Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yok yapmadı zaten ordan çıktım outlet sonra ekcan bi sorun yoktu.umarım yapmaz.ha bu arada astra göz kırpıyordu,insignia pişşt yakışıklı baksana buraya diyordu :kop:
 
sizlere bir konu danışabilirmiyim:D

D - 1 2 3 4
3 - 1 2 3
2 - 1 2
1 - 1

vitesler bu şekilde değilmi, yani D yerine 3'e taksam araba yine 1.vitesten kalkış yapacak, en son 3.vitese kadar yükselecek değilmi?

daha verimli ve istediğim devirde vites değiştirmek için 1'de kalkış yapıp vites değişmesini istediğim zaman sırayla 2-3 taksam şanzumana zararı olur mu? kolu değiştirirken ayağımı gazdan çekmem gerekir mi?

vites düşürürken de mesela D'de 4.viteste giderken 3'e taktık, önce vites düşmüyor, gaza yeteri kadar basıp deviri yükseltince ve hız uygunsa 3'e takıyor diye duydum doğrumu?

şanzumanı elime almadan önce çalışma prensibini öğreniyim ona göre uygulayım dedim:D:D
çünkü rollde kickdown gecikmesi çok etkiler büyük ihtimalle, onun yerine uygun vitesi kendim ayarlayıp hazırda bekletmek için sordum.
 
Son düzenleme:
sizlere bir konu danışabilirmiyim:D

D - 1 2 3 4
3 - 1 2 3
2 - 1 2
1 - 1

vitesler bu şekilde değilmi, yani D yerine 3'e taksam araba yine 1.vitesten kalkış yapacak, en son 3.vitese kadar yükselecek değilmi?

daha verimli ve istediğim devirde vites değiştirmek için 1'de kalkış yapıp vites değişmesini istediğim zaman sırayla 2-3 taksam şanzumana zararı olur mu? kolu değiştirirken ayağımı gazdan çekmem gerekir mi?

vites düşürürken de mesela D'de 4.viteste giderken 3'e taktık, önce vites düşmüyor, gaza yeteri kadar basıp deviri yükseltince ve hız uygunsa 3'e takıyor diye duydum doğrumu?

şanzumanı elime almadan önce çalışma prensibini öğreniyim ona göre uygulayım dedim:D:D
çünkü rollde kickdown gecikmesi çok etkiler büyük ihtimalle, onun yerine uygun vitesi kendim ayarlayıp hazırda bekletmek için sordum.

D : 1 2 3 4 5 (overdrive)
gerisi doğru.

vitesi elle değiştiriceksen gazdan çekmene gerek yok.
şanzımana zararı yok desem yalan olur içinde vites aralarındaki balataların ömrünü yiyebilirsin. yememek için yada daha az zarar vermek için vitesi teker teker ve biraz viteslere zaman vererek yapabilirsin.
burda zarardan kastım aşırı devir farkları balataların ömrünü yer. yani aniden 2000 debirden 4000 e çıkmak gibi. yükseltirken fazla sorun olmaz.

4de giderken 4.vitesde isen 3 e aldığın gibi vites düşer. gaza basmıyorsan ve devrin düşükse 2ye alabilir.

eğer yüksek viteslerde dolanıyorsan kickdown geçikmesi yaşamassın. yani 4500 ve üstü devirlerde dolanmak sana kickdownda zaman bile kazandırır. fakat istenmeyen vitese geçme ihtimali sana çok şey kaybettireceği için kolla müdahale gerekir. öncelikle S tuşu sana 3500 devirden aşağı indirmemesi için gerekli.

roll yada kalkışda sana çalışma prensibi olarak şunu söyleyim. unutma motor yağı çevirir, dönen yağda şanzımanı. bu yüzden yağ daha motor devrini almadan vites değiştirmen hem motoru yorucak hemde sana zaman kaybettirecek. vitesleri tek tek ve zamanlı değiştirmen burda önemli.
teoriler bunlar kalanını GÜVENLİ BİR ORTAMDA deneyerek bulursun.

güvenli sürüşler.
 
ama bizimkisi 4 vites:D

evet devir yüksek olursa kickdownda sorun olmaz ama mesela 70'de roll için vitesi 2ye alması için bir anlık yüklenip bırakmayla 2ye alır ama araba öne atlayacak, tekrar hizalanma, korna sayma vs. için beklerken 3'e atarsa gecikme olacak.
bu konuda S etkili olur umarım. D'de normal giderken S'e basınca vites düşürüp devir yükseltmedi, arabayı sıkıştırmamı bekledi.

neyse, ön bilgimi aldım ihtiyacım olan buydu:) deneye deneye çalışma prensibini çözer ona göre kendimi ayarlarım. teşekkür ederim bilgiler için:good:

bu arada D'de sport modda TC kapatmadan 0-100 14 saniye çıktı =) manuel olarak 0-100 deneyeceğim, onun içinde sormuştum.
 
