Opel Astra J 1.4T Hareket Halinde Tekleme Sorunu

Sedat58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
20 Haz 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese hayırlı gunler dilerim. Benim aracım Astra J 1.4T 2015 Benzin (LPG YOK) hareket halinde iken tekleme yapıyor nedenini bilen veya başına bu olay gelen oldu mu aceba şimdiden teşekkürler.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
99
Tepki puanı
36
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Herkese hayırlı gunler dilerim. Benim aracım Astra J 1.4T 2015 Benzin (LPG YOK) hareket halinde iken tekleme yapıyor nedenini bilen veya başına bu olay gelen oldu mu aceba şimdiden teşekkürler.
İlk başta bilgisayardan canlı değerler incelenip Buji bobine bakılır sonra turbo selenoid valfine bakılır yakıt hattına kanister valfine ve enjektörlere şeklinde sırayla gider.

En kötü ihtimal motor soğukken kompresyon testi yapılır. Piston sekmanı kırığı incelenir.

Devir dalgalanması arıza ışığı var mı araçta?
 

Sedat58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
20 Haz 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
İlk başta bilgisayardan canlı değerler incelenip Buji bobine bakılır sonra turbo selenoid valfine bakılır yakıt hattına kanister valfine ve enjektörlere şeklinde sırayla gider.

En kötü ihtimal motor soğukken kompresyon testi yapılır. Piston sekmanı kırığı incelenir.

Devir dalgalanması arıza ışığı var mı araçta?
Devir dalgalanması olmuyor ama ariza lambası bazen yakıyor geri sönüyor
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
99
Tepki puanı
36
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Devir dalgalanması olmuyor ama ariza lambası bazen yakıyor geri sönüyor
Arıza kodunu öğrenip yazarsanız daha kolay teşhis konulabilir.
 

Kömürkentli

Kayıtlı Kullanıcı
67-Zonguldak
Katılım
22 Haz 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar cümleten selamunaleyküm
Aracım astra j 1.4t 2020 model 75 binde yaklaşık. 2 ay evvel istanbul otobanda ortamala 80.90 km hızı geçiş sırasında tekleme sorunu ile karşılaşıp özel bir opel servisine gittim aracın bobin ve buji konteollerinde bujilerin gidik olduğu söylendi akabinde kompresör testi yapıldı araca, 2 gözde güç kaybı olduğu tespit edildi bujiler hella marka buji ili değişip test ettik tekleme sorunu cözülmüştü (esp ve motor arıza )ışığıda artık yanmıyordu. Taki bayramdan önceki son gün rampa çıkışın da tekrar tekleme esp motor arıza ısığı yanıp sönme oldu sonra gaz kesince normale döndü ama gaza yüklenince tekrar oluyor sakin olarak kullanıyorum. Aracın çalışmasın da egzoz dumanın da bir sorun yok pazartesi günü randevu aldım bir ıstamızdan. Bu arada istanbul da uzman bir usta ile görüştüm buji olarak GM veya NGK kullanacaksın dedi komperösör testini videoya çek bana at dedi. Lütfen bana bir akıl verin sorun ne olabilir piston sekman kırığı falan deniyor, sübap 2020 lerde sorun çözülmüş deniyor hadi buji desem neden ilk baktırdığımda 2. Gözde komprasör düşük çıktı buji değişimden sonra her nekadar hella marka taksamda tekleme sorunu çöcüldü piston kırık olsa ben 10 bin km daha yol nasıl yaptım aklım da deli sorular. Hikayeyi uzun tuttum ki anlayan bir arkadaşım doğru bir yorum ve önerisi olsun
Şimdiden çok teşekkürederim
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
99
Tepki puanı
36
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar cümleten selamunaleyküm
Aracım astra j 1.4t 2020 model 75 binde yaklaşık. 2 ay evvel istanbul otobanda ortamala 80.90 km hızı geçiş sırasında tekleme sorunu ile karşılaşıp özel bir opel servisine gittim aracın bobin ve buji konteollerinde bujilerin gidik olduğu söylendi akabinde kompresör testi yapıldı araca, 2 gözde güç kaybı olduğu tespit edildi bujiler hella marka buji ili değişip test ettik tekleme sorunu cözülmüştü (esp ve motor arıza )ışığıda artık yanmıyordu. Taki bayramdan önceki son gün rampa çıkışın da tekrar tekleme esp motor arıza ısığı yanıp sönme oldu sonra gaz kesince normale döndü ama gaza yüklenince tekrar oluyor sakin olarak kullanıyorum. Aracın çalışmasın da egzoz dumanın da bir sorun yok pazartesi günü randevu aldım bir ıstamızdan. Bu arada istanbul da uzman bir usta ile görüştüm buji olarak GM veya NGK kullanacaksın dedi komperösör testini videoya çek bana at dedi. Lütfen bana bir akıl verin sorun ne olabilir piston sekman kırığı falan deniyor, sübap 2020 lerde sorun çözülmüş deniyor hadi buji desem neden ilk baktırdığımda 2. Gözde komprasör düşük çıktı buji değişimden sonra her nekadar hella marka taksamda tekleme sorunu çöcüldü piston kırık olsa ben 10 bin km daha yol nasıl yaptım aklım da deli sorular. Hikayeyi uzun tuttum ki anlayan bir arkadaşım doğru bir yorum ve önerisi olsun
Şimdiden çok teşekkürederim
Bosch bujiye alerjisi var Opelin fakat Hella yine iyidir. Tabi NGK İRİDYUM gibi olmaz. 2020 modellerde yine piston kırma sorunu var hiçbir mekanik değişiklik yapılmadı a14net motorlarda.

Kompresyonun biri 12 diğeri 13 çıkabilir bu normaldir ancak 8-9 bar gibi bir rakam görüldüyse sekman kırığı vardır denilebilir.

Yağ olarak DEXOS 1 gen 3 onaylı Castrol Motul kullanın sahtesine dikkat edin. 1.4 t motorlar sahte yağı affetmez.

Aracı Benzinde kullanmayın LPG oktanı yüksek bir yakıt bu nedenle daha emniyetli. Piston kıran araçların hemen hepsi Benzinliydi gözlemlediğim kadarıyla.
 
Üst