Sorunun birebir aynısını yaşadım ve artık o kadar sinirimi bozmaya başladı ki neredeyse servisin çıkarttığı zincir değiştirme masrafına girecektim ama önce şahsi ustamın tavsiyesini denedim ve sorun ortadan kalktı. Sizin için de düzenledim ve paylaşıyorum. Deneyin en kötü bugünün şartlarında 500 lira paranız gider ve bir zararını görmezsiniz.
Yarım depo Shell V-Power yakıta Liqui Moly Diesel Systempflege ekleyip uzun yolda 3. Veya 4. Viteste
3000-3500 devir bandında yakıtı bitiriyoruz (yaklaşık 350km). Ardından eski yağı değiştirmek
için servise veya ustanıza gidiyorsunuz ve eski yağın içine Liqui Moly Engine Flush Plus koyup 10-15dk
rolantide çalıştırdıktan sonra Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 yağı filtre değişimi dahil 5
litre koyduruyoruz. (Bazı servisler filtre dahil 5.5lt diyor ama yanlış kullanma kılavuzuna bakabilirsiniz B16DTH
motorlar filtre dahil 5 litre yağ alırlar.) fazla yağ araca yağ yaktırır.
Servisle işiniz bittikten sonra evinize aracı çekince motorunuzu durdurun, yağ kapağını açın ve sıcak
yağınızın içine Liqui Moly Ceratec Seramik Bazlı Motor Koruma ilave edip 30dk rolantide çalıştırmaya
devam edin. Sorununuz ortadan kalkacaktır. Yağ değişimlerinizi de 15000 km değil 10-12bin km içinde
yapın ve Liqui Moly yağdan şaşmayın. Bu söylediğim ürünlerin tamamı hepsiburada gittigidiyor n11 gibi
sitelerde mevcut. B16DTH motorlar güçlü fakat hassas motorlardır, sürekli kısa mesafe yol yapma ve
soğuk motora yüklenme bu dizel motorlara iyi gelmiyor.
Ayrıca TRde servisin anlaştığı gm yağı petrol ofisi üretiyor ve cidden kötü bir yağ, 15000 kullanınca
iyice çamura dönüyor üstüne bir de ucuz veya farkında olmadan kaçak yakıt aldıysanız motorunuz bu ilk
çalışmadaki 2-3 saniyelik şakırtısını yapıyor. Bazen 1 dakikaya kadar sürdüğü bile oluyor.
Petrol aldığınız yeri mutlaka değiştirin. Şahsi tavsiyem Shell V-power dışında yakıt almayın.
Hatta Shell'in kendisine ait olan istasyonları araştırın, bu yerler dışında yakıt bile almayın.