çok geç bence başka bir problemin var arabayı ilk aldığımda spor mod çalışmıyordu d de kalkıp 12sn (benzinle) spor modla hiç ölçmedim.

manuel uğraşmak zaman kaybı bence spor modda yarış :)

spor modda ayağını gazdan çektiğinde manuel gibi davranmasını bekleme bence arabadan en azından manuel gibi kompresyon yapmıyor

0-100 14 sn çok fazla bu değerle yarışmak arabadan soğutur seni manuel yeni bir 1,6 araç rahat geçer kalkarken
 
0-100 videosu da bu;
http://www.facebook.com/video/video.php?v=459883154710

bende max. 12 saniye bekliyordum, 1.vites çok kötü :(
ama video yorumunda da yazdığım gibi a-b b-a olarak ölçecektim çünkü yolda da hafif eğim var.
a-b istikametinde tam başlarken trafik çıktı videoyu durdurdum yeniden başlattım derken karışıklık oldu, videoyu başlatmamışım.
b-a'da da eğim yokuş şeklindeydi. ama yinede 1.vites hem çok uzun hemde hantal geldi bana.
 
video açılmıyor gizlilik veya... yazıyor

spor modda 1. vites 60 2. 120 yapıyor diye hatırlıyorum bayadır kaşınan çıkmıyo:D

1 vites haliyle 40 km ye kadar biraz hantal malum devirsiz kalkıyoruz ama boşta devirlendirip d ye alsak ne olur bilmiyorum en güzel cevap polat abiden gelir ama tahminin zararlıdır.

http://www.youtube.com/watch?v=iKQQ8h60KRE&feature=related
 
Son düzenleme:
boşta devirlendirip d ye alsak ne olur bilmiyorum en güzel cevap polat abiden gelir ama tahminin zararlıdır.

PARASI ÇOK OLAN DENESİN. drag arabalarında BELKİ yapılır ama bizim arabalarda şanzıman ister. belki 1 kereye mahsus sineye çeker şanzıman ama 2.ye affetmez. benim firebird ü bir arkadaş yapmıştı. gecenin bir vakti kaza olmuş gibi bir ses çıkmıştı. tüm mahalle camlara çıktı. nerdeyse dalacaktım sıpaya.

bu haraketi draglarda bile yapmıyorlar. vitese takıp gaz veriyorlar. frenlerde arabayı tutuyor. bu bizim arabalarda balataya yük bindiriyor. yapılır bir haraket ama yapmayın derim ben. çok mecbursanız belki 1 kere. balataları yakabilirsiniz. kısa sürsün. deviri sona dayamayın. tork eğrinizin başına getirin.
lastiklere çamaşır suyu dökün. videoya alın. burda yayınlayın.
 
ama bizimkisi 4 vites:D

evet devir yüksek olursa kickdownda sorun olmaz ama mesela 70'de roll için vitesi 2ye alması için bir anlık yüklenip bırakmayla 2ye alır ama araba öne atlayacak, tekrar hizalanma, korna sayma vs. için beklerken 3'e atarsa gecikme olacak.
bu konuda S etkili olur umarım. D'de normal giderken S'e basınca vites düşürüp devir yükseltmedi, arabayı sıkıştırmamı bekledi.

neyse, ön bilgimi aldım ihtiyacım olan buydu:) deneye deneye çalışma prensibini çözer ona göre kendimi ayarlarım. teşekkür ederim bilgiler için:good:

bu arada D'de sport modda TC kapatmadan 0-100 14 saniye çıktı =) manuel olarak 0-100 deneyeceğim, onun içinde sormuştum.

ar25 ise 5 vites olmalı. 4 denir ama aslı 5 eder. sakin bir sürüşde kaç vites attığına bak.

S tuşuna bastığın gibi devri 3500ün üstüne getiricek bir vitese atmalıydı. iyi bir telefon alırsam ilerde roll videolarımı çekerim.
yukardada belirttim. frenle aracı tutup 2000 devirden başlayabilirsin. ama uzun süreli olmasın. yada önce tam gaz ver bırak, yağ durulmadan başla.
 
Geri
Üst