Ynt: Opel Astra J 1.3 Cdti Cosmo
tomacco link' Alıntı:
Selamlar bende 1.4 turbo ile 1.3 eco arasında kaldım kimi kötü diyor kimi iyi1.3 için bir türlü karar veremedim.eylül sonu gibi gidip pazarlıkları yapcağım inşallah fiyatlarda kışa doğru indirim olur düşüncesindeyim.fakat cosmo dışında motor seçeneğini belirlemekte zorlanıyorum.1.3 ecosunu satanlar var hantal diyen normal diyen var.
ben usta şöför değilim.ilk defa araba alacağız aile olarak.belkide aradaki farkı anlamam bile.
kullandığım araçlar kangoo, eski kasa dizel corsa ki corsanın gidişi iyi değil.bazen pedalı baya bir köklediğim zaman 1-2 saniye sonra tepki veriyor 2. viteste de pati çekiyorum ışıklarda biraz zorlarsam.
şimdi eski kasa corsada şirket arabası 150 binde araba yeni astra 1.3 lerde böyle bir durum olmaz değil mi?
çok araba kullanmadım toplasanız kullandığım süre 10 saattir.ama çok irdelerim hassas davranırım bazen.genelde arabayı sakin kullanırım diyorum ama yeri geldiğinde de başka araçların arasında sılışmamamk için trafikte basmak gerekiyor istnabul için özellikle.
şimdi turbo alıncada bu çok yakıyor demek istemiyorum.ne kadar yol yapılacağını bilmiyorum.
ama şu aşikar deposu bile dolarken iki araç arasında kafadan 50 lira fark oluyor gidilen yolu hesaba katmıyorum.maaşım çok yüsek değil bir mühendis olarak zam beklentisindeyim zammı alır almaz bayi yolunu tutacağım inşallah.
malum cosmo fiyatları uçuk 52 bine 1,3 alabilrsem süper olur kanaatindeyim.
istanbulda güvenilir uygun fiyat veren bayiler hangileri.
bazı bayiler araçları çizik falan veriyorlarmış.
birde bu usb olayına takıldım bazı araçlarda yok ne demek.yani usb olmayacaksa cd500 düşünüyorum 1750 lira vermek mantıksız olacak bu usb olayını nasıl çözüyorum usb isz gelince ben bu arabayı almıyorum yenisini getirin diyebiliyormuyuz?
uzun oldu ama malum para zor kazanılıyor öğrenmek lazım.
Sn. Tomacco;
Kriteriniz salt performans ise arada dünyalar kadar fark vardır, buna emin olun...
şunu da belirtmek isterim sizin sorunuz biraz havada kalmış.
şöyle ki; eğer sizin amacınız performans ise turbo bir araç yani 1,4 t almalısınız.
Eğer amacınız performans değil sadece ekonomi ise 1,3 cdti almalısınız.
Ama lütfen almadan önce tercihinizi bir kaç kere gözden geçirin hatta test sürüşü yapma imkanınız varsa test sürüşü yapın, nitekim ben dahil bir kaç kişi aldığı aracını memnuniyetsizlik, ihtiyaç ve beklenti unsurunun yanlış analizi vs sebeplerle sonradan satmak zorunda kaldı...
Örneğin 1,4 t alırsanız istediğiniz performansı zorlanmadan alırsınız, araç doluyken uzun yolda sollamalarda, yokuşlarda bu araç sizi utandırmaz, ekonomi unsuru bu araçta ikinci plandadır, lakin sitede bazı arkadaşlarımız 1,4 t ile bile 4,4 litre ortalamayı yakalamayı başarmıştı ki buda unutulmaması gereken bir nokta.
Özetle bu araç iyi bir performansın yanında sınırlıda olsa ekonomide sağlayarak binicisinin yüzünü güldürmeyi, başarıyor diyebiliyoruz.
Tercihinizi 1,3 cdti dan yana kullanırsanız şehir içi kullanımlarda performans beklentisi ve bunun hayata geçirilmesi zaten pek mümkün olamayacağından şehiriçinde sıkıntısız olarak aracınızı kullanırsınız, fakat araç doluyken bilhassa yokuşlarda bu araç malesef sahibini mahçup edebiliyor...
Nitekim teknik veri tablosundan da anlaşılacağı üzere bu aracın 0-100 km hızlanma süresi 15 saniye... Ancak iş ekonomiye gelince sizinle somut bir veri paylaşayım uzun yolda bu araç 1 depo mazotla 1000 km menzile ulaşabiliyor...
Gerek konfor gerek kalite gerekse renk olarak araçların hepsi birbirinden güzel, size düşen ise araç kullanım alışkanlığınızı ve beklentilerinizi nazar-ı itibara alarak sağlıklı bir değerlendirme yapmak olacaktır...
Hayırlı olsun...