opel servisine lanet olsun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan byoguz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Opel servisin tipik,kronik hataları. Bunlar ne zaman öğrenecekler bu işi.
Yazık çok yazık geçmiş olsun kardeş!
 
valla arabayı sattırcak kadar rezil bi durum + aynen katılıyorum aracın cam motoru bozulmustu 99 model arka sağ cam götürdüm sabah yarın gelir alırım dedim zaten işimde yoktu arabayla ertesi gün geldim arabaya dokunulmamıs bile sonra cıngar çıkarınca orda (ANKARA OPAN yeni açılan eskişehir yolunda) aman bilmemne 50 tane özür 1 saat daha bekledim orda neyse oldu falan dediler aşağı bi indim faturada 650 lira yazıyor naptınız siz dedim kapıyımı değiştirdiniz komple cam motorunun fiyatı bu dediler faturayı aldım elime doğru aşağı indim servis bölümüne kim bunla ilgilendi dedim bitane hıyar çıktı ben diye insan bi haber vermezmi motoru tamir edelimmi yada napalım 0 parçamı takalım diye dedim yok bana haber verilmedi falan sök dedim al parçanı geri müdürü falan çağırdılar dedim böyle böyle faturayıda müdüre verdim alın faturanızı diye cam motorunu söktürttüm eski motorumu aldım bitanede kalas koydurttum yok servis ücreti diye yukarda bana 26 ytl fatura çıkarttılar allah belanızı versin sizin dedim 50 lira attım muhasebe bölümünün masasına bastım gittim bidaha tövbe götürmem lanet olsun öyle servise
 
Kardesim ne deyim bu duruma ben simdi? Haklisin.

Servisin yaptigi tabii ki dogru degil.
Söyle olmasi gerekir:

Müsteri Arabasini Servise getirir
Servis hatayi tesbit eder
Müsteriye telefon eder Fiyatini söyler
Müsteri karar verir
Müsteri yaptirmassa Servis ne kadar ugrastiysa hatayi tesbit etmeye
Müsteriden bedelini alir

O kadar basit bu is aslen
 
oğuzhan abi araba zaten 14 milyar ayıptır günahtır yani 4 cam motoru 2.5 milyar ediyosa arbayı parçalayıp satyım ben o zaman rezalet yani
 
servis servis diye bazı kısımlar ölüyolar neymiş efendim tuzlu ama iyi yapıolar yok öle bişe arkadaş benim bi ustam var servisteki bütün elemanlar kendi elinin altında yetişmiş tanıdığı kişiler ama hiç birinden olmaz diyo ben bi yag değişimi yaptırdım 40 YAG FILTRESİ+KOMPLE YAG İŞÇİLİK 10 MİLYON 50 miilyona oldu bitti serviste 150-200 mılyon dedılar yanlıs hatırlamıyosam.. Servisin tek güzel yanı var iş sahaları cok geniş yani her türlü parça ellerinin altında her işini bi arada yapabılıyolar ama gercekten onlara goturecegıne ıkı tane saglam usta edınırım kendime ozman içim rahat eder paramıda bosuna servıse dokmemiş olurum..
 
ama bi keresindede hakkını yememek lazım servisin ön tamponu vurmustum goturdum servıse dedi ön tampon deişecek sıs kırılmıstı o deişecek dedi bana 1 milyar masraf cıkardı bi bakısta bende bastım cıktım sıgorta sırketıne gıttım onun anlasatıgı bı usta varmıs geldı baktı hallederım deişmesine gerek yok dedi sonra exper bakmış baglantı noktaları felan kırılmıs deişmesi lazım demiş gittim usta diyoki tampon deişsecek yok surası sole olmus yok bole olmus neyse yap dedık yaptı fatura servisin dediği gibi 1 milyar cıvarı tuttu o olayda hak verdim servise ama yapsalardı fatura tam ne olurdu bilemem..
 
- Eleman yetkili servise girer.. Maaşlı çalışan olur.
- Yetkili servis elemanı yetiştirmek için dünya para bağlar, eğitimlere yollar, seminerler verir, her konuda yetkin bir teknik kişi haline getirir.
- Elemanın kıdemi de artar bu arada.. Ama maaşlı çalışmaya devam etmektedir.
- Eleman, "ulan burda 3-5 kuruşa maaşlı talim ediyoruz kendi işimizi kurup aynı işleri yapsam voleyi vururuz" diye düşünür, ki haklıdır.
- Eleman basar gider, yetkili servisten aldığı tüm bilgi birikimini özel serviste kendi hesabına kullanır (olacağı da budur zaten) Hangi malzemenin yan sanayisinin sorun olmayacağını bildiği için maliyetleri de çok yüksek olmaz, yetkili servise nazaran daha hızlıdır, sosyal destek, siigorta zart zurt gibi bürokratik masraflardan ya çok az ya da hiç etkilenmez, böylece düşük maliyetlerle gerçekten de para kazanmaya başlar.
- Yetkili servis, herşeye sıfırdan başlar.

Bu dünyanın her yerinde böyledir, böyle gelmiştir, böyle devam edecektir.
 
bu bahsettiğiniz sorun her sektörde var. Benim atölyede çanta dikiyoruz, ve çanta makinesi diğer makinelere benzemez. Yaklaşık olarak 1 sene içinde bir usta makineci yetişiyor, yaklaşık 3 senede kesim dikim v.b. 4/4 lük bir kalfa yetişir. Burda alacağı en fazla 1000 ytl maaş. Alıyor kendisine 2500 ytl ye bi makine, birde kesim masası, malı satabilirse, sadece işçilikten ayda 2000 ytl kazanıyor. yıllardır başımızda bu dert, ama sonuç önemli. Biz kurum olarak 25 senedir ayaktayız, bizim yanımızdan ayrılıp atölye kurup sonra batıp maaşlı güvenlik görevlisi olanların sayısını bilmiyorum.
 
geçmiş olsun.bende bu seklde arabaya kızmıştım lanet olsun deyip parçalamaya kalkmıştım arabayı sonraz baktımkı hepsi servisin şucu
 
merhaba arkadaşım bende bursada oturmaktayım bende senin yaşadığın sorunları yaşadım 7 ustaya götürdüm hic biri yapamadı bana bir motor parası para harcattırdılar allahtanki yalcın abiyi tanıdım cokta memun oldum bir günde halletti işim bursa sanayi şehiri olması halinde bile biz bursalılar servislerden cok cekiyoruz neskar yücehünkar bunlar resmen adam soyuyorlar ben iki sefer neskar bir sefer yücehünkar olmak üzere + özel servisler dahil opelle ilgili hepsini dolaştım ve sonunda istanbula gittim ve suan aracım on numara oldu allah YALÇIN abiden razı olsun servislere dikkat beyler kolay gelsin !!
 
Geri
Üst