Opel Astra j 1.6 cdti zincir sesi

mim_ekrem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
12
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
2016 model Opel Astra j dizel 136 beygir araç sahibiyim. Aracı sıfır olarak yetkili bayiden aldım. Aracımda ilk çalıştırmada zincirden şıkırtı sesi gelip 2,3 saniye sonra düzeliyor veya marşı tekrar kapatıp açtığımda düzeliyor. belirli bir zamanı yok ancak araba soğukken daha fazla yapıyor. 10 çalıştırmada yaklaşık 6,7 sinde yapıyor. Aritmetik bir zaman aralığı yok. Çok rahatsız edici bir ses. aracım 36.500 km de. yetkili servise gittiğimde normal deyip yolluyorlar. bazı özel servisler zincir değişmesi gerekir diyorlar. bnm bildiğim ses sürekli olur ise zincir değişimi gerekir para kazanmak için olabilir diye düşünüyorum. bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
 
Forumda bikac gun once bu konu konusuldu bi goz atin bakiyim paylasiyim
 
Bu sorun acaba bütün bu yıl model araçlarda mı mevcut acaba yoksa genelinde mi çözemedim. Yetkili servisi baya sıkıştırdım bu konuda bu arabanın çalışma prensibi bu şekilde dediler ve çözümünün olmadığını söylediler. Aracımı ilk aldığımda çok seyrek yapıyordu ancak sıklaşmaya başladı. çok rahatsız edici bir ses. Bu sesi ilk kez duyan şaşırıyor kesin sorun var gözüyle bakılıyor. 3,4 saniye sonra düzeliyor. Çok ilginç ve can sıkıcı bir durum. Motor yağı ile ilgili değil onuda denedim farkı markaları değiştirerek. Bu konuda daha fazla fikri olan var mıdır?
 
Bu sorun acaba bütün bu yıl model araçlarda mı mevcut acaba yoksa genelinde mi çözemedim. Yetkili servisi baya sıkıştırdım bu konuda bu arabanın çalışma prensibi bu şekilde dediler ve çözümünün olmadığını söylediler. Aracımı ilk aldığımda çok seyrek yapıyordu ancak sıklaşmaya başladı. çok rahatsız edici bir ses. Bu sesi ilk kez duyan şaşırıyor kesin sorun var gözüyle bakılıyor. 3,4 saniye sonra düzeliyor. Çok ilginç ve can sıkıcı bir durum. Motor yağı ile ilgili değil onuda denedim farkı markaları değiştirerek. Bu konuda daha fazla fikri olan var mıdır?
Hepsinde var
 
Hepsinde var dediğiniz 1.6 cdti 136 beygir olan motorlarda mı? bu konuyla ilgili çözüm veya tecrübeniz oldu mu?
başka konu başlığında yazdığınız uzun yazıyı şimdi görüp okudum teşekkür ederim. Bu şıkırtı sesini önemsememeliyiz anladığım kadarıyla. Motor yağı ile ilgili tercih nedir? bir özel servis ustası LIQUI MOLY 5W-30 yağı kullanınca bu şıkırtı sesinin azaldığını söyledi. Bunun ile ilgili bir fikriniz var mıdır?
 
başka konu başlığında yazdığınız uzun yazıyı şimdi görüp okudum teşekkür ederim. Bu şıkırtı sesini önemsememeliyiz anladığım kadarıyla. Motor yağı ile ilgili tercih nedir? bir özel servis ustası LIQUI MOLY 5W-30 yağı kullanınca bu şıkırtı sesinin azaldığını söyledi. Bunun ile ilgili bir fikriniz var mıdır?
Ben baştan beri hep gm kullandım, en son Motul 8100 xf clean fe 5-30 dexos2 kullandım. Hiçbir şey farketmedi. Mobil 1 in kestiğini duymuştum bir forumda. Denemeden paylaşmak istemiyordum ama siz sorunca belirtmiş oldum. Sonraki bakımda mobil 1 düşünüyorum. Bence hiç takılmayın bu konuya. Kanser de bir hastalık Allah korusun. Ama kimi bulacağı belli değil... İnsanoğlu bu motor için elinden geleni yaptı😃 en azından ben elimden geldiği kadarıyla araştırdım. Kısmet...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat
Mahmut hocam aynı aracı 2 yıldır kullanıyorum çokta memnunum Allah'a şükür kronik hastalık diyelim bu konuyu çok tartıştık en son Ömer abinin araştırma sonunda anlaşıldı hiç biryere götürmeyin güle güle kullanın aracınızı yağ konusunda mobil 1 kullanıyorum 2veya 3 kullanımda ses kesilir demişti usta bakalım göreceğiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve omeroz
Sorunun birebir aynısını yaşadım ve artık o kadar sinirimi bozmaya başladı ki neredeyse servisin çıkarttığı zincir değiştirme masrafına girecektim ama önce şahsi ustamın tavsiyesini denedim ve sorun ortadan kalktı. Sizin için de düzenledim ve paylaşıyorum. Deneyin en kötü bugünün şartlarında 500 lira paranız gider ve bir zararını görmezsiniz.

Yarım depo Shell V-Power yakıta Liqui Moly Diesel Systempflege ekleyip uzun yolda 3. Veya 4. Viteste
3000-3500 devir bandında yakıtı bitiriyoruz (yaklaşık 350km). Ardından eski yağı değiştirmek
için servise veya ustanıza gidiyorsunuz ve eski yağın içine Liqui Moly Engine Flush Plus koyup 10-15dk
rolantide çalıştırdıktan sonra Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 yağı filtre değişimi dahil 5
litre koyduruyoruz. (Bazı servisler filtre dahil 5.5lt diyor ama yanlış kullanma kılavuzuna bakabilirsiniz B16DTH
motorlar filtre dahil 5 litre yağ alırlar.) fazla yağ araca yağ yaktırır.
Servisle işiniz bittikten sonra evinize aracı çekince motorunuzu durdurun, yağ kapağını açın ve sıcak
yağınızın içine Liqui Moly Ceratec Seramik Bazlı Motor Koruma ilave edip 30dk rolantide çalıştırmaya
devam edin. Sorununuz ortadan kalkacaktır. Yağ değişimlerinizi de 15000 km değil 10-12bin km içinde
yapın ve Liqui Moly yağdan şaşmayın. Bu söylediğim ürünlerin tamamı hepsiburada gittigidiyor n11 gibi
sitelerde mevcut. B16DTH motorlar güçlü fakat hassas motorlardır, sürekli kısa mesafe yol yapma ve
soğuk motora yüklenme bu dizel motorlara iyi gelmiyor.
Ayrıca TRde servisin anlaştığı gm yağı petrol ofisi üretiyor ve cidden kötü bir yağ, 15000 kullanınca
iyice çamura dönüyor üstüne bir de ucuz veya farkında olmadan kaçak yakıt aldıysanız motorunuz bu ilk
çalışmadaki 2-3 saniyelik şakırtısını yapıyor. Bazen 1 dakikaya kadar sürdüğü bile oluyor.
Petrol aldığınız yeri mutlaka değiştirin. Şahsi tavsiyem Shell V-power dışında yakıt almayın.
Hatta Shell'in kendisine ait olan istasyonları araştırın, bu yerler dışında yakıt bile almayın.
 
Geri
Üst