Opel Astra J 2013 LPG

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akheron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
turbolu modellere lpg uyumsuz diye opel servisleri taktırmıyorlardı. ne değişmişte şimdi taktırma kararı almışlar ?

ya sorma bende anlamadım ben dizel araç alacaktım beni servis kandırdı dediki dizeller 1,3 motor 95 beygir yetersiz kalıyor kasaya yetmiyor motor sen benzinli al az yakıyor dediler, tabi bunda benimde hatam var tam olarak araştırmadan aldım arabayı aslında ford düşünüyordum, tabi pişman mıyım değilim eski bir ford fiesta kullanıcısı olarak opel astra harika bir araç ama km de 50 kuruş yakıyor :( bende mecbur lpg ye yöneldim ve taktıracağım inşallah sorun yaşamam hayırlısı olsun :S
 
Anlata anlata dilimd tüy bitti ama gene tekrarlamak boynumun borcu

1- Landi'nin Opel garantisi diye birşeyi YOK. Opel Türkiye ye telefon açın. Opel Insignia başta olmak üzere Turbolu araçlarının hiçbirine LPG takılmasını tavsiye etmiyor. Ve takılan araçlar garanti kapsamı dışına çıkıyor. Size bahsedilen garanti bayinin size verdiği ve kendi bünyesinde olan garanti. Atıyorum siz başka bir ildeki opel yetkili servisine giderseniz motorunuz her türlü garanti dışıdır.

2- Yağlamalı sistemin bir garantisi yok. Yağlamalı sistem yokken ilk çıktığında Insignai için Landi gene garanti veriyordu, sistem %100 uyumlu diyorlardı. Sonra 25binde-50binde araçlar sapır sapır dökülmeye başladığında önerdikleri sistemin uyumsuz olduğu ortaya çıktı. Şimdi tuttular bir yağlamalı sistem bu uyumlu diyorlar. Nasıl güveneceksin?

3- Yağlamalı sistemdeki mantık yağın motor bloğuna verilmesi subapları soğutması. Ama çoğu markada bu iş gelişi güzel yapılıyor. Yani yağ belirli aralıklarla hiçbir hesap kitap olmadan bloğa veriliyor. Oysa siz dip gaz yaptığınızda, turbo peak yaptığında veya sürekli üst devirlerde kullandığınızda subapların soğumaya ihtiyacı oluyor. Yağlama sistemi böyle bunları göz önüne almadan atıyorum 1 saatte bir kez bloğa yağ gönderiyor. Oysa ki turbo her peak yaptığında ve siz her 3500 devrin üstüne çıktığınızda o yağın soğutma için verilmesi gerek.

4- LPG kuru bir yakıt. Siz kuru yakıtla çalışan bir sistemin içine yağ gönderirseniz bir süre sonra meydana gelen sıcaklıktan ötürü blok içinde ve subap çevresindeki yağlar kurumlaşmaya başlar ki bunun zararı çok fazla olur.

Bana göre çözüm yağlama değil benzin verilmesidir. Şu an benim 1.6T GTC aracımda olan sistem bu şekilde çalışıyor. Turbo peka yaptığında ve araç 3500deviri her geçtiğinde sistem LPG ile birlikte benzin le de besleniyor. Böylece hem fakir karışıma düşmüyor hem de benzinin soğutma etkisi kullanılıyor. Ve bu gelişi güzel değil bahsettiğim durumlarda devreye giriyor.

Bir diğer husus da turbo araç kullanmayı bilmekle ilgili. Sürekli sıkıştırır, aracım gidiyor diye sert kullanır, sürekli üst devirlerde gezerseniz ve buna karşılık motor ve turbo yağlanmasına yeterli özeni göstermezseniz araç LPG olmadan da kırılır.
 
Anlata anlata dilimd tüy bitti ama gene tekrarlamak boynumun borcu

1- Landi'nin Opel garantisi diye birşeyi YOK. Opel Türkiye ye telefon açın. Opel Insignia başta olmak üzere Turbolu araçlarının hiçbirine LPG takılmasını tavsiye etmiyor. Ve takılan araçlar garanti kapsamı dışına çıkıyor. Size bahsedilen garanti bayinin size verdiği ve kendi bünyesinde olan garanti. Atıyorum siz başka bir ildeki opel yetkili servisine giderseniz motorunuz her türlü garanti dışıdır.

2- Yağlamalı sistemin bir garantisi yok. Yağlamalı sistem yokken ilk çıktığında Insignai için Landi gene garanti veriyordu, sistem %100 uyumlu diyorlardı. Sonra 25binde-50binde araçlar sapır sapır dökülmeye başladığında önerdikleri sistemin uyumsuz olduğu ortaya çıktı. Şimdi tuttular bir yağlamalı sistem bu uyumlu diyorlar. Nasıl güveneceksin?

3- Yağlamalı sistemdeki mantık yağın motor bloğuna verilmesi subapları soğutması. Ama çoğu markada bu iş gelişi güzel yapılıyor. Yani yağ belirli aralıklarla hiçbir hesap kitap olmadan bloğa veriliyor. Oysa siz dip gaz yaptığınızda, turbo peak yaptığında veya sürekli üst devirlerde kullandığınızda subapların soğumaya ihtiyacı oluyor. Yağlama sistemi böyle bunları göz önüne almadan atıyorum 1 saatte bir kez bloğa yağ gönderiyor. Oysa ki turbo her peak yaptığında ve siz her 3500 devrin üstüne çıktığınızda o yağın soğutma için verilmesi gerek.

4- LPG kuru bir yakıt. Siz kuru yakıtla çalışan bir sistemin içine yağ gönderirseniz bir süre sonra meydana gelen sıcaklıktan ötürü blok içinde ve subap çevresindeki yağlar kurumlaşmaya başlar ki bunun zararı çok fazla olur.

Bana göre çözüm yağlama değil benzin verilmesidir. Şu an benim 1.6T GTC aracımda olan sistem bu şekilde çalışıyor. Turbo peka yaptığında ve araç 3500deviri her geçtiğinde sistem LPG ile birlikte benzin le de besleniyor. Böylece hem fakir karışıma düşmüyor hem de benzinin soğutma etkisi kullanılıyor. Ve bu gelişi güzel değil bahsettiğim durumlarda devreye giriyor.

Bir diğer husus da turbo araç kullanmayı bilmekle ilgili. Sürekli sıkıştırır, aracım gidiyor diye sert kullanır, sürekli üst devirlerde gezerseniz ve buna karşılık motor ve turbo yağlanmasına yeterli özeni göstermezseniz araç LPG olmadan da kırılır.

Bütün yazılanlara katılıyorum, arkadaşımız çok güzel özetlemiş.
Yağlı, ballı, tereyağlı sistemleri geçin. Eğer ki, ayarlama iyi yapılmaz ve yakıt karışımı fakir olursa hiçbir şey fayda etmez.

Ama gene de 1.3 dizel motor yerine, 1.4T motora iyi bir lpg uygulamasını ben de olsam tercih ederdim.
 
turbolu modellere lpg uyumsuz diye opel servisleri taktırmıyorlardı. ne değişmişte şimdi taktırma kararı almışlar ?

aslında turbo ile yakıtın hiç bir alakası yokmuş bende bugün öğrendim makine mühendisi bir arkadaşım oturdu anlattı bana ve teorik olarak da gösterdi ve hiç bir alakası yokmuş gerçekten yakıtla ayrıca turbo yeni çıkan bişey değil 97 yılından bu yana benzinli araçlarda var ve çoğunda lpg var şu anda ben bugün aracıma lpg taktırdım ve performansında hiç bir eksilme olmadı
 
olay magnezyum alaşımlı subap kullanılmasından kaynaklı ki. lpg'de yüksek sıcaklıkta yandığı için subap erimesi sorunu ortaya çıkıyor. yani yakıttan kaynaklı ;) aslında 1.4 t alıp subapları çelik ile değiştireceksin birde çakacan lpg'yi dizelden daha iyi olur...
 
turbo astra'larda insignia gibi sorun olduğunu sanmıyorum. başka forumlarda vs araştırma yaptığınızda lpg'den arıza yapan turbo motora sahip astra yok gibi bir şey. ben hiç denk gelmedim veya 1-2 kişidir unutmuş olabilirim. 1.4 t astraya lpg taktırıp 30 bin km'ye yaklaşan insanlar var ve çok memnunlar. aracı uzun süre kullanacaksanız bence de lpg çok mantıklı. benzinden sağladığınız karla ilerde sıkıntı olursa subapları çok rahat değiştirirsiniz se sıkıntısız bir şekilde binmeye devam edersiniz. olay iyi bir lpg ustasında bitiyor. motor garantisinide veren firmalar var. landi.'de motor garantisi veriyor diye biliyorum. geri kalan kısımlarda opelin garantisi devam ediyor.
 
Öncelikle hayırlı olsun montaj.
Opel-landirenzo garanti mevzuları baya yazıldı çizildi az biraz aramayla çıkar ki bu konuda da uzun uzadıya yazılmış. Hani olmasın ya bir gün garantiye işiniz düşerse bilinçli bi şekilde yaklaşın mevzuya ve sözlü taahhütlerin geçersiz olduğunu unutmayın.

Bunun yanında Isparta'daki landirenzo iyidir. Şua ydı sanırım ismi bayinin. İki güzel abi var işin başında biri üniversitede otomotivde derslere giren bi hocadır. Bi çok farklı modele, astra j lere montaj yapmışlardı. Bundan sonrası içinde aklınıza gelen sorulara birinci ağızdan ilgiyle cevap vereceklerdir.
Sizden ricam forumu takip etmeniz 1.4 turbo birde j kasa lpg montajı yaptıran forum üyesi (veya bunu paylaşanı) yok sanırım sistem uyumluluğunu sizin araç üzerinden takip edelim bakalım :)
 
Bana göre çözüm yağlama değil benzin verilmesidir. Şu an benim 1.6T GTC aracımda olan sistem bu şekilde çalışıyor. Turbo peka yaptığında ve araç 3500deviri her geçtiğinde sistem LPG ile birlikte benzin le de besleniyor. Böylece hem fakir karışıma düşmüyor hem de benzinin soğutma etkisi kullanılıyor. Ve bu gelişi güzel değil bahsettiğim durumlarda devreye giriyor.

kardeş sistem lpg ile birlikte benzin ile de besleniyor yazmışsın. bu imkansız. blokta hem benzin hem lpg yanması olanaksız. %99 ayarda 3,5 devir veya hangi devir ayarlanmış ise sadece benzin geliyordur. ikisi bir anda yanması imkansız. ben çok uğraştım sadece şöyle birşey oluyor,belli süreler içerisinde 1 ve 3. silindir lpg ile 2 ve 4 silindir benzin ile. bunu aralıklarla değiştiriyorum. ama oda benzin sarfiyatını çok yapıyor. eğer kalabalık şehirde yaşamıyorsanız en ideali bence rolantide benzinde çalışması. yada subapları çelik ile değiştirmek.
 
arkadaşlar bende de 2013 1.6 edition var .. onlarda yanılmıyorsam turbo motor yok bu konulardan pek anlamam belki size komik gelebilir ama aracıma lpg taktırmam garanti yada motor bakımından sizce avantajmamıdır henüz 1000 km bile yapmadım cebimi çok rahatsız -edecek bir yakıt masrafı yaratır mı bana bilmem ama yılda 10 - 12 bin km yapıyorum ilerde sorun olur mu bilemedim..
 
turbolu modellere lpg uyumsuz diye opel servisleri taktırmıyorlardı. ne değişmişte şimdi taktırma kararı almışlar ?

landirenzo opel turbolu araçlara özel kit çıkarmış sadece opele özel diğer araçlara uygulanamıyor, o yüzden böyle bir karar almışlar, zaten ben bir çok makine mühendisi ile görüştüm yakıt ile turbonun bir ilgili yok dediler, zaten motoru incelediğin zaman bir ilgisinin olmadığı da ortaya çıkıyor, turbonun kendi yağlama sistemi zaten mevcut, turbonun tek görevi motora basınçlı oksijen göndermek.
 
Geri
Üst