Çok teşekkürler. Orjinalini sanayide 95 liraya buldum. Fırsat bulduğumda kendim takacağım artık.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Birincisi bende Corsa D kullanıyorum. Gizli menüden sıcaklığı açarak kullanırım aracı genelde. Ondan dolayı şehir içinde ve şehir dışında, rampa tırmanırken, rampa inerken kaç dereceye çıktığını az çok biliyorum. İkincisi makine mühendisiyim. Verdiğim cevabı da bunlara göre değerlendirerek verdim.
Bende Opelin Tüm serilerini, eski ve yeni model olarak kullandım. Hiçbiri sıcak bölgede olmama rağmen rampada dahi 97 dereceyi gecmedi. Bir tek 2001 vectra 100ü gördü. Onunda fanının 2. DEVRESi arizaliymis değiştirdim birdaha sorun olmadı. Bir araçta hararet 110 a çıkarsa sorun var demektir.
Standart araçlar için konuşuyorum.
Yakıt tüketimini azaltmak için motor sıcaklığını yüksek tutmanın önemi büyük. Motor ne kadar sıcak olursa o kadar az yakıt tüketir. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Soğutma sistemindeki parçalar da belli bir sıcaklığa kadar dayanım gösterir. Teknoloji geliştikçe malzemelerin sıcaklığa karşı dayanımları da artar ve motorun daha yüksek sıcaklıklarda stabil çalışması sağlanır, sağlandı ve sağlanacak da. Bunun böyle olmasındaki tek sebep daha az yakıt tüketimidir. O yüzden opelin tüm modellerini kullanmanız pek bir şey ifade etmez çünkü eski modeller teknolojilerinden dolayı daha düşük sıcaklıklarda çalışmak zorundadır. Bu benim, size çok derinlemesine girmeden yüzeysel yapacağım bir bilimsel açıklamaydı. Ayrıca yaşadığınız bölgenin sıcaklığı motor çalışma sıcaklığından sıcak olmadığı sürece bir anlam ifade etmez. Sadece Sarıkamış' da yaşayan birisinin aracı 2 saat sonra fan açıp 1 dakikada sıcaklığı düşürürken Hatay' da yaşayan birisinin aracı 2 dakika sonra fan açar 15 dakikada sıcaklığı düşürür. Son olarak sensör sağlam olduğu müddetçe motor sıcaklığı, mühendisin belirlediği sıcaklık değerini geçmez, geçemez.
Sanayi jargonuyla da açıklama yapacak olursam, aracımı 5 sene önce sıfır ve ilk aldığım günden beri (forumdaki konularıma bakabilirsiniz, kendim yaparım) her sene düzenli olarak piyasadaki en kaliteli antifiriz markaları ile değiştiririm (Motul, Febi, vb.) ancak dur kalk trafikte pek çok defa 110-112 dereceleri gördüm ve motor hararet lambası yanmadı. Bu da demek oluyor ki bir sorun yok.
İyi forumlar dilerim.