Ynt: Opel Astra J ile ortak platformu taşıyan araçlar
Otomobil geliştirmek çok pahalıdır. Bir otomobili sıfırdan tasarlayıp çok yüksek adetlerde üretip satmak daha da pahalıdır. Opel, Ford, Volkswagen gibi Avrupa markaları milyonlarcasını satmayı düşündükleri bir modeli 2-5 milyar Euro (!) harcayarak geliştirmektedirler. Tabi ki geliştirmeye harcanan bu paranın satılan aracın fiyatına da etki ettiği gibi bu paranın çıkartılması için satılması gereken binlerce otomobilden elde edilen kâr buna ayrılmadıkça modelin BREAK-EVEN POINT (eşitleme noktasına) ulaşılmamıştır. Bilhassa Volkswagen bunu GOLF V modelinde çok yakından hissetti, bu modeli yıllarca ürettikten sonra sadece son 1 yılda kâr etmeye başladı.
Otomobil modeli geliştirme maliyetini azaltmak için otomobil üreticileri kendi içlerinde PLATFORM geliştirirler. Bu aracın tüm kaportası sıyrıldıktan sonra geriye kalan çıplak kısmıdır. Şasi ve yürür aksam bunlara en güzel örnektir. Aynı modellerde kullanılacak parçaları her defasında icat etmeye ihtiyaç yok. Aynı motor havuzu, ön/arka dingilleri ve şanzımanı kullanabilir. Hatta kardeş markanın benzer seviyedeki başka bir modeli de sadece kozmetik değişiklikler yaparak ürettirebilir. Bunu örnekleri son zamanda çok sayıda artmış, halen de artmaya devam edecektir. FIAT GRANDE PUNTO ve OPEL CORSA 1:1 aynı araç, hatta dizel motorları dahi yanı.
Modeller artık yap-boz gibi, hatta LEGO oyuncakları gibi değişik platformlar üzerinde geliştirilecek, değişiklik sadece aracın boyutlarında ve sınıfına göre kullanılan motorlarda, şanzıman ve yürür aksamlarda yapılacaktır.
Sebep tamamen daha düşük maliyet rakamları elde etmek, kârlılığa daha hızlı kavuşmak, aynı kısımları her defasında sıfırdan tekrar yaratmak zorunda olmamak.