- Konuyu Başlatan
- #21
ballbreaker´isimli üyeden Alıntı
Sanırım bu konuda bir hatanız var.
Daha önce kullandığım Jetta 1.4 TSİ aracımda bu işlem tam tersiydi.
Öncelikle aracın rölantide ürettiği 200 nm tork vardı ki bu büyük bir avantaj. Oysaki sizin kullandığınız 1.800 cc lik astranız bu gücü maksimum devirde bile üretemiyordu !! Yani 200 NM torka çok uzak bir araçtı. Örneğin 2000 model bir Corsa 1.8 GSİ 4600 devirde maksimum 165 NM tork üretirken sadece 125 PS güç alabiliyordunuz ve buda sadece yüksek devirde oluyordu. Sanırım sizin Astra aracınızda aynı verilere sahip bir araç olduğu için aynı değerleri alabilirsiniz ve bu araç ile 6500 devir çevirdiğiniz zaman güç kaybınız 30 Ps ten fazla olur !!! Yani dediğiniz gibi 110 beygir olmaz.
benim aracım z18xer bunun anlamı 140 hp ve 175 nm tork.birde size site adresi veriyorum www.rototest.com burada kullanılmış araçların alınıp motor testi yapılıp bununda sonuçlarını grafik olarak gösteren bir site.bahsettiğiniz gibi değil golf de dediğiniz gibi kompresör bitiyor turbo başlıyor ama 4200 sonra tork hızla aşagıya düşüyor.
Sanırım sizin turbo destekli motorlar hakkında pek bilginiz yok !
3000 devirde başlayan hiç bir turbo araç buna eskilerde dahil 1200 devir çevirdikten sonra güç düşüşü yaşamaz, bu tekniğe aykırı mühendisliğe aykırı her şeye aykırı bir durum. O araçta ya bir turbo arızası vardır yada elektronik bir arıza başka bir sebep olamaz. Turbonun olmasının amacı zaten daha fazla güç elde etmek olduğunu size hatırlatırım.