opel servisi harbiden çok pahalı!!!

katılıyorum..yetkili servisin müşteri kaybetme gibi bi durumu yok hele ki büyük şehirde ise.birini kaybeder ama o gün içinde araç sattığı birini alır bünyesine..denildiği gibi tok...25 YTL 'ti sen beğenmezsin başka bi kişi olsun yetkili olsun yeter der..
zaten müşteri yetkili servise mahkum olduğu için pahalı yetkili servis...
 
hımm. o zaman düşünelim... bakkallar normalde 10 m2 ve abc marka ayçiçek yağı 18 ytl. carrefourda yüzlerce kişi çalışıyor belki alan olarak 1000 m2 ama aynı marka abc ayçiçek yağı orda 17 ytl...
demekki gider meselesi değil kar meselesi. carrefour gibi devler ve yetkili servisler ürünü toptan daha ucuza alıyor. (garibim bakkal tabiki 18 e satacak oda devler gibi ucuz alamıyoki ucuz satsın ama uygunu neyse ona satıyo) buraya kadar doğrumu, giderlerde fazla ama işte servis burda dev market gibi düşünmüyor. müşteri onun için önemli değil nasılsa gelir diyor ve o ampulü bana otoelektrikçinin 5 katına satmaya cüret ediyor.
ayrıca oto elektrikçide mekanik kaporta bölümü olan bir servise aitti ve öyle klübe tarzı biyerde değildi ama demekki adamın ya giderleri yoktu hayrına yapıyordu yada gözü toktu karını ve duasını alıp ekmeğini kazanmaktan yanaydı...

Açıkcası fikirlerimiz çelişti, benim düşüncem budur... servisler bence müşterilerine daha uygun fiyatlar vermez ise bizleri çekemezler. gerçi hepsi iyi kazanıyor demekki tok satıcılar...

Pek mantıklı olmamış benzetmeniz.Süper marketler ve bakkallar aracı konumundadır, sattıkları malın üreticisi değillerdir.Kendi markaları altında bir mal satsalar dahi bu malı fason ürettirirler.Aynı işlevi gören birden çok malı satışa sunarlar ki bu mallar farklı markalar tarafından üretildiğinden bir rekabet söz konusudur, rekabetin olduğu yerde de fiyatlar tüketicinin lehine işler.Yetkili servisler ise malı sadece ve sadece bağlı bulundukları markadan alabilirler.Örneğin far Hella tarafından üretilmiş olsa dahi yetkili servis farı direkt gidip Hella'dan alamaz, 2 katı fiyatla bağlı bulunduğu markadan alır.Burada bir rekabet değil, aksine tekel söz konusundur.Kampanyalar ve fiyat indirimleri Yetkili Servis tarafından keyfi olarak yapılamaz.Dolayısı ile bağlı bulunduğu marka far ampulünü 25 YTL'ye sat der ise bu malı 15'e de satamaz, 45'e de satamaz.

İşte ben bu yüzden daha arabamın garantisi bitmeden yetkili servisi bırakıp özel servise gitmeye başladım.Özel servisin sahibi malı istediği tedarikçiden alıp istediği fiyata satar, eğer iyi seçimler yaparsanız bu da size yarar.
 
Bence gayet mantıklı ama size mantıksız gelmiş olabilir...
Sonuçta servislerde üretici değil aracı oluyor verdiğiniz örneğe göre. Hellayı servis üretmiyor bağlı bulunduğu markadan alarak tüketiciye fazla fiyatan sunuyor. Sonuç olarak farklı yollardan aynı kapıya çıkıyoruz. Ayrıca benim verdiğim abc marka derken herhangi iki farklı markadan bahsetmiyorum. Daha açık marka vererek söylersek bakkalda ONA ayçiçek yağı 5lt 18ytl ise büyük marketlerde 17 ytl. yani "aynı işlevi gören birden çok maldan" değil "aynı işlevi gören aynı marka malın iki farklı yerdeki iki ayrı fiyatından" örnek vermiştim. Herhalde şimdi daha anlaşılır olmuştur. Benim mantığıma uygun olan buydu. Servisler pahalı ve sizde özel servisi tercih etmişsiniz. Bu konuda hemfikiriz sonuçta...
Açıkcası tekel olsun para hırsı olsun adına ne derseniz deyin işinize neresi geliyorsa orayı tercih edin. Birine servis rahat gelir birine basit tamirhaneler ucuz gelir bunlar zevk, para adına ne derseniz deyin tercih meselesidir. Konu başlığına göre ise yrtkili servisler bana göre tekrar belirteyim bana göre gereğinden pahalı. Gereği ne derseniz benim bütçem...
Sizin bütçeniz buna müsaitse yetkili servisi seçebilirsiniz...
(Mesajınızdan alıntı yapmam yazımın size hitaben olduğu kanısı uyandırmasın sizde. Ben sadece genelleme yaparak diğer arkadaşların tercihlerinde aydınlatıcı olmak istedim. her "siz" "size" "sizin" lafı Erman bey olarak size hitaben değildir...)
Keşke özel servisler sadece kampanya zamanı değil (hoş o zamanda göz boyamaktan öte gidemiyorlar ya neyse:)) her zaman en uygun fiyatı sağlasalarda bizde gitsek ama diğer bazı arkadaşların belirttiği gibi garanti mahkumu araç sahipleri yüzünden zaten onların kapısında kuyruk oluyor insanlar. Siz Erman bey doğrusunu yapmışsınız bence garantiyi beklemektense özeli tercih etmeniz ve herkesin yavaş yavaş yetkili servisleri terkertmesi sonunda bir yerde yetkili servislere şapkayı önüne koyup düşünme yolunu açacaktır (umarım)

Pek mantıklı olmamış benzetmeniz.Süper marketler ve bakkallar aracı konumundadır, sattıkları malın üreticisi değillerdir.Kendi markaları altında bir mal satsalar dahi bu malı fason ürettirirler.Aynı işlevi gören birden çok malı satışa sunarlar ki bu mallar farklı markalar tarafından üretildiğinden bir rekabet söz konusudur, rekabetin olduğu yerde de fiyatlar tüketicinin lehine işler.Yetkili servisler ise malı sadece ve sadece bağlı bulundukları markadan alabilirler.Örneğin far Hella tarafından üretilmiş olsa dahi yetkili servis farı direkt gidip Hella'dan alamaz, 2 katı fiyatla bağlı bulunduğu markadan alır.Burada bir rekabet değil, aksine tekel söz konusundur.Kampanyalar ve fiyat indirimleri Yetkili Servis tarafından keyfi olarak yapılamaz.Dolayısı ile bağlı bulunduğu marka far ampulünü 25 YTL'ye sat der ise bu malı 15'e de satamaz, 45'e de satamaz.

İşte ben bu yüzden daha arabamın garantisi bitmeden yetkili servisi bırakıp özel servise gitmeye başladım.Özel servisin sahibi malı istediği tedarikçiden alıp istediği fiyata satar, eğer iyi seçimler yaparsanız bu da size yarar.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst