Opel Astra J (2010 Model) Xenon ve Cree Led Uygulaması Hakkında

Normalde sizin ampuller aparatsız direkt mi takılıyordu halojen olanlar? H kasa ve J kasada aparatla takılıyor sorun ordan kaynaklanıyor. İlginç olan o kadar araştırdım astra j kasada xenon takan yada led takan göremedim. Herkes normal mi kullanıyor anlamadım. Yok mu arkadaşlar Xenon yada Led takan :)
 
Fanlı değil. Arkasında alüminyumdan yaprak soğutucusu var. Benim aracıma da olmuyordu ama ledlerin içinden bir aparat çıktı. Önce onu fara ampul yuvasına taktım sonra ampulu o aparata taktım.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ledi nereden almıştınız aracınıza özel aparat çıkması şaşırtıcı aracınıza özel mi gönderildi? Resim atma imkanınız var mı?
 
[...]Ayrıca kaliteli Xenon kullanırsanız yağmurlu ve karlı havalarda sorun yaşamazsınız. İlk xenonu Tipo aracımda kullanmıştım tabi ucuz xenon setti tam bir fiyaskoydu normal havalarda bile önünü zor gösteriyordu. 2006 Opel Astra, 2006 VW Golf, 2009 Fiat Bravo araçlarımda hep xenon kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Dediğim gibi önemli olan doğru kit ve doğru far ayarı.

Üzgünüm ama uzaktan yakından alakası yok. Bu bilgilerle uygulama yapmayın. Yapılır diyene de inanmayın.

Xenon ampuller aşağıda bahsedeceğim bir istisna dışında sadece Xenon lensli farlarda kullanılır. Reflektörlü farlarla kullanılmaz. Yansıma örüntüleri farklı olduğu için, normal reflektörlü fara takılmış Xenon ampul olsa olsa belirli bir koşulda düzgün aydınlatıyormuş gibi görünecek, bu koşul dışında (yani normal sürüşte) sapıtacaktır. Bu optik biliminin bir gerçekliğidir. Size denkgelmemiş olması doğa kanununu değiştirmez.

Aynısı LED için de geçerli. LED için tasarlanmamış reflektörlerde LED ampuller kullanılmaz. Test etmedim ama LED'in Xenon'dan bile beter olduğunu tahmin ediyorum. Xenon hem daha geniş dalgaboyu aralığında, hem de çevresel dağılan bir aydınlatma sağlıyor olmalı. LED tek renkte ve yönlü ışıma yapar.

Her ikisi için de, özel tasarlanmış reflektörleriniz veya lensleriniz yoksa, her koşul için hem karşıdan gelenin gözünü almayan, hem de halojenden daha iyi aydınlatma sağlayan bir ayar yoktur. Her koşuldan kastım hava durumu, havanın karanlık/aydınlık düzeyi, çevre aydınlatması, yolun yansıtıcılığı, çevre yansıtıcılığı, farın kirlilik durumu, fardaki kirliliğin türü (damla damla mı, katman halinde mi) gibi bir sürü koşul. Garajınızda farı ayarlar oldu zannedersiniz ama yola çıkınca iş değişir.

Dolayısıyla, yapmayın böyle işler.

İstisnayı anlatacağımı söylemiştim. Çok çok nadir olmakla beraber, özel Xenon ampullerle kullanılan özel reflektör tasarımına sahip araçlar var. Sanırım 1990'larda çıkmış bir miktar. Sonra bakmışlar lens işi daha iyi, ona geçmişler. Bunu anlamanın en kolay yöntemi arabanızın dünyada reflektörlü Xenon farla satılmış bir modelinin olup olmadığına bakmak ve varsa bu farın sizinkiyle aynı olup olmadığını parça numarası vb. ile kontrol etmek. 2000'lerde hiç böyle bir araç görmedim. Bildiğim tüm araçlar Xenon için lens kullanıyor.
 
Öncelikle gözü yormayan renk beyaz değil, SARIdır.

Boşuna xenon takıp milleti rahatsız etmeyin.

Oldu herkes merceksiz fara xenon taksın!!
 
Öncelikle gözü yormayan renk beyaz değil, SARIdır.

Boşuna xenon takıp milleti rahatsız etmeyin.

Oldu herkes merceksiz fara xenon taksın!!

Yasin kardeşim anlaşılan canın çok yanmış :) Şunu belirteyim Karşıdan gelenin gözünü alacak ve sellektör yaptıracak hiçbirşey takmam ki bunu farkedersem zaten anında sökerim. Ne karşımdakini rahatsız ederim nede kendime arkamdan kötü söz söyletirim. Kaldı ki göz alma olayı sadece xenon ve led ile alakalı değil. Birsürü halogen ampullu araçlar bile kısalar yanmasına rağmen gözümüzü almaktadır. Burda önemli olan kullandığımız araç bize ve karşıdakine herhangi bir rahatsızlık veriyor mu önemli olan bu. Ayrıca sarı renk gözü yormuyorsa yeni araçlarda neden ışık rengi gün ışığı ve beyaz renge dönüyor? Ben beyaz ışıkta rahatsız olmuyorum sarı ışıkta rahatsız olduğum kadar. Sarı ışık konsantreyi zorlaştırır ve dinlenme ışığıdır kaynaklara bakabilirsin kardeşim. Dediğim gibi önemli olan sürücü ve karşı tarafın rahatsız olmaması, sürücünün verim alması. Çok şükür kimseyi rahatsız etmedim. Edersem de emin ol sökerim takmam.
 
Yasin kardeşim anlaşılan canın çok yanmış :) Şunu belirteyim Karşıdan gelenin gözünü alacak ve sellektör yaptıracak hiçbirşey takmam ki bunu farkedersem zaten anında sökerim. Ne karşımdakini rahatsız ederim nede kendime arkamdan kötü söz söyletirim. Kaldı ki göz alma olayı sadece xenon ve led ile alakalı değil. Birsürü halogen ampullu araçlar bile kısalar yanmasına rağmen gözümüzü almaktadır. Burda önemli olan kullandığımız araç bize ve karşıdakine herhangi bir rahatsızlık veriyor mu önemli olan bu. Ayrıca sarı renk gözü yormuyorsa yeni araçlarda neden ışık rengi gün ışığı ve beyaz renge dönüyor? Ben beyaz ışıkta rahatsız olmuyorum sarı ışıkta rahatsız olduğum kadar. Sarı ışık konsantreyi zorlaştırır ve dinlenme ışığıdır kaynaklara bakabilirsin kardeşim. Dediğim gibi önemli olan sürücü ve karşı tarafın rahatsız olmaması, sürücünün verim alması. Çok şükür kimseyi rahatsız etmedim. Edersem de emin ol sökerim takmam.

Henüz farketmemişsinizdir. :) Hem her koşulda yolu aydınlatacak, hem de karşıdakini rahatsız etmeyecek reflektörlü Xenon diye bir şey yok (yukarıda verdiğim istisna dışında). Ya yolu düzgün aydınlatmayacak, ya da karşıdakinin gözünü alacaksınız. Karşınızdan uzunlarla gelenlerin bir kısmı muhtemelen keyiflerinden değil sizin çakma Xenon'lardan dolayı öyle geliyor.

Halojenle gözümüze gözümüze vurmasını umursamayanların da kendi eşeklikleri -elinden geleni yaptığı halde bu durumda kalanları tenzih ederim. Sırf bizim millet yolu kullanmayı bilmiyor diye Vectra'nın Night Breaker'lı farlarını 1 konumunda tam limitte aydınlatacak şekilde ayarlamak zorunda kalıyorum. Paşam göremediği yolda hızlı gidecek veya çakma Xenon'larla dolaşacak diye kendimi tehlikeye atacağıma uzunları yakıp farı 0 konumuna alıyorum. Genelde kısalara dönüyorlar veya ayarsız kısaysa selektör yapıp haber etmek zorunda kalıyorlar. Çakma Xenoncuların yapabileceği bir şey yok zaten.

Neyse. Olay aslında aşağıdaki gibi. Halojen takılı reflektörde ışığın aydınlatma alanı dışına çok az gittiğine, aynı reflektöre Xenon takıldığında aydınlatma alanı dışında her yeri aydınlattığına dikkat edin:

https://www.youtube.com/watch?v=Y5n38wDe684

Bu arada 2011 model Hyundai Elantra'nın reflektörlerinin özel bariyerli Xenon ampul kabul edebildiğini okudum az önce. Yani benim bildiğim gibi 1990'larla sınırlı değilmiş. Tabii projektörlü(lensli) Xenon'lar bariz daha iyi.

Renk meselesine gelince; sarıya çalan ışığın renk gösterim endeksi günışığına göre bile daha yüksektir (bkz. CRI, Color Rendering Index). 3200K civarı filan olması gerek. Fabrika çıkışı arabalarda bulunan Xenon'lar ise günışığı diye geçer ve 4300K'dır. Hiçbirinde daha yüksek renk sıcaklığı bulamazsınız. Renk sıcaklığı arttıkça günışığından çıkıp maviye kayar çünkü. Limit 5000K civarıdır. Bu yüzden Philips gibi markalarda öyle 6000K filan Xenon ampul görmezsiniz. Yapmazlar çünkü.
 
Son düzenleme:
Sayın octinuma sonuna kadar katılıyorum. +1

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar neymiş bu xenon yav :) ben sadece yaşadıklarımı anlattım. Hiçbir zaman xenonu gösteriş için kullanmadım. 6000k nın üstünde xenon kullanmadım kullanmamda. Ayrıca ben çakma xenon değil merceksiz xenondan bahsediyorum kardeşim :) 50-100 liralık xenon değil yani. Her ne ise uzatmaya gerek yok göz alan rahatsız eden herşeye bende karşıyım kardeşim. Kimsenin kimseyi rahatsız etmeye hakkı yok hemfikirim. Ama kimseyi rahatsız ettiğimi düşünmüyorumda anlardım bi şekilde aktif araba kullanan biriyim bunu fark ederdim. Bu kadar sitemlerinizden sonra kimse ben kullanıyorum diye yazmaz herlde :)
 
bu çakma xenon işi felaket bir şey, kullandığınız arabayı görünce "zaten bunun farı çakma" etkisi yarattığı gibi bir işe de yaramıyor. yapan yapsın lafım yok ama cidden kalitesiz abest bir iş. karşıdan gelenin gözünü alması da ayrı bir olay.
 
Arkadaşlar neymiş bu xenon yav :) ben sadece yaşadıklarımı anlattım. Hiçbir zaman xenonu gösteriş için kullanmadım. 6000k nın üstünde xenon kullanmadım kullanmamda. Ayrıca ben çakma xenon değil merceksiz xenondan bahsediyorum kardeşim :) 50-100 liralık xenon değil yani. Her ne ise uzatmaya gerek yok göz alan rahatsız eden herşeye bende karşıyım kardeşim. Kimsenin kimseyi rahatsız etmeye hakkı yok hemfikirim. Ama kimseyi rahatsız ettiğimi düşünmüyorumda anlardım bi şekilde aktif araba kullanan biriyim bunu fark ederdim. Bu kadar sitemlerinizden sonra kimse ben kullanıyorum diye yazmaz herlde :)

Haha aynen, herkes dertli. :)

Bu kadar yazmamızın sebebi zaten sizin iyi niyetinize rağmen farkında olmadığınızı düşünmemiz. Çakma Xenon ucuz ampul demek değil, Xenon için tasarlanmamış farlarda kullanılması. Yoksa benim diğer arabamda fabrika çıkışı Xenon farlar var; benden önce tutup 6000K Xenon ampul takmışlar. Çin'den çiftini 5 dolara mı ne aldığım 4300K ampulleri taktım, gayet de memnunum. Herhalde Philips'e Osram'a göre parlaklığını erken kaybeder, kaybedince de bagajdaki yedekleri takarım pıt pıt. Tahmin edeceğiniz üzere far ayarı filan çok çok net.

İsterseniz bir deneyin imkanınız varsa. Yukarıda verdiğim video gibi düşünün. Aynı duvar karşı önce halojen ampulü takın. Işığın kesme noktalarını kağıt bantla işaretleyin. Sonra Xenon ampulü takıp kesme noktalarını bu bantlara denkgetirmeye çalışın. Bantların dışında kalan bölgede reflektöre takılmış Xenon farda bir türlü halojenle aynı karanlığı tutturamadığınızı farkedeceksiniz. Bir de farları ıslatın bakın, daha beter hale gelecek. :)

Bu işi ampulü takan ustaya bırakırsanız "Aaabi ben ona özel ayar yaptım süper oldu" der çünkü size malzeme satacak. :)

6000K'ya da gitmemenizi tavsiye ederim. 6000K aslında maviye doğru kaçan bir renk sıcaklığı. Arabanızda sola 4300K, sağa 6000K takın farkedersiniz. Şöyle iki kural var:

- Renk sıcaklığı (yani o K değeri) arttıkça ampulün ürettiği aydınlatma azalır.
- Renk sıcaklığı halojenden (sarı dediğimiz ışık) uzaklaştıkça, yani maviye doğru gittikçe, insan gözünün ayırt etme yeteneği azalır.

Google'da "Xenon color temperature vs lumens" filan diye aratırsanız rakamlara ulaşabilirsiniz. 8000K mı neyse onda galiba aydınlatma gücü halojenin de altına düşüyordu, yanlış hatırlamıyorsam.
 
Geri
Üst