opel zafira 1.7 dizel stop etme sorunu

serkands

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
15 Şub 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Puanları
1
arkadaşlar merhaba ,
B kasa 1.7 zafira aracım rolantide stop etmeye başladı. .

2 yıldır aracımı sorunsuz kullanıyorum , fakat 2/3 aydır (ekran da herhangi bir arıza ışığı göstermemesine rağmen) araç rolantide iken stop etmeye başladı , bu stop etme titreme vs ile değil , sanki direk kontağı kapatmışsın gibi sarsıntısız bir şekilde oluyor , durduğun yerde gaz verirsen sorun yok , stop etmiyor , yolda da aynı şekilde .
kime gittiysem , sorun mazot pompası ya da elemanlarında diyor , obd ye bağlattım , rail basınç sensörü ve rail müşürü hatası veriyor ancak kafama takılan sorun şu ,


hem ticarı araç , hemde hususi zafira kullanıcısı olarak bu sistemlerde arıza olduğunu kabul edersek ,
aşağıda saydıklarım içerisinde en az bir tanesininde beraberinde olması gerekmez mi ?

aracın yakıt sarfiyatında değişiklik - hem şehir içi hem şehirler arası ölçtüm - hiç bir değişilik yok .
gaz yemesinde / gidişinde / çekişinde / devirlenmesinde düşüklük olmalı - herhangi bir sorun yok .
ilk çalıştırmada geç çalışabilir - öyle bir sorun yok ( kendiliğinden stop ettiğinde bir kaç kez ilk marşı almadığı oldu)
düşük ya da yüksek hızda silkeleme yok .- ki yakıt pompası sorunlu araçlar genellikle düşük hızlarda silkeleme de yapar.

sizce bu durum nasıl çözülür , ya da bu ya da benzer arıza ile karşılaşan varmıdır ?

yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler
 
İyi akşamlar Serkan Bey, foruma hoşgeldiniz. Öncelikle yaşadığınız arızadan dolayı geçmiş olsun. 2015-2023 arası 1.6 Benzin+LPG'li Zafira B vardı, şu anda da dizel Verso var bizde. Yaşadığınız durumu ilk defa duydum ve bunun üstüne az biraz araştırma yaptım(muhtemelen siz de bakmışsınızdır). Dediğiniz Rail basınç sensörü ve müşürü arızası durumunda motorda stop etme durumu yaşanabiliyormuş. Fakat argümanlarınız konusunda da haksız sayılmazsınız. Tavsiyem öncelik olarak OBD portuyla baktığınız gibi aracın kendisinden de arıza kodlarına bakmanız olacaktır. İnternete ''Opel arıza kodu bulma'' şeklinde yazarsanız çıkacaktır youtube'da nasıl yapılacağı. Araç çalışmaz vaziyette iken kilometre sayacı bölümünden bakılıyor. Sanıyorum çıkan rakamların son 4 hanesine bakarak arıza kodunun ne anlama geldiğini öğrenebilirsiniz(internette o kodlar da vardır, çıkan rakamları kenara not alın oradan kontrol edersiniz). İşlemin nasıl yapılacağını tarif etmek isterdim ama üstünden zaman geçtiği için unutmuşum.

Bu işlemi de yaptıktan sonra OBD ve aracın kendisinde çıkan arıza kodlarına göre nereye müdahale edileceğine öncelik verebilirsiniz. 1.7 CDTI motor Türkiye'de çok fazla olmadığı için aynı motorda sizin yaşadığınız sorunu yaşayan başka bir kullanıcı bulmanız zor olabilir ama yaşadığınız arıza her dizel motorda yaşanabilecek bir arıza. Bilgisi olan başka arkadaşlar yardımcı olmaya çalışacaktır. Forumdaki ''Opel Zafira Kulübü'' konusuna da bekleriz.
 
selamlar , aracın kendi arıza kodlarına dün foruma yazmadan önce bakmıştım , o da bir kanalda ki videodan aklımda kalmış , aslında tesadüfen buldum , işin garip yanı , o kodları da internette bulamadım.
ama ilk etapta aklımdan geçen , herhangi bir ustaya değil - ki hepsi aynı yaklaşıyor , müşür ve sensörü kendim söküp temizledikten sonra denemek olmadı değiştirme yoluna gitmek olacak. sonrasına bakacağım artık .
 
  • Beğen
Tepkiler: EBolat05
selamlar , aracın kendi arıza kodlarına dün foruma yazmadan önce bakmıştım , o da bir kanalda ki videodan aklımda kalmış , aslında tesadüfen buldum , işin garip yanı , o kodları da internette bulamadım.
ama ilk etapta aklımdan geçen , herhangi bir ustaya değil - ki hepsi aynı yaklaşıyor , müşür ve sensörü kendim söküp temizledikten sonra denemek olmadı değiştirme yoluna gitmek olacak. sonrasına bakacağım artık .
Dediğiniz mantıklı, çok güvendiğiniz usta olmadığı müddetçe fazla elletmemek lazım. Verso'yu 2 yıl önce ilk aldığımızda da geç çalışıyordu soğukta. Önce Toyota özel servisine gidince kızdırma bujileridir diyip bujileri değiştirdiler. Sorun çözülmeyince usta ''bunu yetkili servise götürseniz daha iyi, araçta BMW'nin dizel motoru olduğu için bende bu motorun devre şeması vb. yok zarar vermek istemiyorum'' diyince Ortaköy Yetkili servisin yolunu tuttuk. Cihaza bağladıklarında kızdırma bujileri ve bujileri kontrol eden rölede arıza çıktı. Değişim yapmalarının ardından sorun azalsa da devam ediyordu, bunun üstüne enjektörlere bakmamız lazım dediler. Enjektörler de kritik parça olduğu için dokundurmadım, aracın kilometresi de çok yüksek olmadığı için ihtimal vermedim. Sonrasında yakıta eklenen(normal depo kapağından) enjektör temizleme sıvısı ile işlem yapınca bir süre sonra sorun çözüldü. Araç son 6 ay genelde galeride yatınca muhtemelen enjektörler kurum bağlamış. Bu arada yetkili servis özel serviste daha yeni değiştirilen kızdırma bujilerini de biz bundan kullanmıyoruz diyerek değiştirmiş. İşlem sırasında haberimiz olmadı.

Opel'de çıkan arıza koduna güvenebilirsiniz. Vaktiyle Zafira'da yüksek hızda güçten düşme ve tüketimde artış vardı. OBD'de ekzantirik mili sensörü arızası verdi, değiştirince sorun ortadan kalktı. En azından benim yaşadığım tecrübe böyle idi. Umarım siz de soruna en kısa sürede çözüm bulabilirsiniz.
 
Hocam buralarda paylaşılmış arıza kodları, tabii kendi aracınızda çıkan arıza kodunu bulamadıysanız o konuda yardımcı olamayacağım maalesef. Başka yerlere bakarak denk gelebilirsiniz belki.
 
Geri
Üst