Opel astra j 14T hakkında bilgi

CsEngineeR

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
5 Ağu 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Opel astra h hb 2008 benzin+lpg aracım var aracımı değiştirmek istiyorum. Araştırdığım araçlarda Astra J 14T benzinli modelleri çok hoşuma gitti ama araç hakkında çok bilgim yok.
Aracı tavsiye eder misiniz? Kronik arızaları hakkında bilgi verebilir misiniz?
 
Merhaba. Bende 2020 astra j 1,4 sedan manuel var. Daha once megane2, fluence, corolla araçlarım oldu. Şu ana kadar kullandığım en konforlu, yol tutuş iyi ve performanslı arac astram. Aracımı sıfır aldım ve 4 yıl 68.000 km dır kullaniyorum. Araç 2000 km de iken lpg takıldı. Aracın sadece yağ filtre bakımları oluyor. Şükür başka bisey yok. Size tavsiyem 2019, 2020 astra j 1.4 alın. B14net motoru olan bu modellerde kronik sorunlar çözüldü. Ne hararet ne yağ soğutucu vb sorunlar var.
 
Kroniği olan bir araçtır fakat önlem alınabilmektedir. Astra K 1.4 t 150 HP sidi ve İnsignia 1.6 t 170 HP sidi kadar Kronik olmasa da en külfetli arızası Piston sekmanı kırmasıdır.

Çözümü motorda kurum birikintisini önleyen düşük buharlaşma oranına sahip Dexos 1 gen 3 veya yeni jenerasyon Dexos R gibi API SP standardını karşılayan motor Yağı kullanımıdır.

Ayrıca LSPİ riskini minimuma indirme noktasında LPG kullanımı daha emniyetlidir. Benzin hem oktan sayısının düşüklüğü hem Yağ çözücü olması hem de Kurum oluşturması nedeniyle sorunlu bir yakıttır. Mümkün olduğunca Benzinden uzak durulmalıdır.

1.4 t A14NET 1.2 - 1.4 Corsa motoruyla aynı bloktur. Subap sorunu 1.6 ünitedeki gibi Kronik değildir. LPG'ye mutlaka yolda Afr ayarı yapılmalıdır.

1.4 t bujileri LPG uyumlu NGK İridyumdur. Bobini Delphi markadır. 60 bin km'de takım halinde değişmesi iyi olur.

2018 öncesi modeller 110 C derecede çalışır bu nedenle Hararet Yazılımı ve 95 C derecelik Metal Termostat şarttır. Aynı zamanda Arka su dağıtıcı Metal olanıyla değiştirilmelidir.

Egzoz manifoldu çatlağı kroniktir. Yerli üretimleri 4 bin lira civarındadır. Orjinaline gerek yoktur.

Triger zincirinin ömrü uzun olsa dahi 120 bin km'de Ağır Bakım mutlaka yapılmalıdır.

Triger seti Devirdaim, ön kapak ve külbütör kapak contası, Yağ Soğutucusu, karter havalandırma hortumu, Termostat, PCV valfi, Antifriz mümkünse Hortumlar ve Su deposu da değişmelidir.

Otomatik şanzıman yağının 60 bin manuelin 90 bin km'de bir yenilenmesi uygundur.

Kapı altlarındaki tapalar çıkarılmalıdır yoksa su dolmaktadır.

Vites konsolu altında bulunan Bcm kontrol ünitesine su girebilmektedir herhangi bir poşetin içine konulup ağzının bağlanması yeterlidir.

Astra j 1.4 t hem Tam Otomatik olması hem 140 hp Turbo motoru hem de LPG Uyumu ile Parasına göre en mantıklı araçlardandır.
 
Ben de 2020 1.4 t kullnıyorum. Her ne kadar sorun yok dense de opelletin genelinde kayış, soğutma, piston kırma vs sorunlar var. 1.2 puretech lerde de motor kayiş sorunlari var. Ancak yukarida arkadaşın da belirttiği gibi düzenli yetkili servis bakımlarıyla minimize edilebiliyor. Sürekli motor sorunsalıyla yaşayacağınıza daha konforlu olan toyota corolla ve benzeri modellere yönelmek daha mantiklı bu devirde. Ama otoban performansi, yol tutuşu, tok olması opeli öne çıkarıyor açıkçası. Bir daha Opel alır mıyım sanmam...
 
Ben de 2020 1.4 t kullnıyorum. Her ne kadar sorun yok dense de opelletin genelinde kayış, soğutma, piston kırma vs sorunlar var. 1.2 puretech lerde de motor kayiş sorunlari var. Ancak yukarida arkadaşın da belirttiği gibi düzenli yetkili servis bakımlarıyla minimize edilebiliyor. Sürekli motor sorunsalıyla yaşayacağınıza daha konforlu olan toyota corolla ve benzeri modellere yönelmek daha mantiklı bu devirde. Ama otoban performansi, yol tutuşu, tok olması opeli öne çıkarıyor açıkçası. Bir daha Opel alır mıyım sanmam...
Yine 1.4 - 1.4 t kroniklerine önlem alınabilir hocam. 1.4 t sidi 1.6 t sidi daha kötü Direkt Enjeksiyonlu LPG'de düzen tutmuyor.

