Opel Corsa Sorunsalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harrun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Herşey bir yanada, Corsa'yı sırf piyasada bulunmayan tam otomatik şanzıman seçeneğiyle bile alırım. Yarı otomatiklere güven olmuyor.
yarı otomatik yani easy tronic şanzımanda vites atışlarında problem olabiliyor yani genel olarak kimse kafaya takmıyor ama ne yazık kronik olarak böyle bir şey var...

Batucan ın dediği doğru galiba.Sürcü,yolcu,yan ve perde hava yastıklarıyla beraber 8 oluyor.Hadi bunu anladıkta neden arka camlar hala manuel.Ben onu alnamış değilim.

maliyetten kısıyorlar :)
şaka bir yana genel olarak yurtdışı araçlarına baktığında adamlar motoru büyük araç alıyor zaten onlara sunulan boş kasalarla bize sunulanlar çok farklı belki ondan dolayı yapılmış olabilir...
 
yarı otomatik yani easy tronic şanzımanda vites atışlarında problem olabiliyor yani genel olarak kimse kafaya takmıyor ama ne yazık kronik olarak böyle bir şey var...

Easytroniklerde geri kaçırma var, beyin problemi çıkıyor veya çıkmıyor, baskı balata sorunu var(kendiliğinden debriyajlı olduğu için), vites sarsıntısı var.

Bu yüzden bence tam otomatik. Kafamız rahat.
 
yarı otomatik yani easy tronic şanzımanda vites atışlarında problem olabiliyor yani genel olarak kimse kafaya takmıyor ama ne yazık kronik olarak böyle bir şey var...

Easytroniklerde geri kaçırma var, beyin problemi çıkıyor veya çıkmıyor, baskı balata sorunu var(kendiliğinden debriyajlı olduğu için), vites sarsıntısı var.

Bu yüzden bence tam otomatik. Kafamız rahat.
yazılım güncellemesinden sonra problem çözülüyor geçici olarak...
 
Manuel şanzıman sistemi üzerine kurulmuş bi vites kutusuna servo motor koyup bunun hidrolik sisteme sahip tam otomatik vites gibi kullanmak zaten yanlış. Arızalar bu yüzden çıkıyor. Bmw'nin ünlü SMG şanzımanında bile aynı sarsıntılar mevcut bilmiyorum binen süren varmı? Çünkü şanzımanın çalışma mantığı tamamen aynı. Corsalarda daha geliştirilmiş bi versiyon kullanıldığından Astra kadar sorun çıkarmıyor o easytronic şanzımanlar. Geri kaçırma düz vitestede var, aynı şekilde debriyajda bitiyor. Şanzıman kalibrasyonunu 15lira fazla vererek 15binde bir yaptırmazsanız evet sorunlu. Benim arkadaşım kullanıyor easy corsa batu biliyor. Hiç rahatsız olduğunu duymadım. Düz viteste ayağınızı gaz pedalından çekmeyin vites değiştirirken bakalım o zaman sarsıntı oluyormu olmuyormu? Düz vites mantığıyla sürerseniz o şanzıman hem daha az yakar hemde manuel ile otomatik arasında bi rahatlık sağlar. Kısaca ne tam otomatiğe benzetilebilir nede manuele
 
[/quote]Easytroniklerde geri kaçırma var, beyin problemi çıkıyor veya çıkmıyor, baskı balata sorunu var(kendiliğinden debriyajlı olduğu için), vites sarsıntısı var.

Bu yüzden bence tam otomatik. Kafamız rahat.[/quote]


Yok ya aldın m manuel alcaksın dediklerinin hepsi bende mevcut :D kafayı yediriyo bana keşke manuel olsaydı :D otomatik vitesi manuel yapabilirmiyiz ya? :)
 
arka camların manuel olması Allah korusun kaza anında kapıların sıkıştığı bir an olduğunu düşünelim yada ne bilim göle yada denize uçtuğunuzu bu şartlarda araç otomatikman elektrikleri kesecek sıkışmış açılmayan kapıdan yada suyun içinde basınçtan açılmayan kapıdan inemeyeceksiniz ama elle manuel açılan camdan rahalıkla camı açıp aracı terk edersiniz...
 
Ne işe yarıyor arka camların manuel veya otomatik olması ben de bunu anlamıyorum.
Opelden Corsa D extra birşey talep edebilecek olsaydım aklıma en son gelen arka cam konusu olurdu herhalde.
Yukarıdaki mesajda Berkay ın yazdığı çok önemli bir detay var.Easytronic viteste vites değiştirmek için gazdan ayağınızı birazcık çekin.Sarsıntı falan olmuyor.
 
benim arabamda 8 hava yastıgı var ve yanlış arabaya binmiyorsam o bir Corsa...

yerleri sırasıyla:
1.Sürücü 2.Yolcu 3. Sürücü yan 4.Yolcu Yan 5.Sürücü perde 6.Yolcu Perde 7. Arka perde sağ 9.Arka perde sol
 
Son düzenleme:
Geri
Üst