Otoda vergi sistemi değişiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BY_Corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
fark ediyormiki resmi bilgilerde emisyon değerleri var tüm dizellerin ben partikül salınım değeri diye bir şey görmedim neticede avrupada o emisyon değeri üstünden vergilendirme yapılıyor türkyiedede öyle yapılıcakdır.
 
fark ediyormiki resmi bilgilerde emisyon değerleri var tüm dizellerin ben partikül salınım değeri diye bir şey görmedim neticede avrupada o emisyon değeri üstünden vergilendirme yapılıyor türkyiedede öyle yapılıcakdır.


Türkiyede zaten henüz ortada karara baglanmis, kurallari belirlenmiş bir yasa yok, şu an sadece avrupadaki uygulamalar inceleniyor.



-- alıntıdır ---
Oto endüstrisi

Politikacıların ise önlem ölçütleri, meydana gelen zararlar ve güvensizlik için yasalar getirmeleri getiriyor. Ancak ince toz taneciklerinin baş sorumlu olduklarını gösteren belgeler, bir partikül politikası üretilecek kadar kanıtlanmadı.

Otomobil endüstrisi şu sıralar AB ile gelecekteki egzoz yasası Euro V üzerinde tartışıyor. Partikül salınımı 2010 yılında araç başına kilometre başına miligram olarak hesaplanacak. Eğer bu limit değer çevrecilerin isteği doğrultusuna kararlaştırılacak olursa sadece pahalı ve çok güçlü partikül filtreli sınıfı geçebilecek. Bu filtreler hem ağır hem de çok ince toz parçacıklarını filtre ediyorlar.

Daha gevşek bir yasa daha az etkili olan ve daha ucuz kurum katalizörlere (filtre yerine) de izin verebilir. Gerçi bu önlemler ağırlık ölçütlerine yanıt verebilirler ama yoğun miktarda çok ince toz taneciklerini de çevreye yayabilirler deniyor die Zeit gazetesindeki (19/2005) yazıda.
 
sistem tahminim büyük ihtimal ingilterenin kopyası olucak.. yani bizimkiler öyle kendileri bir şey icat etmez her şeyimiz kopya bu sistemdede en gelişmiş olan ingiltere..
 
en başda offroadcular hepsi araçlarını ıskartaya çıkartır herhalde yani plakasını düşürürler trafikden yoksa baş edemezler hepsinin dizel olsun benzinli olsun motorları hem çok eski hem yüksek hacimli..

şu yasa bir çıksında görelim neymiş benim tahminim pick up tarzı araçlarda emisyon uygulamazlar yada çok az uygularlar çünkü malum çiftçi iş ticari amaçlı çok kullanan var birde o tip araçların hybrid yada elektrikliside yok benzinlisi bile çok az hatta kalmadı gibi bir şey benzinli pick up üreten firma yok sanırsam .. vergi ucuz olucağı için milletde açık kapı orayı görüp o tip araçların satışında artış olabilir zaten pick up larda artık binek gibi oldu binek bir araçdaki bütün lüks konfor donanım ekipman her şey var..

Bu düşünceniz gerçekleşirse yollarımızın ve kazalarında profilide değişecek demektir.:(
Felaket tellallığı gibi olmasın ama gelecek pek iç açıcı gibi görünmüyor.:confused:

 
Lpg nin emisyon değeri çok düşük.Lpg li araçlara güzelliği dokunurmu acaba?
 
Şu anda 89 g/km gibi çok iddialı bir CO2 emisyon değerine sahip olan polo bluemotion a nasıl bir uygulama gelecek bakalım.
 
daha varya bir seçimler olsunda bakalım bir abimiz yapsalarda anayasa mahkemesinden dönebilir yani kabul görmeye bilir dedi bu gün mesela.
 
Dizel araçlarda CO2 salınımına değil partikül salınımına bakılıyor beyler, yanlış bilgilendirmeyin

aynen bu şekilde.

İngilterede benzin istasyonu yanından geçerken dikkatimi çekmişti mazot daha pahalıydı benzinden, aracı kullanan ingiliz beyefendiye sordum bu neden böyle diye, çevre kanunlarından dedi, mazot fiyatı bişey değil de vergisi çok yüksek diye de ekledi.

bu teşvik vs. den anlayacağımız kadarıyla, düşük emisyonlarda bi indirimden ziyade, geri kalanların tümüne bi bindirim gelicek yine :rolleyes:

çok şiddetli geçirmezlerse ben emektara binmeye devam ederim yine. bakalım ne çıkacak.
 
Geri
Üst