Opel vectra b 2.0 dtı (x20dth) KULLANICILARINI BURAYA BEKLİYORUM

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tüm dizel vectra kullananları buraya toplamak istiyorum;)
Ahmet bey konu yanlış yere açılmıltır ben konuyu opel sohbetlerime taşıdım bilginize
saygılarımla
selim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Vectra B dizel fazla tutulmadı ülkemizde.Sebebini bilmiyorum ama bir kaç kullanıcı sorunlu araç derken bazı kullanıcılard çok memnun olduğunu söyler durur.Fakat ben bu aracın bir oto dergisinde 100.000 km testini okumuştum.100.000 km sonunda araçla hiç bir sorun yaşamadıklarını, periyodik bakım ve lastik fren balatası gibi zamanla ömrü dolan parçalar haricinde hiç bir servis ihtiyacı olmadığı ve par ederken ağaca çarpma sonucu bir tek tamponu değiştirdiklerini yazmışlardı.Yani araç sağlamlıkta 10 puan almıştı.
 
Evet pek tutulmadı ben bilmiyordum sonradan öğrendim 1 yıl oldu alalı çok pişman oldum ama sonradan arızalarını yapınca problem kalmadı genellikle bu motorun ustası pek bulunmuyor yani bu motordan anlayan usta bulamadım kendim tamir ettim sonunda
 
Arkadaşlar bu motorla ilgili sıkıntısı olan varsa elimden geldiği kadarıyla yardımcı olabilirim
 
Evet pek tutulmadı ben bilmiyordum sonradan öğrendim 1 yıl oldu alalı çok pişman oldum ama sonradan arızalarını yapınca problem kalmadı genellikle bu motorun ustası pek bulunmuyor yani bu motordan anlayan usta bulamadım kendim tamir ettim sonunda


Şöyle bir durum var.Opel bmw mercedes WV gibi araçları alanlar 3-5 sene kullanır, araçlar yavaş yavaş masraf açmaya başlayınca baktılar ceplerinden para çıkıyor piyasası 20 lira olan aracı 18 e satıyorlar.Böylece araçtan kurtulmuş oluyorlar.Aslında arızalı araba yoktur, bakımsız araba vardır.Örneğin vectra B kasaların ilk çıkanlarının 2.0 motorlarının hep arızalı olduğu söylenir, ama opel forumlarında motorda bir sorun değil daha çok elektrik aksamındaki sorunlardan kaynaklanan sorunlar olduğunu gördüm.Bunu da savaş bey açıklamıştı, ülkemiz şartları gereği karter koruma yaptırdığımız için aracın motor kısmı hava almadığı için elektronik aksamlarda sorun çıkyor şeklinde.Zaten bunun çözümünüde bizim Türk ustaları bulmuş, daha kalın ve daha izalasyonlu kablolarla değiştirip sağlam bir tesisat yapıyorlar.Bildiğim kadarıyla da piyasada hazır sonradan yapma vectra b elektrik elektronik tesisatları satılmakta.
 
Merhaba Ahmet bey. Yaklaşık iki ay önce beğenerek ve zevkle aldığım 2001 model opel vectra dti aracımda p0400 ( egr) arızasını bir türlü gideremedim. Gittiğim ustalar bu soruna bir türlü çözüm bulamadılar. Araca yaklaşık 5000 lira civarında masraf Yaptım. Motor komple elden geçti. Debriyaj baskı balata Değişti debriyaj rulmanı Değişti ,egr valfi Değişti. Hortumlar komple yenilendi. Devir daim pompası, termostat Değişti. Fren vakum pompası Değişti. Ama bir türlü sorun giderilemedi. Tech 2 ve opcom cihazlarına bağladığımız zaman verdiği arıza kodu p0400. Bu kadar masraf yapmama rağmen arızanın giderilememesi olması bu araçtan soğumama neden oluyor. Usta , en son Aracın beyninde bir sorun olduğunu söyledi. Sorunum hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada turbo basıncı ölçümü yapıldı gayet normal olduğu söylendi. Selenoid valflerininde sağlam olduğu söylendi. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba Ahmet bey. Yaklaşık iki ay önce beğenerek ve zevkle aldığım 2001 model opel vectra dti aracımda p0400 ( egr) arızasını bir türlü gideremedim. Gittiğim ustalar bu soruna bir türlü çözüm bulamadılar. Araca yaklaşık 5000 lira civarında masraf Yaptım. Motor komple elden geçti. Debriyaj baskı balata Değişti debriyaj rulmanı Değişti ,egr valfi Değişti. Hortumlar komple yenilendi. Devir daim pompası, termostat Değişti. Fren vakum pompası Değişti. Ama bir türlü sorun giderilemedi. Tech 2 ve opcom cihazlarına bağladığımız zaman verdiği arıza kodu p0400. Bu kadar masraf yapmama rağmen arızanın giderilememesi olması bu araçtan soğumama neden oluyor. Usta , en son Aracın beyninde bir sorun olduğunu söyledi. Sorunum hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada turbo basıncı ölçümü yapıldı gayet normal olduğu söylendi. Selenoid valflerininde sağlam olduğu söylendi. Şimdiden teşekkür ederim.

o illet hata yüzünden bende zamanında çok uğraşmıştım.. o sorunun en büyük nedeni turbo selenoid valfleri ve valflere giren ince vakum borularıdır. ancak bütün hepsi yapılıpta halen aynı sorun devam ediyorsa po400 hata kodu vermesine rağmen farklı bir arıza kaynağı olabiliyor. mesala benim aracımda hareket halinde giderken durduğumda yani atıyorum kırmızı ışıkta durdum hop arıza lambası yanardı araç turboyu devreden çıkarır biraz gittikten sonra lamba söner düzelirdi. klimayı açtığımda arızayı pek vermezdi v.s. en son sorun elektirik tesisatında çıkmıştı tesisat kavrulmuştu resmen..
 
Geri
Üst