Opel sorunlu mu

Opel dendiği zaman aklıma ilk artısı tok kapı sesi sonra sağlam kaporta geliyor. Sonrasın da ise her zaman ki sorunlar alıp başını gidiyor. Misal dün yine sadece bir yıllık olan buji kablosunun ırzına geçmiş ve değiştirmek zorunda kaldım. Onun da gideceği sadece bir yıllık zaman sonra yine aynı halt kaldığı yerden devam edecek.
 
Opel dendiği zaman aklıma ilk artısı tok kapı sesi sonra sağlam kaporta geliyor. Sonrasın da ise her zaman ki sorunlar alıp başını gidiyor. Misal dün yine sadece bir yıllık olan buji kablosunun ırzına geçmiş ve değiştirmek zorunda kaldım. Onun da gideceği sadece bir yıllık zaman sonra yine aynı halt kaldığı yerden devam edecek.

Sadece buji kablosu değişmeye devam ettiğin sürece de öyle olacak. Sorun buji kablosu değişerek düzelmez. Sorun o kablonun neden 1 yıl dayandığı ? Bu mesela yanlış bakım tutum yapan kullanıcıya örnek .

Buji kablosu neden gider , orijinal değildir gider , hatalı buji kullanılmıştır gider , distribütör sorunludur gider , silindir içi kurum bağlar ateşleme iyi olmaz amper yükselir gider . Yani vardır bir sebebi gider .

Şimdi sen bataklığı kurutmadan , istediğin kadar sinek öldür . Fayda etmez ki. Kim suçlu opel mi yoksa kullanıcı mı ?
 
Aracın ilk sahibiyim ve bakımlarını düzenli olarak yaptım ve benden başkası kullanmadı.
Araçta şimdiye kadar ateşleme bobini değişti su deposu ve müşürü değişti marş dinomosu değişti,kontak değişti,araca hiç hareret yaptırmadım fakat 100 binden sonra yağ eksiltmeye başladı önce keçe değişti yağ eksiltmesi keçeden değilmiş araç beni yolda bıraktı birden stop etti aracın piston değişti,araç egzost muayeneden geçemedi çok duman atıyordu bu sefer alt güçlendi üst kaldırmadı dediler motor üst kapak değişti,neyse sorun hallolldu dediler.Araç geçen gün F hatası verdi ve çalışmadı usta eksi kutup başını sök 15 dakika bekle sonra takıp çalıştır getir dedi (aklınızda bulunsun)yaptım araç zorda olsa çalıştı...şimdi bi ihtimal tekrar ateşleme bobini değişecek araç f hatası veriyor ve alt devirlerde tekleme yapıyor.oksijen sensörünü değiştirmeyi düşünüyorum Egr valfini temizletmeyi ya da değiştirmeyi düşünüyorum.
asıl koyan ne biliyor musunuz araç 120 binde oldu bunlar.Arac benim 2. aracım dediğim gibi ilk sahibiyim gönül bağım var çok temiz araç kulanıırım kurallara riayet eder bakımları geciktirmem.Ama bir daha Opel marka araç almayı düşünmüyorum.
 
Aracın ilk sahibiyim ve bakımlarını düzenli olarak yaptım ve benden başkası kullanmadı.
Araçta şimdiye kadar ateşleme bobini değişti su deposu ve müşürü değişti marş dinomosu değişti,kontak değişti,araca hiç hareret yaptırmadım fakat 100 binden sonra yağ eksiltmeye başladı önce keçe değişti yağ eksiltmesi keçeden değilmiş araç beni yolda bıraktı birden stop etti aracın piston değişti,araç egzost muayeneden geçemedi çok duman atıyordu bu sefer alt güçlendi üst kaldırmadı dediler motor üst kapak değişti,neyse sorun hallolldu dediler.Araç geçen gün F hatası verdi ve çalışmadı usta eksi kutup başını sök 15 dakika bekle sonra takıp çalıştır getir dedi (aklınızda bulunsun)yaptım araç zorda olsa çalıştı...şimdi bi ihtimal tekrar ateşleme bobini değişecek araç f hatası veriyor ve alt devirlerde tekleme yapıyor.oksijen sensörünü değiştirmeyi düşünüyorum Egr valfini temizletmeyi ya da değiştirmeyi düşünüyorum.
asıl koyan ne biliyor musunuz araç 120 binde oldu bunlar.Arac benim 2. aracım dediğim gibi ilk sahibiyim gönül bağım var çok temiz araç kulanıırım kurallara riayet eder bakımları geciktirmem.Ama bir daha Opel marka araç almayı düşünmüyorum.

Yazık olmuş. Yanlış teşhis ve kötü usta .

Size şöyle bir bilgi vereyim . Benzinli araçlarda ateşleme bobini belirli sürelerde aynı yağ ve yağ filtresi gibi yenilenmelidir . Ampül düşünün yanar yanar ama gün gelir keser. Bu bir arıza değildir . Su kabı da aynı şekilde opel tarafından kapak ile birlikte 120 binde bir değişmesi gerektiği yönünde tavsiye vardır.

Yağ eksiltme için yorum yapamam, bu kullanılan yağ, filtre vs vs etkisine bağlıdır . Opel 2000 sonrası araçlarında tam sentetik yağ öneriyorken sanayi esnafı daha yüksek kar marjı sunan yarı sentetik yağları araçlara kaymaktan çekinmez ve insanları mağdur ederler . Keçe yanlış teşhis ise ustanızın hatası size ve aracınıza yazık olmuş .

306 bin km , 220 bin km ye yakın LPG li Astra kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Gram yağ eksiltmezdi . Kapağı 306 binde subap hasarından dolayı açtım . Buda benim değerlerim . Aracım 11 yıldır yağ değişimi için bile yetkili servise gider ;) Ha bobin değiştim , su kabı değiştim , triger değiştim , devir daim ve V kayış değiştim, termostat değiştim ama bunlar hep olması geeeken bakımlardı. Sonuçta 11 yaşında 360 binde araçtan bahsediyoruz.

120 binde bunların oluşu adınıza şanssızlık olmuş .
 
Benim de demek istediğim böyle bir şey. Tabi ki kullanıcı hatası olan arızalar var ama belli bir km yada yıldan sonra bazı önemli ve maliyetli parçalar başlıyor sıkıntı çıkarmaya.
Usta da önemli ama alnında yazmıyor kimsenin gidip güveniyorsun hallederse süper usta edemez bir de kazıklarsa bir daha gitmezsin hesabı oluyor.
En sinir olduğumda adama diyorsun şöyle şurdan ses geliyor 10 tane yer sayıyor, onu değişelim buna bakalım o da olabilir bu da... o işi bende yaparım usta dediğin sesi duydun mu tak diye teşhisi koymalı.
 
Yazık olmuş. Yanlış teşhis ve kötü usta .

Size şöyle bir bilgi vereyim . Benzinli araçlarda ateşleme bobini belirli sürelerde aynı yağ ve yağ filtresi gibi yenilenmelidir . Ampül düşünün yanar yanar ama gün gelir keser. Bu bir arıza değildir . Su kabı da aynı şekilde opel tarafından kapak ile birlikte 120 binde bir değişmesi gerektiği yönünde tavsiye vardır.

Yağ eksiltme için yorum yapamam, bu kullanılan yağ, filtre vs vs etkisine bağlıdır . Opel 2000 sonrası araçlarında tam sentetik yağ öneriyorken sanayi esnafı daha yüksek kar marjı sunan yarı sentetik yağları araçlara kaymaktan çekinmez ve insanları mağdur ederler . Keçe yanlış teşhis ise ustanızın hatası size ve aracınıza yazık olmuş .

306 bin km , 220 bin km ye yakın LPG li Astra kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Gram yağ eksiltmezdi . Kapağı 306 binde subap hasarından dolayı açtım . Buda benim değerlerim . Aracım 11 yıldır yağ değişimi için bile yetkili servise gider ;) Ha bobin değiştim , su kabı değiştim , triger değiştim , devir daim ve V kayış değiştim, termostat değiştim ama bunlar hep olması geeeken bakımlardı. Sonuçta 11 yaşında 360 binde araçtan bahsediyoruz.

120 binde bunların oluşu adınıza şanssızlık olmuş .

Mersedese geçmişsiniz :)
 
Mersedese geçmişsiniz :)



Oda var . 4 araç kullanıyoruz . Renault ta var ;) Opel de 2 adet . Merso da var . O Mercedes servislerinde gördüklerimi yazsam roman olur :) ne C ler E ler arızadan yatıyor ;)

Mesela benim A klas cam tavan sesinden dolayı 1.5 ay serviste yattı :) misal [emoji123]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Maşallah :) bir de öyle kaide vardır ya mercedes audi alacaksın uğraşmayacaksın.
Benim geçen sinir olduğum konu su eksiltme ve kokuyla ilgiliydi. Hortumu değişti, düzeli dedi olmadı. Zaten hortumun eskiymiş ekmek gibi olmuş iyi oldu dedi. Şimdi radyatöründe de olabilir kalorifer peteklerinde de olabilir dedi. Şimdi rulet gibi deneme mi yapalım. Yani bana de ki şu parça tek kalem.
 
Maşallah :) bir de öyle kaide vardır ya mercedes audi alacaksın uğraşmayacaksın.
Benim geçen sinir olduğum konu su eksiltme ve kokuyla ilgiliydi. Hortumu değişti, düzeli dedi olmadı. Zaten hortumun eskiymiş ekmek gibi olmuş iyi oldu dedi. Şimdi radyatöründe de olabilir kalorifer peteklerinde de olabilir dedi. Şimdi rulet gibi deneme mi yapalım. Yani bana de ki şu parça tek kalem.

Örneğin bu durum için yetkili serviste prosedür şudur . Aracın radyatör suyuna ultraviyole ışık ve özel gözlük ile görülen bir sıvı eklenir bu sıvı sayesinde o gözlüğü takan kişi suyu ısıtılmış araçta tüm kaçakları görür. Bu sistem ile benim aracımda hortum kaçağını 45 dakika da bulmuştu servis ;) 45 dakika da lifte al , suyu ekle motoru ısıt falan . Yoksa kaçak 1 dakika da görünüyor .

Nokta atış. Şimdi rulet mi oynatalım :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
.....
 
Geri
Üst