Otomatik Şanzıman Yağının Bir Kerede Değiştirilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Seyf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhaba.aranıza yeni katıldım.ben yabancı bir youtube videosunda izlediğim yöntemle içersinde hiç eski yağ kalmadan şanzıman yağını 1 kerede değiştirdim.
 
2000 model otomatik astralarda şanzımandan 2 tane üst üste hortum çıkıyor ve radyatöre gidiyor.alttaki hortum şanzımandan çıkarak ısınan yağı soğuması için radyatöre gönderirken (radyatörün alt tarafından girer).radyatörün üst tarafından çıkan hortum soğuyan yağı alarak şanzımandaki yağ karterine gönderir.

1- şanzımanın içindeki eski yağı atmak için 6 lt uberlub marka ucuz olan dex3 yağ.
2- temizlikten sonra koyacağımız orjinal mobil atf 320 4 lt yağ (1 lt lik 4 adet)

bu arada yanlış anlaşılmasın yağ reklamı yapmıyorum. isteyen istediği yağı kullanabilir.ben kullandıklarımı yazıyorum.isteyen motul ,castrol.mobil herhangi birini kullanabilir.yada orjinal gm size kalmış.yada temizlik içinde uberlub değilde yine diğer yağları kullanabilir.ben masraf artmasın diye uberlub kullandım.3 lt 30 tl. çünkü.

öncelikle alttaki tapayı açarak yağı boşaltıyoruz.tapanın mıknatısını temizleyip tapayı geri takıyoruz.daha sonra almış olduğumuz ucuz dex3 yağın 4 litresini çubuğun olduğu borudan huniyle boşaltıyoruz.daha sonra radyatörün üst tarafından çıkan ve şanzımana giren (iki hortumdan üstteki hortum) hortumu çıkartıyoruz (hortumu tutan teli düz tornavida yada penseyle rahatlıkla çıkartabilirsiniz).bu çıkartığımız hortumun ucunu bir kovaya bırakıyoruz ve bir arkadaşımız arabayı çalıştırıp (ayağı frende olacak ve el freni çekik olacak tabiki) d konumuna getiriyor.araba d konumundayken kovadaki hortumdan konvektörde ve dişlilerde kalan eski yağ akmaya başlıyor.baktınız yağ bayağı aktı ama hala tam temiz yağ gelmiyor bu sefer elimizde kalan 2 lt dex 3 yağıda ekliyoruz ve d konumunda çalıştırmaya devam ediyoruz ve temiz yağ gelmeye başladıysa kontağı kapatıyoruz.daha sonra hortumu geri takıyoruz.böylece konvektörde ve dişlilerin arasında sadece temiz yağ kalmasını sağlıyoruz.alttaki tapayı açarak ucuz yağın kalanını döküyoruz tapayı geri sıkıca kapatıyoruz.
şimdi rahatlıkla elimizdeki 4 lt kaliteli dex3 yağı çubuğun ordan boşaltıyoruz ve böylece şanzımanın içinde eski yağdan eser kalmadan değiştirmiş oluyoruz.
 
astra%20g%20oto.%20-%20Kopya.jpeg
 
file:///C:/Users/Ali/Desktop/astra%20g/astra%20g%20oto.%20-%20Kopya.jpeg

2000 model otomatik astralarda şanzımandan 2 tane üst üste hortum çıkıyor ve radyatöre gidiyor.alttaki hortum şanzımandan çıkarak ısınan yağı soğuması için radyatöre gönderirken (radyatörün alt tarafından girer).radyatörün üst tarafından çıkan hortum soğuyan yağı alarak şanzımandaki yağ karterine gönderir.

1- şanzımanın içindeki eski yağı atmak için 6 lt uberlub marka ucuz olan dex3 yağ.
2- temizlikten sonra koyacağımız orjinal mobil atf 320 4 lt yağ (1 lt lik 4 adet)

bu arada yanlış anlaşılmasın yağ reklamı yapmıyorum. isteyen istediği yağı kullanabilir.ben kullandıklarımı yazıyorum.isteyen motul ,castrol.mobil herhangi birini kullanabilir.yada orjinal gm size kalmış.yada temizlik içinde uberlub değilde yine diğer yağları kullanabilir.ben masraf artmasın diye uberlub kullandım.3 lt 30 tl. çünkü.

