Opel harareti sever derler zamanında da şanzımanlarında ATF kullanılır derlerdi ama ortalık kırılan ıstavroz dişlileriyle cartlamadan geçmeyen viteslerle doldu ve ancak ondan sonra durum birilerinin dikkatini çekince şanzıman yağının ATF olmayıp diğer otomobiller gibi 80 EP olduğu anlaşıldı. Bugünde Opel harareti sever diyorlar ben bunun doğruluğuna inanmadım ve araştırdım opel fan müşürlerinin 100-95 derece olduğunu gördüm ama iyice araştırınca opelin daha düşük termostatları 95-90 ve 92-87 gibi ama onların Türkiyede olmadığını sıcak iklime satılan modellerde kullanıldığını gördüm yurt dışından 92-87 olanından getirdim ve gördümki sırf bir müşür değişimiyle bir sürü sorundan kurtuldum. Nelerdi bunlar ?
1 yağ eksiltme sorunu ortadan kalktı
2 otomobilin çekişi dirileşti
3 hararet yükseldiğinde 100 derece civarlarına vardığında arasıra yapan vuruntu sorunu ortadan kalktı
4 yakıt tüketimi anlık 1.3 ile 1.2 arasından oynarken sabit 1.1 e indi
5 kaputu açınca motor alev gibi olmuyor normal ısısında fazla ısınmadığı için kablo ve plastik aksamlar sertleşip kırılmayacak ama bugüne kadar sertleşen sertleşmiş zaten o ayrı
6 hararet göstergesi sabit 90 tıpkı BMW deki gibi hiç oynamıyor
Araba çok daha sıhhatli oldu aylardır deniyorum ve çok memnunum
1 yağ eksiltme sorunu ortadan kalktı
2 otomobilin çekişi dirileşti
3 hararet yükseldiğinde 100 derece civarlarına vardığında arasıra yapan vuruntu sorunu ortadan kalktı
4 yakıt tüketimi anlık 1.3 ile 1.2 arasından oynarken sabit 1.1 e indi
5 kaputu açınca motor alev gibi olmuyor normal ısısında fazla ısınmadığı için kablo ve plastik aksamlar sertleşip kırılmayacak ama bugüne kadar sertleşen sertleşmiş zaten o ayrı
6 hararet göstergesi sabit 90 tıpkı BMW deki gibi hiç oynamıyor
Araba çok daha sıhhatli oldu aylardır deniyorum ve çok memnunum