Opel astra j 14T hakkında bilgi

Şu an zaten aracım 30.000 km de 2020 model. Sadece yetkili serviste bakımlarını yaptırdım. Motor vs hiç sorun yaşamadım. 30 bin de olmasına rağmen 2 serviste bir 4 buji değişiyor km yapmasanda. Sadece araçta ışıklarda beklerken vites D konumundayken bir titreme oluyor. N de yok. Bir de arka süspansiyon kısmından özellikle kışın soğukta tümseklerde 40 km hızlarda kütürtü geliyor. Watts bağlantı var araçta.. Servis baktı yağladı falan arka alt takımı ancak yine hafif var soğuk havalarda. Başka sorun şu ana kadar yaşamadım.
Bazı yeni model Astra sedanlar da arka amortisör kulesinin tepesinden ses gelebilmektedir. Yazın azalır kışın artar. Sökülüp kontrol edilmeli. İridyum Buji dahi olsa erken değişim tabiki her zaman iyidir. LPG biraz Buji ömrünü kısaltsa da kurum oluşturmaz. 60 bin km idealdir Bobin ile takım değişmesi iyi olur.
 
Evet o ses bende kışın arkada kütleme bariz var. Dediğiniz gibi amortisör kafalarını değiştirip denemek lazım. Onun haricinde sorunum yok araçla ilgili. Bazen keşke biraz daha yumuşak olsaydı diyorum. Jantlar 17 olmaından biraz da.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Evet o ses bende kışın arkada kütleme bariz var. Dediğiniz gibi amortisör kafalarını değiştirip denemek lazım. Onun haricinde sorunum yok araçla ilgili. Bazen keşke biraz daha yumuşak olsaydı diyorum. Jantlar 17 olmaından biraz da.

Hocam aracıma 55 yanak 17" 215 lastik taktım hem darbe emişi rahatladı hem altı yükseldi hem de teker çapı büyümesi noktasında uzun yol yakıtı bir miktar azaldı. Ekstra olarak dört adet 20 mm alüminyum Spacer takıldı bu sayede aracın iz genişliği artıp Yol tutuşu daha iyi hale geldi.
 
Bir Opel Astra K 1.4 150 Hp Turbo Manuel vites kullanıcısı olarak bir bilgi paylaşayım dedim...Piston kırma,genelde Opel Astra K 1.4 150 Hp Turbo Otomatik viteslerde karışlaşıldı(Çok nadiren Manuel viteslerde) 2017-2018 gibi bu soruna karşı önlem alınmış,yeni bir yazılım ve Dexos 2 Gen1 yağ ile bu sorun çözülmüştür...
 
Bir Opel Astra K 1.4 150 Hp Turbo Manuel vites kullanıcısı olarak bir bilgi paylaşayım dedim...Piston kırma,genelde Opel Astra K 1.4 150 Hp Turbo Otomatik viteslerde karışlaşıldı(Çok nadiren Manuel viteslerde) 2017-2018 gibi bu soruna karşı önlem alınmış,yeni bir yazılım ve Dexos 2 Gen1 yağ ile bu sorun çözülmüştür...

Hocam manuel vitesli 1.4 t Astra K piyasada çok çok az sayıda var. Bu nedenle sorunları pek bilinmez. Siz yine de depoya Oktan artırıcı katkı koyun ne olur ne olmaz. Dexos 1 gen 3 yada Dexos 2 en son teknoloji APİ SP sertifikasyonuna sahip Mobil 1 ESP yağ kullanın.

Benim aracım Astra J kasa sedan 1.4 t olmasına rağmen piston kırmış ve servis 2019 senesinde SPS yaparak Yazılım Güncellemiş.

Aracın Torku 170 nm civarına çekilmiş alt devirler hepten ölü. Yakıt tüketimi diğer orjinal Astra araçlara göre 2 litre daha yüksek.

Opel böyle bir çözüm geliştirmiş Allah razı olsun..
 
Geri
Üst