demek sorunlu müşteri vardır öylemi ?
değerli arkadaşım, sen yetkili serviste çalışıyorsun ve belli bir ücret alıyorsun. mesai saatlerin de 3 aşşa-5 yukarı belli.. yani çalıştığın serviste sorunlu araçlar gelsede gelmesede sen belirli olan saatte servisinin kapısını kapatıyorsun,evine gidiyorsun. nasıl olsa o günün yevmiyesini de hakettin.
patronunun az veya çok kazanması serviste çalışan çoğu kişinin pek de umrunda değil.
servisteki kalabalık zaten rutin olarak
dışarda 10 dakikada değiştirdiğimiz en basit motor yağı veya filtreyi bile sizler serviste 1 saatte yapabiliyorsunuz. yetenek mi o kadar, yoksa mesai mi tamamlıyorsunuz?
iş ahlakını kendi ahlakından bile üstün tutan ve zor şartlar altında çalışan özel servisler ise sınırlı imkanlarla daha iyi hizmet sunmak için gecelerini gündüzlerine katıyorlar. mesai kavramı yok, çünkü her tamir veya bakım yapacağı araç onun kişisel gelirini oluşturuyor. atalarımızın bir deyimi vardır, " el elin eşeğini türkü çığırarak arar" sen yetkili serviste patronunun eşeğini de böyle arıyorsun. ( tabii ki bu sözüm kendini bilen, müşterisinin sorununu kendi sorunuymuş gibi üstlenen kişilere değildir)
Ankarada oturmama rağmen senin servisinde yapılan işleride çok iyi bilirim.
ikinci aracımın plakasını veriyorum, istersen servis kayıtlarına bakabilirsin. 06 TC 484 , Vectra C, Can Mocan
yanılmıyorsam temmuz sonu veya ağustos başında istanbula geldim. acil işim vardı, istanbuldan acil olarak ankaraya dönmem gerekiyordu, yolda ön fren balatalarından ses gelmeye başladı, bu balatanın bitme sesiydi, yabancı bir ilde olmam nedeniyle ERPAŞ a uğradım, resepsiyonda hafif tombul arkadaşa benim aracımın fren balatalarını değiştirin, ses yapmaya başladı dediğimde komik bir şekilde aracı çalıştırdı, kendince ses dinlemeye başladı. araba duruyorken çok bilgili arkadaşım fren balatasından ses gelmesini bekliyordu .
ya buna hiç gerek yok, benim fren balatalarını değiştirin, ben Ankaraya döneceğim, acil işim var dediğimde beni dinlemedi bile, kendince oyalandı. mutlu oldu heralde. ben dayanamadım, cingarı çıkardım. bu sefer adam rolü oynayacak ya "serviste boş lift yok, öğleden sonra belki boşalır " dedi. bir cingar daha çıkarınca, biraz da üzerine yürüyünce bizim fren balatası 20 dakikada değişiverdi.
kısaca özetlersek:
- duran arabada fren balatasınden gelen sesi tespit etmeye çalışan değerli mesai arkadaşın çok mu bilgili?
- ben sorunumu bilerek gelmişken, benim fren balatamı değiştirin dediğimde niye kendi bildiğini okumaya çalışıyor.
bu en basit örnek.
sizde haklısınız aslında, kim bilir ne kadar düşük ücretlerle çalışıyorsunuz, aldığınız ücretler düşük olunca yaptığınız işler de böyle oluyor maalesef.
ayrıca madem sorunlu aracınız yok neden yıllardır corsa-c lerin direksiyon kutusundan gelen tıkırtıya çözüm bulamıyorsunuz. niye bütün vectralarda egr yenisi takıldıktan sonra programla sistemde kapatılıyor. ? sorun müşteridemi yoksa araçtamı ?
son not: özel servis değilim.
spaceghost' Alıntı:
arkadaşım merak ettim senin sorunlarını ne.şurada şöle bir polemik oldu.yetkili servisler işi bilmiyor gibi.sorunlu araça yoktur bence sorunlu müşteri vardır.serviste cözülmeyen bir problem hiç biryerde cözülmez bunuda bilmiş olun.k.i.b