öncelikle alttaki tapayı açarak yağı boşaltıyoruz.tapanın mıknatısını temizleyip tapayı geri takıyoruz.daha sonra almış olduğumuz ucuz dex3 yağın 4 litresini çubuğun olduğu borudan huniyle boşaltıyoruz.daha sonra radyatörün üst tarafından çıkan ve şanzımana giren (iki hortumdan üstteki hortum) hortumu çıkartıyoruz (hortumu tutan teli düz tornavida yada penseyle rahatlıkla çıkartabilirsiniz).bu çıkartığımız hortumun ucunu bir kovaya bırakıyoruz ve bir arkadaşımız arabayı çalıştırıp (ayağı frende olacak ve el freni çekik olacak tabiki) d konumuna getiriyor.araba d konumundayken kovadaki hortumdan konvektörde ve dişlilerde kalan eski yağ akmaya başlıyor.baktınız yağ bayağı aktı ama hala tam temiz yağ gelmiyor bu sefer elimizde kalan 2 lt dex 3 yağıda ekliyoruz ve d konumunda çalıştırmaya devam ediyoruz ve temiz yağ gelmeye başladıysa kontağı kapatıyoruz.daha sonra hortumu geri takıyoruz.böylece konvektörde ve dişlilerin arasında sadece temiz yağ kalmasını sağlıyoruz.alttaki tapayı açarak ucuz yağın kalanını döküyoruz tapayı geri sıkıca kapatıyoruz.
şimdi rahatlıkla elimizdeki 4 lt kaliteli dex3 yağı çubuğun ordan boşaltıyoruz ve böylece şanzımanın içinde eski yağdan eser kalmadan değiştirmiş oluyoruz.

hocam şanzımanın içinde bildiğim kadarıyla 6 ile 8 arası şanzımana göre değişen yağ bulunmaktadır. Siz 4litre temiz yağ koyduğunuzu söylemişsiniz.motorun içini temizlemek için koyduğunuz yağ ile 4 litre kaliteli aldığınız yağ karışım oldu şimdi. genel olarak da farklı yağların birbirine karıştırılmaması gerektiğidir.bence bu konuyu bir araştırın.
bende de 1.4 otomatik corsa var. Yağını değiştirece ama nasıl yaparım bilemiyorum
 
hocam kullandığım yağların hepsi dexron 3. ucuz olanda dex3 pahalı olan mobilde dex3.
hepsinide mobil kullanabilirdim ama bu sefer maliyet çok fazla oluyor.sen istersen hepsini mobil yada motul vs. alabilirsin.yağdan ve miktarından ziyade yönteme odaklanmanı tavsiye ederim.senin corsa toplam kaç lt yağ alıyor ne kadarı tapayı
açınca boşalıyor ne kadarı konvertörde kalıyor bi araştırman lazım.benim yazdıklarım astra 2000 1.6 otomatik şanzımanla ilgili.
benim astrada normal şekilde tapayı açıp yağı boşalttığımda 4 litreye yakın yağ çıkıyor.konvertördeki miktarını bilmediğim kirli yağ kalıyordu.ben bu şekilde hortumdan temiz yağ gelene kadar üstten ucuz olan dex3 ten koydum.böylece konvertörde eski yağ kalana kadar en azından ucuz ama yeni dex3 yağ kalmış oluyor. daha sonra dediğim gibi alt tapayı açıp karterdeki kalan ucuz dex3 ü de boşalttığımda başa dönmüş oluyoruz.yani karter boş ve konvertörde temiz yağ var. ben bundan sonra 4 lt ye yakın mobil atf320 koydum. bilmem anlatabildim mi :)
 
Merhaba değerli arkadaşlar ilk kez opel astra 1998 otomatik araç sahibi oldum.
aracım 192000 km dir. Ankara da yağı değiştirecek şanzıman servisi bilen var mı?

yardımınız için çok teşekkür ederim
iyi günler.
 
Geri
Üst