- Katılım
- 23 Ağu 2024
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Merhaba.
Aracımı 1.5 yıldan uzun bir süredir kullanıyorum. Bugüne kadar gizli menüden baktığımda aracımın akü voltajı araç çalışırken hep 14.3 görünüyordu.
Bir süre önce farkettim bir iki hafta kadar önce 14.3 lerden açılıyor voltaj ama hareket ettikten belki 500-1000 metre sonra 12.3 lere düşüyor.
Daha sonra biraz yükseliyor biraz düşüyor. Bu güne kadar oynama olmayan bu değer neden şimdi hareket etmeye başladı.
1- Aküden şüphelenip akü değiştirdim.
2- Şarj dinamosundan şüphelendik yeterli elektriği üretemiyor diye onuda komple sıfır orjinali ile değiştirdik.
Bu dönemde aracım turbo kanat arızası verdi. bilen bilir turbo selenoid valfinden olur genelde bu arıza. Benimde aklımda şu sorun var yeterli elektrik üretemediği için bu elektronik parçaya elektrik gitmemiştir, parçada çalışmamıştır arıza verdirmiş olabilir. Veya bu parça bozukta elektrik fazla çekiyor ondan mı 14.3'lerden 12.3'lere düşüp çıkıyor bu dalgalanma oluyor buda bir seçenek.
Bu voltaj sorunu daha önce başına gelen birisi nasıl çözdü yardımcı olabilirse sevinirim. Akü kutup başlarına baktım oksitlenme yok.
Araca herhangi birşey eklemedim veya çıkarmadım. İlk aldığım haliyle biniyorum. Aklıma tesisatta mı sorun var gibi geliyor kaçak olarak onun da nasıl anlaşılabileceğini bilmiyorum.
yardımlarınız için teşekkürler.
Aracımı 1.5 yıldan uzun bir süredir kullanıyorum. Bugüne kadar gizli menüden baktığımda aracımın akü voltajı araç çalışırken hep 14.3 görünüyordu.
Bir süre önce farkettim bir iki hafta kadar önce 14.3 lerden açılıyor voltaj ama hareket ettikten belki 500-1000 metre sonra 12.3 lere düşüyor.
Daha sonra biraz yükseliyor biraz düşüyor. Bu güne kadar oynama olmayan bu değer neden şimdi hareket etmeye başladı.
1- Aküden şüphelenip akü değiştirdim.
2- Şarj dinamosundan şüphelendik yeterli elektriği üretemiyor diye onuda komple sıfır orjinali ile değiştirdik.
Bu dönemde aracım turbo kanat arızası verdi. bilen bilir turbo selenoid valfinden olur genelde bu arıza. Benimde aklımda şu sorun var yeterli elektrik üretemediği için bu elektronik parçaya elektrik gitmemiştir, parçada çalışmamıştır arıza verdirmiş olabilir. Veya bu parça bozukta elektrik fazla çekiyor ondan mı 14.3'lerden 12.3'lere düşüp çıkıyor bu dalgalanma oluyor buda bir seçenek.
Bu voltaj sorunu daha önce başına gelen birisi nasıl çözdü yardımcı olabilirse sevinirim. Akü kutup başlarına baktım oksitlenme yok.
Araca herhangi birşey eklemedim veya çıkarmadım. İlk aldığım haliyle biniyorum. Aklıma tesisatta mı sorun var gibi geliyor kaçak olarak onun da nasıl anlaşılabileceğini bilmiyorum.
yardımlarınız için teşekkürler.