1.6 dizelin de trigeri motor inmeden değişmiyor aşırı külfetli. Bir şekilde aynı para yine kullanıcının cebinden çıkmaktadır.

Mesela DSG şanzıman az yakar fakat masraf açar. Tam Otomatik Şanzıman sağlamdır 1 litre fazla yakar 100 bin km sonunda yine aynı para kullanıcının cebinden çıkar.

VW 1.4 TSİ Renault 1.2 tce Ford 1.0-1.5 ecoboost gibi araçlar da piston kırar. Benzin seçer.

Honda fc5 Civic 1.6 cvt şanzımanı kırar kroniktir inanılmaz masraf açar.

VW 1.0 TSİ harici hemen hemen tüm motorlarında yağ yakma Kroniktir.

Fiat 1.3 kızdırma bujisi bozar 1.4 kronik yağ yakar.

Ford 1.6 - 1.25 motor LPG'de Subap yakar.

Bmw başlı başına bir sorun yumağıdır.

1.4 Turbo Tam Otomatik LPG uyumlu Astra'nın tek alternatifi olarak sadece 2012 öncesi Mercedes C180 Kompressör gösterilebilir.

Mercedes motorunun da Triger zinciri uzaması sorunu vardır.

Renault, PSA, Hyundai, Honda ve Ford grubu 1.5-1.6 dizeller başarılıdır. Fakat parçaları bakımları pahalıdır. Arıza çıkarırsa 1.4 t motorun iki katı masraf açar. Dpf Egr tıkanması tüm yeni nesil Dizellerin kroniğidir.

Tabi genel olarak Toyota Hyundai Kia Honda Renault Mercedes daha sorunsuzdur.

Günün sonunda 1.4 t Astra Parasına göre yine de mantıklı araçtır.
 
Evet kesinlikle sana katiliyorum. Belkide önyargılardan uzak kullanmak en iyisi. Web te 2019 ve 2020 lerde de piston kirma sorunları okuyunca ki bunlarda belirttiğiniz gibi sorunlardan arındırılmış araçlar; acabalar gelmiyor değil akıla. Yine de kötü bir araç kesinlikle değil sadece yetkili serviste dexos onaylı yağ ve orjinal filitre kullanmak gerekiyor. Şanzıman konusunda yavaş kalsa da sağlam kesinlikle. Son kasa toyota da kullandım daha konforlu ancak turbonun sağladığı gücü kesinlikle yola yansıtmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Evet kesinlikle sana katiliyorum. Belkide önyargılardan uzak kullanmak en iyisi. Web te 2019 ve 2020 lerde de piston kirma sorunları okuyunca ki bunlarda belirttiğiniz gibi sorunlardan arındırılmış araçlar; acabalar gelmiyor değil akıla. Yine de kötü bir araç kesinlikle değil sadece yetkili serviste dexos onaylı yağ ve orjinal filitre kullanmak gerekiyor. Şanzıman konusunda yavaş kalsa da sağlam kesinlikle. Son kasa toyota da kullandım daha konforlu ancak turbonun sağladığı gücü kesinlikle yola yansıtmıyor.

2018 sonrası üretimlerde sadece hararet daha düşüktür. Piston kırma Turbolu Benzinli araçların genel problemidir. 1.4 t A14NET diğerlerine göre yine daha sağlıklıdır. 1.0 tce Renault motorunda dahi LSPİ görülebilmektedir.

LSPİ riskine karşı geliştirilen APİ SP standardına sahip yağlar piyasada yeni yeni yaygınlaşmaktadır, çoğu usta bu yağlardan habersizdir.

Ayrıca Pandemi sürecinde yaşanan Alkol krizi nedeniyle Benzin içerisindeki Etanol miktarı yarı yarıya azaltılmıştır. İşte bu durum Piston kırma riskini artırmıştır.

Toyota düşünüyorsanız sadece eski 1.6 ünite iyidir. 1.4 d4d dizeli yağ yakar. Yeni 1.5 hem performans hem de LPG Uyumu noktasında randımanlı değildir. 1.8 Hibrid sadece şehir içinde idealdir yüksek MTV Batarya arızası ve zayıf yüksek hız performansı gibi sorunları mevcuttur.

1.5 -1.6 motorlu araçların Altı yere fazla yakındır bozuk zemine gelmez. Parçaları Opel Renault Ford grubuna göre biraz daha pahalıdır ve Bakım aralığı kısadır.
 
