Opel Astra OPC

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel Astra GTC OPC (inceleme)
Direksiyonuna oturduğunuz andan itibaren adrenalin kokan nadir otomobillerden biri olan Astra OPC’nin bağımlılık yapabilecek nitelikleri var.

748_2.jpg


Direksiyonuna oturduğunuz andan itibaren adrenalin kokan nadir otomobillerden biri olan Astra OPC’nin bağımlılık yapabilecek nitelikleri var. Ben ona sadece 3 günlüğüne sahip olmama rağmen üzerimde bıraktığı etki halen sürüyor.

Dergimizde bir ay içinde 10’un üzerinde araç test ediyoruz. Küçük sınıftan lüks sınıfa, spor otomobillerden 4x4’lere hatta ticari araçlara kadar. Şu güne kadar kullandığım araç sayısını inanın bilmiyorum. Hangi otomobilleri kullandın gibi bir soru ile karşılaşsam hepsini toparlayıp saymam mümkün değil. Ama bunların içinden bazıları var ki, damağımda bıraktığı tat gerçekten de çok farklı. Hani anlatılmaz yaşanır derler ya o cinsten işte. Opel Astra OPC’de o tadı fazlasıyla bırakan ender otomobillerden biri. Kısaca Astra OPC’den bahsedelim.

748_3.jpg


OPC, “Opel Performance Center” anlamına gelen Opel’in güncel modellerinin performanslı versiyonlarının üretildiği bir departman. Kendine özgü karakteristik özelliklere sahip olan modellerin en önemli değişikliği ise kaslı görünümünü ve motor kaputu altında yatan standardı ile alakası olmayan motorları. Genel olarak mavi hakimiyeti ile tanınan bu sihirli harflerin test etme şansı bulduğumuz modellerinden biri olan Astra OPC bizim şansımıza siyah rengi ile karşımıza çıktı. O kadar güçlü, o kadar güvenli ve o kadar tepkili ki, 160km/s ile özgürce viraja girdiğim bir otomobilde inanın benim için rengin çok ta fazla önemi yok. Fakat bir tercih yapacak olsam şüphesiz maviyi tercih ederim o da ayrı konu. Astra OPC, ülkemize geldiği ilk günlerden beri test etmek için merakla beklediğim otomobillerden biriydi. Nihayet onu ellerimin altına alacağım gün gelmişti. Aracı teslim alıp, içine oturup koltuğumu ayarlayıp marşına bastığım andaki heyecanımını tahmin edebiliyorsunuzdur. Çocuğun kulağına ninni gibi gelen OPC’nin homutlu egzoz sesi kalbimin biraz daha hızlı çarpmasına neden oldu. Tam trafik saati nedeniyle tadına bir türlü varamadığım OPC, gerçek yüzünü bana gece evime dönerken gösterecekti. Evime gitmek için kullandığım Bahçeköy yolu gece geç saatlerde genelde çok boş olur. Bu yolu bilenler tam bir ralli parkuru tadında olan bu yolda da otomobil kullanmanın ne kadar keyifli olduğunu bilirler. Saat 03:00’ü biraz geçiyordu ve ben en çok sevdiğim yolda vücüdumdaki adrenalinin tavan yaptığı 240 HP’lik Opel Astra OPC’i ile ilerliyordum. Hızlanmaya başlıyorum, 2.vites 70....90...110 3.vites, sağ viraj sert...tam gaz giriyorum, bırakın OPC’nin kaymasını milim bile kıpırdama yok. Devam....sol uzun viraj hiç gaz kesmeden devam ediyorum arkası yine sağ bir viraj ve bir öncekinden çok daha sert kısa bir 4.vites ve arkasından yine 3.vites tam gaz girdiğim gibi bu virajdanda çıkıyorum. Yaklaşık 1 km’den fazla bir düzlük ve dibini görüyorum. 3.vites...4.vites... kadranda 160km/s ‘yi görüyorum. Zevkten adeta uçuyorum diyebilirim...Yavaşlıyorum...Sağ-sol-sağ şeklinden şikanı anıdıran kısa virajlardan adeta yılan gibi sıyrılan Astra, inanılmaz bir haz yaşatıyor. OPC, turbodan aldığı güç ile devirleri çevirmek değil adeta yiyiyor. Bu yolda bir çok otomobil kullandığım için hem yolun hemde otomobillerin tepkilerini çok iyi biliyorum. Astra OPC tahminimden çok ötede bir yol tutuş karakteri ile beni resmen büyülüyor. Etap sona erdiğinde benim kalp atışlarımda yavaşlıyor. Radyomun kanalının değiştirerek daha soft bir müzik ile kalan yoluma devam ediyorum. Benzersiz bir sürüş zevki aldığım Astra OPC’de hem çok önemli hem çok keyifsiz tek konu ise böylesine güçlü bir otomobilde ESP sisteminin devre dışı bırakılabiliyor olmaması.

748_1.jpg


GTC üzerine yapılandırılmış olan Astra OPC, 2.0 litrelik 5600 d/d’de 240 HP güç, 2400 d/d’de 320Nm tork üreten bir motora sahip. Yüksek turbo basıncı ile özellikle üst devirlerde bir hayli agresif bir sürüş sergileyen bu motor, 0’dan 100km/s’ye sadece 6.4 saniyede ulaşıyor. Fabrika tarafından maksimum hızı 244km/s olarak belirlenmiş otomobil bu hıza rahatlıkla ulaşıyor. Astra OPC’nin genel özelliklerine baktığımızda ise, ortadan hava girişli belirgin ön spoylerler, OPC tasarımına sahip geniş alaşım jantlar, özel kapı altı spoyler, arka tamponlar, ortaya yerleştirilmiş tek çıkışlı egzoz dikkat çekiyor. İçerideyse Recaro spor koltuklar, özel mavi-beyaz çizgili sportif göstergeler gibi ayrıntılar bulunuyor.

Sonuç olarak, benzersiz bir sürüş yaşadığım bu otomobili bir gün kullanma şansınız olursa bu şansı kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

748_5.jpg


OPEL ASTRA GTC OPC

Motor: 4 silindirli, 16 valve Turbo
Silindir hacmi: 1998 cc
Maksimum güç: 240 HP 5600 d/d
Maksimum tork: 320 Nm 2400 d/d
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum hız: 244 km/s
0-100 km/s: 6.4 sn
Yakıt tüketimi (ort): 13 lt/100 km
Lastikler: 225/40R18
Boş ağırlık: 1293 kg
Uz./gen./yük.: 4290/1800/1400 mm
Bagaj hacmi: 340/1070 lt

748_7.jpg


748_8.jpg



user_offline.gif
 
Opel'in, ITDC (International Technical Development Center) Uluslararası Teknik Geliştirme Merkezi ve Opel Performans Merkezi (Opel Performance Center) OPC'nin ortak çalışmasıyla üretilen Astra OPC, aileye kesinlikle bambaşka bir hava getirdi. Astra ailesinin en güçlü üyesi olan OPC tam anlamıyla bir sporcu. Standart görünümüyle bile sportif tatlarla bezeli olan Astra, buna bir de OPC dokunuşları eklenince gerçek bir avcıya dönüşmüş.

Aracın kalbinde ona en güçlü Astra unvanını veren 2.0 It'lik 240 HP güç ve 320 Nm tork üreten turbo beslemeli motor görev yapıyor. Gücü gibi Astra OPC'nin satış fiyatı da ailenin en yükseği: 75 bin 639 YTL. Ancak bu fiyat kendisinden daha büyük hacimli motorların kullanıldığı rakiplerinin bile biraz üzerinde. Hatta Astra OPC'nin en önemli rakiplerinden olan Golf GTI'ın ülkemizdeki satış fiyatının 68 bin 340 YTL'den başladığını da hatırlatmamızda yarar var. Ancak hatırlatmamız gereken bir başka unsursa fiyatların elbette öneminin olduğu fakat bu tarz otomobiller birkaç bin YTL'den çok beğenilerin ve marka tutkusunun ön plana çıktığı tartışılmaz bir gerçek.

Görünüm OPC'nin karakterini yansıtıyor
Konu estetik olduğunda Astra OPC birçok rakibinden daha etkileyici görünüyor. Otomobile dışarıdan bakıldığında kesinlikle çevresine dinamizm ve sportiflik yaydığını görüyorsunuz. Özellikle bu OPC'ye önden bakıldığında büyük hava girişleri üzerinde ilerlediği asfaltı bir elektrik süpürgesi gibi emecekmiş gibi görünüyor. Tampon altı spoyler ve sanki bir bal peteğini andıran ızgarası sportiflik etkisine katkı sağlıyor. Otomobilin her yeri kaslı bir görüntüye sahipken yandan bakıldığında güçlü kişiliği vurgulayan marşpiyeler ve tavan spoyleri dikkat çekiyor. Astra OPC'ye arkadan bakıldığında ise kesinlikle ilk fark edilen ayrıntı egzoz çıkışı oluyor.
Arka bölümün ortasında konumlandırılmış olan egzoz çıkışı otomobil park halindeyken bile çevresindekilere karakteri hakkında en önemli ipuçlarını veriyor. Astra GTC'den üretilen Astra OPC ailenin en sinirli ve en saldırgan üyesi olma özelliğini kesinlikle hak ediyor.
Görünüm konusunda yapabileceğimiz tek eleştiri ise sanki karosere tam uyum gösteremeyen büyük farlar olacak. Elinizi motor kaputunun üzerinden şöyle bir farlara doğru yasak kelimeyasak kelimeyasak kelimeürdüğünüzde sanki yerine tam oturtulamadığı izlenimine kapılıyorsunuz. Böylesine agresif bir kalbe sahip olan araçta açıkçası çok daha keskin ifadeli bir far tasarımı beklerdik.

