Opel Astra H için Chip Tuning

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan IEJDERI
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında bende neredeyse 6 aydır yazılım konusunda bir türlü karar veremeyenlerdenim,benim 170 lik astra h direk 235-240 oluyor çünkü basınç kısılmamış orjinal yazılımı zaten 200 hp ve doğal olarak 200 e yazılım uygulanmış gibi oluyor ama konu aslında çevre kirliliği yanında dayanıklılık ve uzun ömürlülük,yukarıda arkadaşın belirttiği gibi aynı aracın yazılımı ile oynanıp daha yüksek hp lerde çıkarılması kadar basitde değil,aynı araç olabilir ancak kullanılan parçaların dayanıklılık farkları için alaşımları da farklı,en basitinden kendi aracım için şunu söyleyeyim motor kulağı yüzünden vibrasyon yapan aracımın motor kulağını değiştiren usta 1.6 larda kullanılan kulaktan takmış,parça 1.6 ile 2.0 görüntü şekil herşeyi ile birebir aynı ancak gelgelelim benim araba 2.0 olduğu için tam 1 ay sonra o kulağı pert etti :) diyeceksiniz ki eee kendi orjinal kulağındada sorun olmuş,evet oldu ama aracın orjinal motor kulağı ve aracım 140 binde :) yani bir ayda pert olmadı işte asıl bilinmesi gereken nokta bu,parçalar görüntüde birbirinin aynısı olsada dayanım için kullanılan malzeme alaşımları farklı, araç üreticilerin motor konusunda ilk tercihleri uzun ömürlü olmalarıdır yoksa hemen hemen hepsinin elinde yarış otomobili üretecek teknolojisi var,ancak herkes bilir ki hiçbir yarış otomobilini sokakta kullanamazsınız yani güncel olarak,sebebide uzun ömürlü olmamalarıdır,yazılım ayağında düşünürsek turbo olmayan araçlara yazılımın bir faydası olmadığını herkes bilir,turbo araçlardada emisyonun yanında güvenlik ortalaması vardır,bunu şöyle düşünebiliriz mesela bir işlemci üretimi düşünün aynı banddan çıkıyor ancak testler esnasında bir tanesi 3 ghz hızında sağlıklı ve kararlı çalışırken diğeri 2.6 ghz de sıkıntısız çalışıyor ve kodları üretim teknolojisi herşeyi aynı olsada kararlılık ve sorunsuz çalışımı farklı olduğu için farklı etiketlerde paketlenip fiyatlanıp satılıyor ve siz 2.6 ghz olanı 50 usd daha aşağı alıp overclock yaparak 3.2 yada 3.5 e kadar soğutma sistemini değiştirip çalıştırıyorsunuz ancak bu işlemcininde ömründen yemiş oluyorsunuz ve tam kararlı yada sağlıklı çalışıyor gibi görünsede ara ara sıkıntılar çıkarabiliyor,test programlarından geçtikten sonrada bunu yapabiliyor,konuyu çok uzattım kusura bakmayın ancak bence araca göre değişebilir fakat çok uç noktalarda yazılım attırmak yada stage aşamalarına geçmek orjinal donanım ile zaten mümkün değil ve yapanlarında satış sitelerinde görürsünüz zaten hemen hemen hepsi motoru yenilendi diye bahseder satarlarken,yada dizellerde yazılım sonrası siyah duman normal derler kesinlikle normal değildir,aracın karışım düzeyini tam ayarlayamadıkları için zaten zengin yada fakir olarak çalışmakta ve yakıtı tam yakamadığı içinde siyah duman atmaktadır,uzun vadede de zengin yada fakir karışımın aracınızın motor aksamına vereceği zarar az çok bellidir,ben yazılım işi tamamen kötü yada yapılmamalıdır demiyorum kimse yanlış anlamasın,örneğin avrupada euro 5 normuna uymayan bir aracı üretim bandından çıkarıp satamazsınız ve bunu satmak için 150 hp aracı belki 115 e düşürerek emisyon değerini yakalayıp satmaları gerekir ve bu yapılan bir olay zaten,aracınızın sağlıklı çalışacağı hp miktarını araştırarak kafanız rahat sıkıntısız binersiniz yada maximum düzeyde artış yaparım motorun ömrünün bitmesine yakın satarım aracı başkası uğraşsın mantığı varsa onu bilemem,o da kişinin kendi vicdanıdır,ayrıca burası Türkiye bunu unutmayalım,ellerin vatanı 97 oktanı 97 oktan olarak üretip kullanırken bizde 93 ü 95,95 ide 97 diye kullanıyoruz,sadece yazılım yeterli gelmiyor anlayacağınız,uzun tuttum ancak tekrar kusura bakmayın ve bu işi tecrübeli kişilere vede verdikleri garantilere göre yaptırın,yarın başınız ağrırsa sizi tanımayacak kişi yada yerlere 3 kuruş ucuzluk için rağbet etmeyin,ben chip yada yazılımcı değilim normal araç kullanıcısıyım,tavsiye olunan isim vermeyeceğim 2 yer var garanti verebilecek sağlam kişiler onun dışında pek düşünmüyorum,ayrıca kutu chipler yazılım kadar ince ayar imkanı vermez ve yazılım kadar faydalı olmaz haberiniz olsun araştırın derim,saygılar...
 
Göksel Bey,
Ustanız sizi yemiş. Parça numaralarına bakın Epc de görürsünüz. Ön motor kulağının onlarca yan sanayiisi var. 25Tl ye de var, 205tl ye de. Original olan Gmdir ve 210TL gibi bir fiyatı var. Şu an indirimde olması gerek. Gm alın görürsünüz farkı. Oda en azından 100.000km görür. Yan sanayii ile iş yürümez

Yazılım farkı ile güç farkı olan ve vidası bile farklı olmayan size çokca örnek verebiliriz. Parçaların aynı olduğunun kanıtı parça numarasıdır zaten.

Çok özetle üretilen bir araç, her türlü iklim ve ülkede, bakımsız olarak da iş görebilmelidir. Emisyon harici; Araç bakımı 15.000 yerine 20.000 de bile yaptırmayan, çölde kullanan, buzda kullananları da fabrika hesaplar, ve ona göre güvenlik değerleri bırakmak zorundadır. Ayrıca bu artan güç, yürüyen aksama ve aktarmaya ek yük getirecektir, Motor değil de, bu tür pahalı kırımlar arızalar muhtemel. Maliyeti de düşürür bu sayede üretici. Aracınıza iyi bakıyor ve üzmüyor iseniz, iyi bir yerde yaptırabilirsiniz.
 
Benim de bi merakım var çhip olayına. Hondalarda olmadığı için yaptıramammıştım. Şimdi opel aldım ve 1. vitesteki ağırlık ve düşük devirlerdeki hantallığı rahatlatmak için chip düşünüyorum. Acaba doğru mu düşünüyorum?

Ankara'da bi şaşmaz da olduğunu gördüm forumda. Başka tavsiyeleriniz var mıdır.

"Aracım 1.3 dizel otomatik"
 
Benim de bi merakım var çhip olayına. Hondalarda olmadığı için yaptıramammıştım. Şimdi opel aldım ve 1. vitesteki ağırlık ve düşük devirlerdeki hantallığı rahatlatmak için chip düşünüyorum. Acaba doğru mu düşünüyorum?

Ankara'da bi şaşmaz da olduğunu gördüm forumda. Başka tavsiyeleriniz var mıdır.

"Aracım 1.3 dizel otomatik"

Astra J mi H mı aracınız. Forum sponsorumuzu tavsiye ederim.
 
Astra J mi H mı aracınız. Forum sponsorumuzu tavsiye ederim.

Şehir dışında olduğum için ancak girebildim bugün foruma. Aracım H. Uzun yolda fazlasıyla test etme imkanım oldu. chip den beklentim sadece yukardaki dediklerim. Eğer bunları sağlayacaksa yaptırırım.
 
O ilk andaki hantallığın bir bölümü kalıyor, hali ile hacimsiz dizel bir araç. Ama sonrası çok keyifli oluyor.
 
Konuyu bir geç okudum kusura bakmayın. Tarık bey, uygun bir zamanınızda uğrarsanız hem tanışmış hemde demo uygulama yapabiliriz. Iletişim için : 0532 717 72 78 ümit h. doğan

saygılar.
 
Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.


Sizdende bilgi alim dedim
kardesım ben yaklasık 1 yıl kulladım hatra sayılır bı km yol yaptım 55-60 bın cıvarı araca zarar vermıyor dogru yuklenınce kara duman atıyor performans super oluyor buda dogru ama gel gorkı yakıt dusmuyor asırı artmıyorda.ıstersen ben sana eskı astra h dan kalan 06 chup tunıng mı sata bılırım 400tlye pedal box da hatta eıbach helozon ve opc jant lastıgım var
irtibat için:
0532 603 41 43
 
[MENTION=30869]ndipi[/MENTION] abi tanışma eksikliği ve reklam kokan hareketler var:rolleyes:

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Geri
Üst