'' alıntıdır''
Bu problemlerle karşılaşabilecek arkadaşlar için detaylı olarak bu arızayı anlatacağım.
incelendiğinde Vitesin yanındaki pozisyon göstergesinin ve ECU'nun (Şanzıman beyni) A-B-C ve G uçlarına sinyalin S118 kodlu selektör siviçten geldiğini görürüz. Kontak çevrildiğinde ECU 20 sn. selektör siviçten gelecek pozisyon sinyalini bekliyor, eğer gelmezse "Automatic Gearbox" hatası vererek MANUEL'e geçiyor.
Selektör siviçi açıp dikkatlice inceleyince DSCN1207 deki resimdeki daire içindeki iletken yolun koptuğunu farkettim. Bunu lehimleyip, resim 1207 deki gibi kolu yerleştirdim. (Selektör sivici sökerken de takarken de vites N pozisyonunda) Kapağını kapatıp, önce siviçin göbeğindeki somunu daha sonrada tespit civatalarını yerine taktım ayarlarını yaptığımda arıza hallolmuştu.
Ayarın yapılması: Öncelikle hareketli kolu resim 1207 ve 1218 deki gibi yerleştirip (N pozisyonu için) kapağı takıp sivici yerine yerleştirdikten sonra 2 adet 10 mm. lik civataları gevşetip (hatta birini söküp) resim 1213 deki 1 ve 4 no.lu uçlara ohmmetre (buzzerda) bağlayınız. Kısa devre görmeniz gerekir, aksi durumda selektör siviçi sağa sola hafifçe oynatınız, kısa devreyi gördüğünüz noktada tespit civatalarını iyice sıkınız. Bu durumda vites N'de iken 1-4 kısa devre a-c-e kısa devre göstermelidir. Eğer bu şartlar sağlanırsa herşey normal demektir.
Not: 1-4 kısa devre olmazsa marş motoruna start müsaadesi gitmez ve araba çalışmaz. a-c-e kısa devre olmazsa pozisyon göstergeleri yanmaz ve 20 sn. içinde yol bilgisayarında "Automatic Gearbox" arızası çıkar ve vites MANUEL'e geçer.
Bu siviçin 3 fonsiyonu vardır.
1. Marş motoruna start müsadesi vermek.
2. Pozisyon göstergelerini yakmak.
3. Geri vites lambalarını yakmak.
Bunlarda problem varsa SELEKTÖR SİVİÇ ayarsız veya arızalı demektir.
GÖTÜRDÜĞÜM TAMİRCİLERDE ŞANZIMANI İNDİRMEK DAHİL, SELENOİDLERİN ARIZALI OLABİLECEĞİNİ SÖYLEYEN KİŞİLERE RASLADIM.