Koltuklar vücudu tam kavrıyor
Astra OPC'nin iç mekanına geçildiğinde ilk olarak Recaro koltuklardan söz etmek gerekiyor. Gerçekten uzun süredir vücudu böylesine saran ve her türlü sürüş pozisyonuna çok iyi destek olan bir koltukla karşılaşmadık desek yeridir. Koltuklar hem çok iyi yan destek sunuyor hem de gerekli olan sportif atmosferi rahatlıkla yaşatıyor. Ayrıca başarılı koltuklarla birlikte ele tam oturan kalın direksiyon simidi sportif tatları zirvelere taşıyor.
Aracı çalıştırmak istediğinizde gözler kontak anahtarı yuvasını boşu boşuna arıyor. Çünkü son dönemlerin modası anahtarsız çalıştırma sistemine Astra OPC de dahil olmuş. Anahtarı cebinizden hiç çıkarmadan direksiyon simidinin sağ ön tarafında bulunan start-stop düğmesine basarak aracı çalıştırıyorsunuz. Start düğmesine bastığınızda ise aracın göstergeleri yukarıya doğru çıkarak adeta sürücüyü selamlıyor. Bir anda tüm göstergeler en son noktaya kadar ilerliyor ve araç çalıştıktan sonra yerine geri dönüyor.
Göstergelerin grafikleri, krom çerçeveler, alüminyum pedal kiti iç mekanın olumlu detaylarından. Hız göstergesinde yaşanan karmaşadan kendimizi kurtardıktan sonra iç mekana göz atarken vites kolunun da biraz uyumsuz olduğu dikkatimizi çekti. Üst kısmı oldukça büyük olan vites kolu ele tam olarak oturmuyor.
Arka bölümde de bu tarz bir otomobil için yeterli bir iç mekan sunulurken 380 lt'lik bagaj hacmi ise dikkat çekici. Hem sporcu bir otomobil hem de neredeyse bir aile otomobili kadar bagaj alanı sunuyor. Üç kişi valizleri ile birlikte Astra OPC'nin içinde uzun yolculuklara kolaylıkla çıkabilir.

OPC'nin sürüş tarzı kesinlikle çok sinirli
Astra OPC tam anlamıyla bir sporcu. Ancak insan ister istemez aklına bu kadar güç acaba ne kadar gerekli sorusunu getirmeden edemiyor. Çünkü otomobili kullanmaya başladığınızda ne olduğunu anlayamıyorsunuz. Hele bir de gaz pedalına ilk dokunuş yok mu? Biraz fazla dozlama yaptığınızda 240 HP güç ve 320 Nm'lik tork sunan motor Astra OPC'yi adeta saha kaldırıyor. Böyle bir durumda önden çekişli bu otomobilin burnunu kontrol edebilmek için kollarınızın oldukça kaslı olması gerekiyor. İlk kalkış sorununu ortadan kaldırırsanız sürüşün ilerleyen bölümünde hiçbir sorunla karşılaşmıyor ve otomobilin keyfini çıkarıyorsunuz. Sinirli tay ilerleyen hızlarda yerini sakinleşmiş ve gözünü hızlı gitmeye çevirmiş bir ata bırakıyor.
Otomobilin rijitliğini artırmak yönünde ve süspansiyonun sportif kullanıma uyum sağlaması için bir ilave önlem alınmamış. Opel mühendisleri araçta kullanılan elektronik yardımcılar nedeniyle buna gerek olmadığını söylüyorlar. Çünkü Astra OPC'de sürekli süspansiyon kontrolü (CDC), elektronik denge kontrol sistemi ESPPlus ve çekiş kontrol sistemi TractionPlus sistemlerini kendi çatısı altında toplayan entegre şasi kontrol sistemi IDSPlus2 (Etkileşimli sürüş sistemi) var. Yine de elektronik sistemlerin devreye geç girdiği durumlarda, önden çekişli bir otomobil için bu motor çok güçlü ve biraz fazla ya da süspansiyon ayarları daha sert olsaymış dediğimiz durumlar hiç de az değil.
Araçta kullanılan 2.0 lt'lik turbo beslemeli motor ise 5600 d/d’de 240 HP güç ve 2400 d/d'de 320 Nm tork üretiyor. Altı ileri manuel şanzıman ile iyi bütünleşen motor aracı hızlanma konusunda etkileyici kılıyor. Gerçi yaptığımız ölçümlerde fabrika verilerine göre sonuçlar biraz daha yukarıda çıktı ama bu son derece normal.
 
kadran olayın bittiği nokta + iç döşeme sözün bittiği yer = OPC
 
astra farkıyla opc deneyimi yaşanmalı
 
Sürüş tarzını öyle güzel anlatılmışki okurken kendimi opc'nin içinde hissettim
 
Geri
Üst