Otomatik Vites aracı 70 km ile giderken P veya R ye takınca ne olur??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KeCHi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hatırladığım kadar fıkrayı yazayım bilmeyenlerde öğrensin..

Temel ve arkadaşı mercedes fabrikasına giderler, bir Mercedes alırlarr ve yola koyulurlar giderken arabanın motoru patlar, bunun üzerine hemen arabayı fabrikaya geri götürürler:

-"Ya böyle böyle, arabanın motoru iyi değilmiş, falan... filan..." derler.

Hemen yeni araba verirler ve gene aynisi olur,aracın motoru patlar.fabrikaya geri dönerler...

Yeni araba verirler.fabrika müdürü şaşırmıştır ve der ki,

-"Yahu Temel sen bu arabayı nasıl kullanıyorsun da böyle oluyor"

-Konunun uzmanları gelip temele soruyolar sorun ne diye temelde buyrun

beraber test edelim diyor...

-temel arabayı alıyor ve yanına da uzmanlar vardır...

-1.vites ibre 90
-2.vites ibre 140
-3.vites ibre 190
-4.vites ibre 230
-5.vites ibre 270

-yapanlar uzmanlar evet temel bey ne sorun var allah aşkına süper gidiyoruz ibreye bakın birşey yok der

-temel de ; tur pakalım daha son hareketimi yapmadım der ve hacen orda bir de "R" var rocketleyrum patlayi motor"...der
 
Fıkrada güzelmiş..

Şimdi arkadaşlar benim araç mandallı yani mandala basarsanız geçiyor viteslere :)
sinirle veya manuele alışık olunca yıllardır haliyle mandalıda çekip değiştirdim vitesleri..şanzuman gitti..
benim aracın şanzumanından bahsedeyim azıcık..
Benim araç DSMG şanzuman.. P;R;N;D var ve D üç kademe D; MS;M.. MS spor sürüş..araç D de giderken 2. viteste kalkış yapıyo ve devir kesici 4000d/dk da vites değiştiriyor. MS ye alınca araç 2 vites aşağıya çekiyor aracı 7000d/dk da değiştiriyor vitesi ve MS kalkışta 1. vitesle kalkıyo MS de araç hemen hemen 3/2 kat daha fazla yakıt harcıyor..

Aracın şanzumanı (normalde alman araçlarının) almanyadaki adını unuttuğum bir şanzuman fabrikasından alıyorlarmış..BMW MERCEDES ve OPEL in bazı modelleri ortak şanzuman kullanıyormuş..tamiri garantili olarak yapıldığı için tamirde sıkıntı yok..

Benim işyerimdeki elektromekanik sorumlu müdürü 15 yıl Mercedes fabrikasının imalat sorumlu müdürü olarak çalışmış tüm mercedes otomobillerinin üretimini yapmış biri..araç mekaniğini yemiş yutmuş..hatta bu vatandaş Aksaraya mercedes kamyon fabrikasını kuran kişi oluyor..bu abimiz ayarladı..normalde 2500-3000 TL ye tamir ediliyormuş parça işçilik dahil zaten parçalar çok pahalı değil sökmesi sıkıntılıymış fakat tanıdık manıdık 1500-2000tl ye yaptırıcam ankaraya gelince. yani anlıyacağınız MERCEDES servisinde BMW yaptıracağım :)

ayrıca şunuda belirtiyim..bazen beraber çay içerken forumun teknik servisteki şikayetleri ona soruyorumda cevaplıyorum burdan..bunuda itiraf etmiş olayım..

aracım şuan hala gidiyor sıkıntı yok ama ısıtmadan kalkış yapınca geri viteste çok zorlanıyor..

BMW gören masum köylü olduk anasını satim..sizde sarmışsınız iyice makaraya..(gerçi bende olsam dalga geçerim çünkü kime desemki aracımda böyle bi sıkıntı var "ya bi insan evladı giden aracı niye "P" ye takar" diye dalga geçiyorlar benlen)
 
frene basmadan atmanız ımkansız zaten o sırada frene bastıysanız olabılıtesı var ama du edın gaza basıp camdan cıkmamıssınız gecmıs olsun
 
Belli bir hızın üzerinde vitesi R ve P ye almayı engelleyen sistem falan yok mu ? Meraktan sordum :D

Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 
Ben o fıkrayı öyle hatrlamıyorum...
temel mercedes alır gider aradan zaman geçer çekici ile gelir ototmatik şanzıman dağıtmış,özür dilerler ynisini verirler temel onu alır gider aradan birkaç saat sonra yine aynı arıza servise gelir adamlar mahcup ama biryandan nasıl olur vs..verirler yine sıfır mercedes... temel yine gelir şanzıman dağıtmış...artık servisdekiler sorar kardeşim nasıl kullanıyorsun bunu o der işte basıyorum 1-2-3-4-5-6 fites ibre 250 basıyorum rokete bu hale geliyor :) aklımda kalan bu idi..Emre kardeşim roket deyince o aklıma geldi yani roket dediği R geri fites
 
Belli bir hızın üzerinde vitesi R ve P ye almayı engelleyen sistem falan yok mu ? Meraktan sordum :D

Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.

aracın zaten şanzuman koruması var..yani giden aracı P ye takınca araç gidiyorsa hareketine devam ediyor..ani fren yapmıyor..bu işi yapan TORK KONVERTÖRÜ imiş..fakat arac 3000 devir civarlarında tork konvertörü yanlış vitese taksanda sorun çıkartmıyor..fakat 5-6 bin devirdeki aracın yanlış vitese takınca korumaya geçerken 2-3 saniye gecikme yapıyormuş..işte o ara olan oluyormuş..o nedenle otomatik şanzuman yağı maximum 60000 km de değiştir diyorlar..

buna ek olarak viteste mandal var..mandala basmadan p ye yada r ye geçmiyor araç..ama mandala basarsan (ki öyle yanlışlıkla falan elin dokunduğunda mandal bırakmaz) giden araçta vites değişiyor
bizde yabancısıyız öğreniyoruz bakalım :)
 
Geri
Üst