Ben de 2020 1.4 t kullnıyorum. Her ne kadar sorun yok dense de opelletin genelinde kayış, soğutma, piston kırma vs sorunlar var. 1.2 puretech lerde de motor kayiş sorunlari var. Ancak yukarida arkadaşın da belirttiği gibi düzenli yetkili servis bakımlarıyla minimize edilebiliyor. Sürekli motor sorunsalıyla yaşayacağınıza daha konforlu olan toyota corolla ve benzeri modellere yönelmek daha mantiklı bu devirde. Ama otoban performansi, yol tutuşu, tok olması opeli öne çıkarıyor açıkçası. Bir daha Opel alır mıyım sanmam...
Siz suan kullandığınız araçlarda saydığınız sorunları yaşadınız mı? Ben bu sorunlari hiç 2019-2020 astra da duymadım. Piston kırma bile k kasalarda olan birsey. Benim aracım ilk bakımı serviste yapıldı. Sonraki 2 bakım dışarıda yapıldı. Kendim yağı ve filtreleri aldım. Ve eminim ki servis bakımlı halinden daha seri oldu araç. Ben yağı liqui moly veya motul kullandım. Tabiki dexos 1 , filtreler ya mann yada orjinaldi. 50.000 de bujileri ngk iridyum buji ile değiştirdim araç farkedilir rahatladı.

Sözün özü illaki ilk üretimler de bazı sorunlar olmuştur ama ben şahsen bendeki astradan memnunum. Daha önceki aracım 2013 model 1.6 132 bg corolla idi. Hiçbir şekilde o aracı aramıyorum. Benim araç her konuda o aractan iyi. Ozellikle performans konusunda net iyi. Hele şimdiki 1,5 motorlu corolla astra 1.4 un yanına bile yaklaşamaz. Araçlarda illaki fabrikasyon hatalar vb olur ama aracı zamanında bakım yapmak ve insan gibi kullanmak sorun yaşamayı engelliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci
Siz suan kullandığınız araçlarda saydığınız sorunları yaşadınız mı? Ben bu sorunlari hiç 2019-2020 astra da duymadım. Piston kırma bile k kasalarda olan birsey. Benim aracım ilk bakımı serviste yapıldı. Sonraki 2 bakım dışarıda yapıldı. Kendim yağı ve filtreleri aldım. Ve eminim ki servis bakımlı halinden daha seri oldu araç. Ben yağı liqui moly veya motul kullandım. Tabiki dexos 1 , filtreler ya mann yada orjinaldi. 50.000 de bujileri ngk iridyum buji ile değiştirdim araç farkedilir rahatladı.

Sözün özü illaki ilk üretimler de bazı sorunlar olmuştur ama ben şahsen bendeki astradan memnunum. Daha önceki aracım 2013 model 1.6 132 bg corolla idi. Hiçbir şekilde o aracı aramıyorum. Benim araç her konuda o aractan iyi. Ozellikle performans konusunda net iyi. Hele şimdiki 1,5 motorlu corolla astra 1.4 un yanına bile yaklaşamaz. Araçlarda illaki fabrikasyon hatalar vb olur ama aracı zamanında bakım yapmak ve insan gibi kullanmak sorun yaşamayı engelliyor
2019 Astra sedan 39 bin km'de 2020 model 45 bin km'de piston kırmış gördüm hocam malesef. 2018 sonrası sedanların tek artısı Hararet Yazılımı. Belki Yağ sıcaklığı üzerinde etkisi olup Yağ buharını biraz azaltabilir. Yoksa LSPİ riski Kurum bağlamış ve Benzin kullanan motorlarda her zaman vardır.

Astra j 1.4 t A14NET motor piyasada fazladır bu nedenle Piston Kırma Haberleri Çoktur halbuki bu sorunu yaşayan araç oranı %5 civarıdır.

Astra K kasa 1.4 t Sidi piyasada az sayıda bulunur ve bu motorda piston kırma oranı neredeyse %50 diyebilirim.

İlginç şekilde Piston kırma sorunu LPG'li araçlarda çok nadir görülür.
 
Şu an zaten aracım 30.000 km de 2020 model. Sadece yetkili serviste bakımlarını yaptırdım. Motor vs hiç sorun yaşamadım. 30 bin de olmasına rağmen 2 serviste bir 4 buji değişiyor km yapmasanda. Sadece araçta ışıklarda beklerken vites D konumundayken bir titreme oluyor. N de yok. Bir de arka süspansiyon kısmından özellikle kışın soğukta tümseklerde 40 km hızlarda kütürtü geliyor. Watts bağlantı var araçta.. Servis baktı yağladı falan arka alt takımı ancak yine hafif var soğuk havalarda. Başka sorun şu ana kadar yaşamadım.
 
Geri
Üst