Opel REKORD

Maşallah temiz kalmış, nadir Record'lardan biri, Allah kaza bela vermesin, kullanımı rahat bir araçtır, tek kusuru özellikle park esnasında biraz ağır kalan direksiyon sistemidir :(.
aynen öyle abicim, bu arada benim şu soruyu hatırlatayımda, sitede başka REKORD kullanıcısı varmı?
 
evet savaş abi haklısın direksiyon sıkıntı oluyoda alıştım, bu arada sitede başka REKORD kullanıcısı varmı?
 
Son düzenleme:
1975 Rekord A 1.7 karburatörlü olmasına karşın kasanın hafif olması ve makaslı olmasının uzun yolda inanılmaz avantajları var, Onlarda garibim benim Rekord gibi 4 ileri şanzumanlı ama tabi o zamanlar benzin sıkıntısı yok, daha doğrusu başka alternatif yok, fırtına gibi eserdi bu araçlar, hele sesi amerikanlar gibiydi ancak daha az yakması halka hitap etmesinden dolayı bayaa bi rüzgar estirmişti, güzel anıların var gibi savaş abi senin opellerle :)
Ali, 1975 model Opel Rekord'lar D kasadır. Kasa ağırlığı emsal modellere göre kısmen hafif sayılır. Yanlız bunlarda makas yok, makas en son bunlardan bir evvelki kasalarda kullanıldı, bunların arka süspansiyonu amortisör+helozondan ibaret o nedenle sert karekterli bir araç değildir. Şanzuman 4 ileri ama performans bakımından imkanlar dahilinde kendinden beklenenin fazlasını verir denebilir. En büyük rakipleri arasında P7 17 M makaslı Ford Taunus'lar, 1700 Consul'lar , 504 Pejo'ların L serisi (GL leri 1900 cc) vardı. 17 sene boyunca bir kere yolda kaldığımı hatırlamam, klasik tabirle yağını suyunu kontrol eder binerdik. Bakım ve onarımı hem ekonomik hem de çok kolaydı, o nedenle birçok bakım işini kendimiz yapardık. Anılar konusuna hiç girmiyelim, kısaca bekarlık günlerimin arabası desem yeterli olur sanırım :).
opelrekordd19721977r2.jpg
 
Son düzenleme:
hımm, özür dilerim eksik bilgi demekki, daha doğrusu yanlış, çocukluğumda mahallemde vardı birtane onu hatırlıyorumda, o makaslıydı gerçi şuu arka stop lambaları biraz şekilli olan c kasadır sanırım, biraz o düştü aklıma ki öntaraf bayaa benziyodu sanırım, birde o taunuslar dedin yaa consullar pek değilde taunuslar bir acayipti, eğer REKORD karşıma çıkmasaydı onların temizinden bir tane bulup almaktı niyetim aslında 6 silindir 23m olanlardan, neyse onlar bitti artık, ben opelimde gayet memnunum, inanın ford hiç aklıma bile gelmiyo opeli aldım alalı...
 
hımm, özür dilerim eksik bilgi demekki, daha doğrusu yanlış, çocukluğumda mahallemde vardı birtane onu hatırlıyorumda, o makaslıydı gerçi şuu arka stop lambaları biraz şekilli olan c kasadır sanırım, biraz o düştü aklıma ki öntaraf bayaa benziyodu sanırım, birde o taunuslar dedin yaa consullar pek değilde taunuslar bir acayipti, eğer REKORD karşıma çıkmasaydı onların temizinden bir tane bulup almaktı niyetim aslında 6 silindir 23m olanlardan, neyse onlar bitti artık, ben opelimde gayet memnunum, inanın ford hiç aklıma bile gelmiyo opeli aldım alalı...
Her ne kadar artık tarih oldularsa da 1969-1971 model arası temiz bir 23 M Ford bulursan ve imkanın olursa almamazlık etme, 23 M ler özeldir (17 M ler az yakar az gider, 20 M ler ne kadar köfte o kadar ekmek misalidir, 26 M ler çok gider çok yakar ama 23 M ler çok gider az yakar)
 
Valla abi kusura bakmasınlarda imkanım olursa 79-84 arası senatör derim ben, eğer REKORD dan sonra yine bi klasik dersem başka şansı yok V6 2300 cc OPEL SENATOR derim başkada bişey demem, arabalarda yok yok, tabi temizide bi okadar az, camlar otomatik, hid.direksiyon, klima, sonnruuf, arka açılır süspansiyon vs. vs. ne arasan. Haa klasik demezsemde ya A kasa vectra GT Dohc motor 156lık yada B kasa Vectra GT tabi kısmet olursa.
 
Ali, 1975 model Opel Rekord'lar D kasadır. Kasa ağırlığı emsal modellere göre kısmen hafif sayılır. Yanlız bunlarda makas yok, makas en son bunlardan bir evvelki kasalarda kullanıldı, bunların arka süspansiyonu amortisör+helozondan ibaret o nedenle sert karekterli bir araç değildir. Şanzuman 4 ileri ama performans bakımından imkanlar dahilinde kendinden beklenenin fazlasını verir denebilir. En büyük rakipleri arasında P7 17 M makaslı Ford Taunus'lar, 1700 Consul'lar , 504 Pejo'ların L serisi (GL leri 1900 cc) vardı. 17 sene boyunca bir kere yolda kaldığımı hatırlamam, klasik tabirle yağını suyunu kontrol eder binerdik. Bakım ve onarımı hem ekonomik hem de çok kolaydı, o nedenle birçok bakım işini kendimiz yapardık. Anılar konusuna hiç girmiyelim, kısaca bekarlık günlerimin arabası desem yeterli olur sanırım :).
opelrekordd19721977r2.jpg

hey gidi günler hey... :D savaş abi? sende bir zamanlar gençmiydin yaa :D

şaka bir yana o zaman bir rekord'a binen birinin başından neler geçtiğini anlatsak banlanırız sanırım :rolleyes:

kardeş maşallah seninde aracın çok güzel..
 
89-90 model senatörün kasası güzeldir amerikan araçlarına benziyor.. zaten o yıllarda chevrolet senator diyede başka ülkelerde üretildi.. zaten omeganında başlangıç noktası ama omega en iyisi bence zaten omega temelde Cadillac Cateradır.. yani türkiyede omegası olan biri cadillac sürüyorda farkında değil :D
 
Geri
Üst