Opel konusunda ne yapmalı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan swing1.2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende aracı hep yetkili servislerine götürdüm ankara da bir şikayetim olmadı şimdiye kadar oradaki insanlarında eğitim aldıklarının farkındayım lakin arabanın tamiratından sonraki çıkardıkları fiyat bazen çok acımasız oluyo her insan gidip çatır çatır 40-50 milyar veripte araba alamıyo kimisi yıllarca çalışıyo kimisi banka borçlarının altına girerekten araba alıyo özel servislerde para kazanıyor yetkili servisin yaptığın işin aynısını kat kat ucuza yapıyorlar demekki para kazanılıyormuş o yüzden yetkili servislerde biraz ellerini vicdanlarına koysunlar
 
Ben parasından geçtim bir arıza varsa giderilmesi gerekiyorsa bedeli karşılığından tabiki giderilmelidir ama adamların bir çoğu yetkili yetkisiz fark etmez sorunu bile tespit edemiyor ya şundadır ya bunda hesabı deneme yanılma çalışıyor bu arada bizde ama bilerek ama bilmeyerek dolaylı olarak soyulmuş , hevesimiz kılırmış , işimiz aksamış , aracımızdan soğmuş oluyoruz. örnek ALBATROS09 diye bir arkadaşımız demişki 4 defa debimetre değiştirdiler arabamda . ya yani param çok olsa alacaksın arabayı o servisin içinde yakacaksın serviste kurtulsun arabada kurtulsun bende kurtulayım .gelde böyle şeyleri duyduktan sonra güven servise tamirciye vs.vs.

NOT: ben burda kimseyi itham etmiyorum , sadece işi doğru yapmayan , yapamayan herkesi suçluyorum. işini hakkı ile yapan kimse üzerine alınmasın onların eline sağlık.
 
spaceghost' Alıntı:
yok sahibi değilim ama eleştirininde bir tozu vardır.siz bilyormusunuz yetkili serviste çalışan personel en az kaç eğitimden geçiyor.sadece teknisyen ünvanını almak için en az 6 eğitim alınır.bu eğitimleri tamamlayamayanların işine son verilir.biz yıllardır bu işin içindeyiz.burdaki insanların konuşanların çoğu para derdinde.siz paranın herşey olduğunu anlayamamışsınız daha.bizi tanıyanlar bilir forumda. ben ekmek yediğim yeri bana para kazandıran yeri herzaman savunurum.orda işi yapan biziz.patron değil.biziz.bizler birtane araç yapmıyoruz.özel servisler gibi. o yüzden çok çeşitli arıza ve sorunla karşılaştığımız için tecrübede o derece yüksek oluyor.ama şunu söleyimki.DERDİ PARA OLAN BİRİNİN ARABASINI ASLA YAPMAM.GİTSİN NERDE YAPTIRIORSA YAPTIRSIN.herşeyde öncelik vardır.yapılan her işinde bedeli.bizde tamir etmeyiz.onarım yaparız.ama gözü paradan başka birşey görmeyen arabaya milyarları verip bakıma belince bir ampülün derdine düşün insanlar çok sürünür sürünmeyede devam edecek.herşey sevgi saygı.bedava çok araba yaptım cebimden çok para ödedim.yaparın hala ama herkes ne olduğunu bilsin elini vicdanına koysun öz eleştirisini yapsın.
k.i.b

yok hocam ya seninle yıldızımız barışmıycak bu konuda,çünkü çok farklı düşünüyoruz.Bana görede değil bi ampülün parası,o ampülün sigortasının bile hesabını sorcaksın.Kimse parayı yerden bulmuyor.o milyarlara alınan arabaları da kimse kimseye hediye vermiyor.tabiki hesabını sorcak.ve işte insanların baş şikayeti de bu,yetkili servistekilerin müşteriyi bilgilendirmemesi,müşteri bi ampülün parasını sorduğu zaman anlamsız tavırlara girmesidir...
 
arkadaşım benim ne senle nede bir başkasıyla bir problemin yok.tabiki hesabını soracaksın.sorma demiyoruz zaten.beni ilgilendirmez ama benimde özel servis olan arkadaşlarım var.onlardan biliyorum.kaç tanesi vergisini tam veriyor.faturalı iş yapıyor.sigortalı işçi çalıştırıyor.böyle olduktan sonra jherkes ucuza iş yapar .para sizin araba sizin tercih sizin.ben sadece herşeyin göründüğü gibi olmadığını sölüyorum.
k.i.b
 
demek sorunlu müşteri vardır öylemi ?
değerli arkadaşım, sen yetkili serviste çalışıyorsun ve belli bir ücret alıyorsun. mesai saatlerin de 3 aşşa-5 yukarı belli.. yani çalıştığın serviste sorunlu araçlar gelsede gelmesede sen belirli olan saatte servisinin kapısını kapatıyorsun,evine gidiyorsun. nasıl olsa o günün yevmiyesini de hakettin.
patronunun az veya çok kazanması serviste çalışan çoğu kişinin pek de umrunda değil.
servisteki kalabalık zaten rutin olarak
dışarda 10 dakikada değiştirdiğimiz en basit motor yağı veya filtreyi bile sizler serviste 1 saatte yapabiliyorsunuz. yetenek mi o kadar, yoksa mesai mi tamamlıyorsunuz?

iş ahlakını kendi ahlakından bile üstün tutan ve zor şartlar altında çalışan özel servisler ise sınırlı imkanlarla daha iyi hizmet sunmak için gecelerini gündüzlerine katıyorlar. mesai kavramı yok, çünkü her tamir veya bakım yapacağı araç onun kişisel gelirini oluşturuyor. atalarımızın bir deyimi vardır, " el elin eşeğini türkü çığırarak arar" sen yetkili serviste patronunun eşeğini de böyle arıyorsun. ( tabii ki bu sözüm kendini bilen, müşterisinin sorununu kendi sorunuymuş gibi üstlenen kişilere değildir)

Ankarada oturmama rağmen senin servisinde yapılan işleride çok iyi bilirim.
ikinci aracımın plakasını veriyorum, istersen servis kayıtlarına bakabilirsin. 06 TC 484 , Vectra C, Can Mocan
yanılmıyorsam temmuz sonu veya ağustos başında istanbula geldim. acil işim vardı, istanbuldan acil olarak ankaraya dönmem gerekiyordu, yolda ön fren balatalarından ses gelmeye başladı, bu balatanın bitme sesiydi, yabancı bir ilde olmam nedeniyle ERPAŞ a uğradım, resepsiyonda hafif tombul arkadaşa benim aracımın fren balatalarını değiştirin, ses yapmaya başladı dediğimde komik bir şekilde aracı çalıştırdı, kendince ses dinlemeye başladı. araba duruyorken çok bilgili arkadaşım fren balatasından ses gelmesini bekliyordu .
ya buna hiç gerek yok, benim fren balatalarını değiştirin, ben Ankaraya döneceğim, acil işim var dediğimde beni dinlemedi bile, kendince oyalandı. mutlu oldu heralde. ben dayanamadım, cingarı çıkardım. bu sefer adam rolü oynayacak ya "serviste boş lift yok, öğleden sonra belki boşalır " dedi. bir cingar daha çıkarınca, biraz da üzerine yürüyünce bizim fren balatası 20 dakikada değişiverdi.
kısaca özetlersek:
- duran arabada fren balatasınden gelen sesi tespit etmeye çalışan değerli mesai arkadaşın çok mu bilgili?
- ben sorunumu bilerek gelmişken, benim fren balatamı değiştirin dediğimde niye kendi bildiğini okumaya çalışıyor.
bu en basit örnek.

sizde haklısınız aslında, kim bilir ne kadar düşük ücretlerle çalışıyorsunuz, aldığınız ücretler düşük olunca yaptığınız işler de böyle oluyor maalesef.

ayrıca madem sorunlu aracınız yok neden yıllardır corsa-c lerin direksiyon kutusundan gelen tıkırtıya çözüm bulamıyorsunuz. niye bütün vectralarda egr yenisi takıldıktan sonra programla sistemde kapatılıyor. ? sorun müşteridemi yoksa araçtamı ?

son not: özel servis değilim.



spaceghost' Alıntı:
arkadaşım merak ettim senin sorunlarını ne.şurada şöle bir polemik oldu.yetkili servisler işi bilmiyor gibi.sorunlu araça yoktur bence sorunlu müşteri vardır.serviste cözülmeyen bir problem hiç biryerde cözülmez bunuda bilmiş olun.k.i.b
 
arkadaşlar ben zaten ne para nede başaka bişey derdin deyim.burda devamlı yetkili servislerin pahalılığından şikayet edip hak etmiyor diyek konuşanlar var.herkes istediği yorumu yapmakta serbest.ben çalıştığım kurumu herzaman savunurumve yaptığımız işin arkasındayız.bizimde hatalarımız olur.doğru hangimiz dört dörtlük.ama buraya çıkıp adam kazıklıyorlar işi bilmiyorlar deyip suçlar ifadeyle konuşulursa bende bundan rahatsız olurm.şu şöle birşey siz vakkodan elbise almaya gdiyorsunuz deniyorsunuz alıyorum diyorsunuz.fiyatını öğrnince çok pahalı adam kazıklıyorsunuz gibi laflar ediyorsunuz.şunuda biliyorsunuzki orada fiyatların yüksek olduğunu piyasa göre pahalı oldduğunu.ben şahsen yaptığım işin ve arkadaşlarımın yaptığı işin arkasındayım.herzamanda olacam.burdaki bulunma gayemiz hepimiz için sorunlarını isteklerini paylaşmak ve cözüm bulmak. burada hepimiz bağlı olduğu kuruma karşı bir hakaret derecesi olacak birşey olursa savunurm sizde savunursunuz.hatamız olabilir mesele bu hataların nasıl telafi edildiği..arkadaşımın egr sorusuna gelince bu bizim ülkenin sorunu yakıt kalitesinden kaynaklanan olay.opel sadece garantiden geri parça dönüşünü azaltmak için iptal ediyor.direksiyon kutusunda problem var çözüm belli ama biz sadece aracı bir kurumuz.isteyen olursa garanti dışı burç yapılıp sorun giderilir. garantideki araçlarla ilgili olarak ise bizim elimizde omayan sebebler var .bu bizi aşmış bir olay.cözülmeyecek birşey yok onuda bilin.
başka bir sıkıntısı olan varsa seve seve yardımcı oluruz.ama birbirimizi suçlayarakta bir yere varamayacağımız kesin
k.i.b
 
arkadaşım ben arabamı ankarada opan a götürüyorum, herkes ilgili ve bilgili.faturamı da ödeyip çıkıyorum. gererktiğinde özel servise de gidiyorum. işin çoğu zaman fiyatında da değilim.ayrıca çözemediğiniz problemlerde var,sizin istanbulda toplayamadığınız 2.2 vectra c lerin active select şanzumanını benim özel servisteki ustam topluyor. türkiyenin her yerindeki yetkili servislerinden de yağmur gibi şanzuman geliyor, çok basit bi örnektir.

yurtdışındaki opel forumlarını okursan EGR ve Direksiyon kutusu problemini orda da bulursun. sırf türkiyeye mahsus değil, yurtdışı siteleri okumadan istersen kulaktan dolma bilgilerle kanaat getirme.
 
ben yeni bir arıza buldum şimdi. farlarla alakalı olduğu kesin. low beam fld vision yazıyor bilgi ekranında. sen bilirsin Erpaşcı :) neden verir bu uyarıyı. ?
 
Geri
Üst