opel vectra (C) kaput malzeemesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bozcurt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bozcurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
858
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar arabanın tamponlarını boyattırmak için boyacıya gittiğimde adam dedikı bunların kaput ve arka bagaj kısmı alimyumdur dedi bişi oldugu zaman tamiri mumkun değil yenısını
alıp takacaksın dedi bununda sebebı aracı hafifletmekmiş bilgisi olan varmı ?
 
doğru sölemiş.ama düzeltme konusunda birşey diyemem
 
dogru olma ihtimali yuksek, yeni nesil arac ureticileri trafikte insan guvenligi icin aracin dis kisimlarini mumkun olan en hafif ve esnek maddeden uretiyorlar. amac herhangi bir kaza anında kolay ezilen bir madde ile gucu maksimum seviyede emmektir. bunun yaninda bir yayaya carpma durumunda da ozellikle on kaput kolay ezilebilir olmalidir ki yaya mumkun olan en az hasarla kazadan ciksin. yani aracin on ve arka kisimlarini ne kadar agir ve saglam yaparsaniz hem arac icindekiler hemde disindakiler icin o kadar zararli olur. bunun yaninda surucunun ve yolcularin bulundugu bolge ise bir o kadar saglam kafeslerden uretilir ki hayattaki ana faktor olan insan a zarar gelmesin...
 
Başka bi ustaya git sen kardeşim, nasıl düzeltme olmazmış, kaldırıp atıcaz mı çöpe tamponu bagajı her darbede?
 
Kasko varsa zaten hiç uğraşmıyo hemen değiştiriyo.Geçen yıl bi arkadaş ön kaputun ucunu hafif ezdirmiş.Hemen değiştirdiler serviste ...
 
evet doğru.. bende duymuştum.. hatta bi otomobil dergisinde okudum.. hafif olduğu için kullanılıyo.. kaza durumunda düzeltilmesi mümkün diil.. alüminyum çekiçlenmiyo... sen dua et audi A6 A8 i olanlar ne yapsın yazık:kop:
 
Vectra C servis egitim notundan alıntıdır.

Araç agırlıgını azaltmak için, motor kaputu ve destek iskeleti aliminyumdan
yapılmıstır.Bununla birlikte, presle sertlestirilmiş çelik (PHS) teknolojisi kullanılarak çok güçlendirilmiş B diregi ve boyutları genişletilmiş marşbiyel yan darbenin içeriye
dogru olan çarpma etkisini azaltmıştır. Bu yolla yolcu kabini etrafında koruyucu bir kafes oluşturulmuştur.Karoseri onarımında özellikle dikkat edilmesi gereken şey kaynak prosedürüdür. Vectra-C klasik CO2 gazı kullanılarak gaz altı kaynagı yapılmasına izin verilmez.Bunun yerine Gaz altı lehimleme (MIG
brazing) kullanılmalıdır.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst