Opel harareti sever mi acaba ?

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Opel harareti sever derler zamanında da şanzımanlarında ATF kullanılır derlerdi ama ortalık kırılan ıstavroz dişlileriyle cartlamadan geçmeyen viteslerle doldu ve ancak ondan sonra durum birilerinin dikkatini çekince şanzıman yağının ATF olmayıp diğer otomobiller gibi 80 EP olduğu anlaşıldı. Bugünde Opel harareti sever diyorlar ben bunun doğruluğuna inanmadım ve araştırdım opel fan müşürlerinin 100-95 derece olduğunu gördüm ama iyice araştırınca opelin daha düşük termostatları 95-90 ve 92-87 gibi ama onların Türkiyede olmadığını sıcak iklime satılan modellerde kullanıldığını gördüm yurt dışından 92-87 olanından getirdim ve gördümki sırf bir müşür değişimiyle bir sürü sorundan kurtuldum. Nelerdi bunlar ?

1 yağ eksiltme sorunu ortadan kalktı
2 otomobilin çekişi dirileşti
3 hararet yükseldiğinde 100 derece civarlarına vardığında arasıra yapan vuruntu sorunu ortadan kalktı
4 yakıt tüketimi anlık 1.3 ile 1.2 arasından oynarken sabit 1.1 e indi
5 kaputu açınca motor alev gibi olmuyor normal ısısında fazla ısınmadığı için kablo ve plastik aksamlar sertleşip kırılmayacak ama bugüne kadar sertleşen sertleşmiş zaten o ayrı
6 hararet göstergesi sabit 90 tıpkı BMW deki gibi hiç oynamıyor

Araba çok daha sıhhatli oldu aylardır deniyorum ve çok memnunum
 
hangi opel'den bahsediyoruz acaba? Çünkü benim X20XEV gözlemlerim tam tersine soğuk çalıştığı. Sıcaklık 80-85 civarı genelde hep ve bu sıcaklığa ulaşması da 7-8km'yi buluyor.

Sizin bahsettiğiniz söylemlerin de etkisi ile benim motorun bir problemi var zannediyordum.
 
Benimki devamlı 80 de ibre olarak.. 2005 Mod. Corsa C 1.2
 
Bu kesinlikle bir üretim problemi ve bu hata Vectra A ların 94 ile 97 arasındaki modellerinde vectra B ve Ecotec GSI ların ise hepsinde var Astra G yi ve C20XE yi bilmiyorum.

Sorun şu opel parçacısına gidip fan müşürü almaya kalktığınızda size verilen orijinal müşür su sıcaklığı 100 e varınca fanı devreye alan 95 e düşürdükten sonra fanı devreden çıkaran bir müşür ve bu nedenle motorun zaten 95 derece altında çalışmasına olanak yok hatta bu yüzden bazen motorun ısısı 100 e kadar çıkıyor ve motor o kadar ısınınca artık yağ iyice inceldiği için segmanların arasından sızarak motorun yağ yakmasına neden oluyor ve o esnada gaza yüklenince arkadan mavi duman atıyor ısı 95 civarlarına düştüğünde ise gaza basınca mavi duman atmıyordu bu yüzden motorun ısısının yüksek olduğuna kanaat getirip müşürü düşük dereceli olanla değiştirdim sorun düzeldi motor bir daha yağ yakmadı. Kalorifer vs ise hiç etkilenmedi herşey dengeye oturdu
 
Biz ne yapacaz. Bizde hararet göstergesi yok.
 
bende bu havalarda bıle 98 - 100 'e cıkıyor bıraz yuklenınce yazın ne olur alllah bılır:)
 
Müşürü değiştir kurtul..... Farka hayret edeceksin :)
 
Biz ne yapacaz. Bizde hararet göstergesi yok.

Sanırım sizin modellerde (Astra H ) sorun yok çünkü çift müşür var ve dış ortam ısısına göre kışın müşürün birini yazın diğerini otomatik seçiyor. Ama sizde de hararet göstergesi var dijital olarak menüden girip görebiliyorsun öyle sıkışık trafikte bile 95 değerini görmemelisin en fazla 93 olması lazım ki bu hatalı olanlarda 100 lere varıyor
 
Geri
Üst