slm.
kısa mesafe yokuşlu bir yolda 6,5 lt. ye nasıl düşürmeyi başardınız. aracım 4600 kmde 1.2 85 bg easytronic (monuel olan modda kullanıyorum) ve 3000 deviri geçirmiyorum. sonuç 7.4 lt.
slm.
kısa mesafe yokuşlu bir yolda 6,5 lt. ye nasıl düşürmeyi başardınız. aracım 4600 kmde 1.2 85 bg easytronic (monuel olan modda kullanıyorum) ve 3000 deviri geçirmiyorum. sonuç 7.4 lt.
benim çoğu zaman uyguladığım sürüş tarzım değişik sitelerde okuduğum yakıt tasarruf teknikleri.. bizim 1,2 85 bg motorların resmi tüketim verileri bunlar:
Düz vites
şehir içi6,9
şehir dışı4,4
Ortalama5,3
Easytronic vites
şehir içi6,5
şehir dışı4,2
Ortalama5,1
yani siz aslında easytronic ile düz vitese göre biraz daha tasaruf yapabilirsiniz teorik olarak (benimki düz vites). belki de easytronicde kullanmalısınız tüketimi aşağıya çekmek için (şahsen bilmiyorum easytronic nasıl birşey hiç kullanmadım..)
genelde tavisiye edilenler motoru gaza basmadan çalıştırmak (zaten modern motorlada olmaz herhalde öle bişi eskileri bilmem), hareket ettikten hemen sonra 2. vitese geçmek, tam gazın 3/4üyle çabucak hızlanmak ve bir an önce yüksek vitese (5) ulaşıp belirgin şekilde düşük devirli gitmek. Vitesleri erken yükseltmek (2000 devir) diyorlar. motor titremeden gaz yemeye devam ediyorsa vites küçültmeye gerek yokmul.
Sonra ön görülü kullanın diyorlar, fren yapmak daha önce gaz verip ulaştığın hıza gelmek için harcadığın enerjinin telef olmasına yol açar, yani kırmızı lamba gibi durumu uzaktan görebildiğin zamanlarda gazı kesmek. Vitesi boşa almamakç vites boştayken yakıt tüketir, fakat vitesteyken gaz verilmediği takdirde tüketim sıfırdır, yani uygun viteslerle yavaşlamaktır olay. Çok kısa mesafelerde zaten aracı kullanmamak gerekirmiş. Motor soğuk iken ilk 1 - 2 kmde aracın yakıt tüketimi 100 kilometreye hesaplandığında 30 litre/100 kmye kadar çıkabiliyormuş. Yani 1 - 2 km gidip gelmek ölümcülmüş
Lambalarda bekleme süresi 20 sden uzun olduğu zaman ve motor uygun çalışma ısısında olduğu zaman motoru kapatmak yararlıymış. Bu kadar aç kapayı aracın tekniği kaldırır mı? Çalışma sıcaklığında olan motorda bu açıp kapama olayı marş motoru ve batarya olan ekstra yük söze değmeyecek kadar azmış. rölantide motor saatte 1 litre tüketiyormuş.
Araçta 100 kg ektra yük 0,3 l ektra tüketime neden oluyormuş.
Klima, tekniğine, aracına ve koşullara bağlı olarak 100kmde 0,1 l ile 2,1 l arası ekstra yakıt tüketimine yol açıyormuş.
Dışarısı 28 derece iken içerisini 22 derecede tutmak için litre olarak EKSTRA tüketim, ayrıca ekstra tüketim yüzde olarak da verilmiş ortalama için.
mavi: şehir içi; kırmızı sehir dışı; sarı: ortalama
İki yan cam açık iken 100 km/h ile giderken 100km mesafedeki yakıt tüketimi 0,2l artıyormus.
LAstik basıncının bir bar eksik olması 5% yakıt tüketimini arttırıyormuş.
işte böyle
en iyisi yürümek sanırım.. hehe işte bunların bazıların az çok doğru uygularsak cüzdanımıza iyi bi etkisi olabilir diye düşünüyorum..