- Katılım
- 18 May 2010
- Mesajlar
- 78
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 8
Çok basit bir şekilde direksiyon kumandanızı pioneer teyp için uyarlanabileceğini anlatacağım. Yapımı sırasında resim çekmediğim için resimleri kumandayı tekrar sökerek kısa bir süre içerisinde ekleyerek, sizlere daha ayrıntılı anlatabilmem için konu başlığı altında eklenti yapacağım.
Direksiyon kumandamızın orjinalliğini bozacağız bozmak istemeyenler ebay dan yedek bir tane alabilir. Ben yedek alma ihtiyacı duymadım artık Car400 sesi beni tatmin etmemeye başladı oysa ki üzerinde çok değişiklik yapmıştım.
Gelelim kumandamızın yapılışına
Eklemiş olduğum D1 ve D2 resmi Opel araçlara ait kumandanın devre ve çalışma yapısıdır. Opel araç devresinde ledleri beslemek için 12vdc besleme mevcut fakat sonrasında bu besleme kontrol butonlarınada aktarılıyor bunun sebebi Car model Opel teyplerinin dışarıdan bir gerilim ile tetiği esasına dayanmasından kaynaklanıyor. Pioneer teypler ise bu gerilimi kendi içerisinde sağlamakta w/r (wired remote) girişinin steryo jack uç noktası 5vdc alt kısmı şase çalışma yapılarının farkları bunlar. Şimdi bir pdf dosyası ekleyeceğim burada Pioneer teybimizi kumanda ederken hangi fonksiyon tuşlarını kullanacağımızı ve direnç değerlerini görelim buna göre de kumandamızı uyarlayalım.
http://hotfile.com/dl/142181705/554d556/pionner.pdf.html
D1

D2

Pdf dosyasını inceledi iseniz kullanacağımız butonlar 6 adet neler olabilir Source 1.2K - Att mute 3.5K - Tune up 8K - Tune down 12K - Volume up 16K - Volume down 24K (K kısaltması Kilo ohm direnç değeridir) Smd direnç tercih ederseniz kolayca montaj yapabilirsiniz bulamaz iseniz 1/4w küçük boutlu dirençleride rahatlıkla takabilirsiniz. Ben bu şekilde uyguladım.
Direksiyon kumandamızı çıkarıp masamızın üzerinde butonlarını çıkarıyoruz arka tarafında tutan bir tırnak var saatçi tornavidası ile hafifçe ucunu yukarı kaldırarak çıkarıyoruz 6 adet butonu söktüğümüzde D1 resmindeki şemanın devresi ellerimizin altında oluyor. Şimdi mevcut yapıyı değiştirmeye geldik öncelikde kumandanın 12vdc besleme,şase ve swc uçlarını bulmaya geldi bu iş için avometreye ihtiyacımız olacak veya kablo renkleri standart ise benim anlattığım şekilde işlem yapabilirsiniz.
Direksiyon kumandamızın orjinalliğini bozacağız bozmak istemeyenler ebay dan yedek bir tane alabilir. Ben yedek alma ihtiyacı duymadım artık Car400 sesi beni tatmin etmemeye başladı oysa ki üzerinde çok değişiklik yapmıştım.
Gelelim kumandamızın yapılışına
Eklemiş olduğum D1 ve D2 resmi Opel araçlara ait kumandanın devre ve çalışma yapısıdır. Opel araç devresinde ledleri beslemek için 12vdc besleme mevcut fakat sonrasında bu besleme kontrol butonlarınada aktarılıyor bunun sebebi Car model Opel teyplerinin dışarıdan bir gerilim ile tetiği esasına dayanmasından kaynaklanıyor. Pioneer teypler ise bu gerilimi kendi içerisinde sağlamakta w/r (wired remote) girişinin steryo jack uç noktası 5vdc alt kısmı şase çalışma yapılarının farkları bunlar. Şimdi bir pdf dosyası ekleyeceğim burada Pioneer teybimizi kumanda ederken hangi fonksiyon tuşlarını kullanacağımızı ve direnç değerlerini görelim buna göre de kumandamızı uyarlayalım.
http://hotfile.com/dl/142181705/554d556/pionner.pdf.html
D1

D2

Pdf dosyasını inceledi iseniz kullanacağımız butonlar 6 adet neler olabilir Source 1.2K - Att mute 3.5K - Tune up 8K - Tune down 12K - Volume up 16K - Volume down 24K (K kısaltması Kilo ohm direnç değeridir) Smd direnç tercih ederseniz kolayca montaj yapabilirsiniz bulamaz iseniz 1/4w küçük boutlu dirençleride rahatlıkla takabilirsiniz. Ben bu şekilde uyguladım.
Direksiyon kumandamızı çıkarıp masamızın üzerinde butonlarını çıkarıyoruz arka tarafında tutan bir tırnak var saatçi tornavidası ile hafifçe ucunu yukarı kaldırarak çıkarıyoruz 6 adet butonu söktüğümüzde D1 resmindeki şemanın devresi ellerimizin altında oluyor. Şimdi mevcut yapıyı değiştirmeye geldik öncelikde kumandanın 12vdc besleme,şase ve swc uçlarını bulmaya geldi bu iş için avometreye ihtiyacımız olacak veya kablo renkleri standart ise benim anlattığım şekilde işlem yapabilirsiniz.
Yazının devamını resimli anlatmaya karar verdim yarın direksiyondan kumandayı sökerek resimli hale getireceğim.
Malum Ankara'nın soğuk hava şartları nedeni ile kumandanın resim çekimleri hafta sonuna ertelemek durumunda kaldım.
Son düzenleme: