hayırdır abi gece gece
efkar efkar efkar
arabam pazar boyaya giriyomuş. salı çarşamba çıksa cumaya içini toplasam. hafta sonuna anca binerim. ilk işim sahilde içmek olucak. hepinize saygılar sevgiler.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
hayırdır abi gece gece
vur abi gözüne gözüne bek sewerim bizimkiler yazın ewde yokken her akşam 6 efes dark içip sabah işe giderdim. :d göbek yapmıştım nefis nigarı göbeğimle sürüyordum
hayırlı cumalar
Arkadaşlar benim aracımda otomatik vites ve 2.5 V6, ikisi bir arada olunca tadından yenmiyor. Genelde büyük motora manuel vites yakışır, motoru daha iyi hissedersin derler ama, o kişiler aynı motoru birde otomatik vitesle kullanma fırsatı bulurlarsa, denesinler mutlaka kaçırmasınlar derim. Benim ilk otomatik vitesli aracım ve daha önceki aracımda V6 motordu ve manueldi ama, bu otomatik vites kadar zevk vermemişti. Örnek vereyim 120 km hızla giderken sadece ve sadece gaz pedalını diplemek suretiyle koltuk başlığına başınızı vurmanızı hangi manuel vites sağlayabilir?
Ve dahası sehir içi trafiğinde, manuel vites kullandığımdan dolayı, sol ayakkabımın altı delindiği için, çok ayakkabı değiştirdim.
Otomatik vites= keyifli sürüş ama, tabii ki her keyfin bir maliyeti var. Bunu sıfır araç alırkende ödüyoruz, bakım zamanı geldiği zamanda ödüyoruz. Hatta hiç olmasını istemem arıza zamanı daha bir fazla maliyet farkıyla da ödeyebiliyoruz.
İleri geri manevralarda tekerlekler durmadan vites değişikliği yapmamaya çalışarak ve hatta en önemlisi motorumuzu ilk çalıştırdığımız zaman, tak vitese yürü yerine, yağ transferlerini tamamlamasını bekleyerek otomatik vitesinde kendine gelmesini beklememiz, şanzımanımızın daha verimli ve uzun süre kullanımlı olmasına elhemdir.
Otomatik vites çok yakar derlerya, bunun için aracımı kullanırken çok dikkat etmişimdir. Vites geçişleri çokmu geç diye ama, düz yolda sakin kullanımda 20km hıza ulaşınca 2. vitese, 30 km hıza ulaşınca 3. vitese ve 50 km hıza ulaşınca 4. vitese geçtiğini gördüm. Yani öyle çok büyük fark olduğunu sanmıyorum. Herşey ayağımızın gaz pedalına yapmış olduğu basınca bağlıdır. O küçük farkda bence otomatik vitesin rahatlığını bedeli olmalıdır ve ödenesi bir bedeldir.
Bir arkadaşımız manuel vitesteki, ara gazı cekmeyi yapabiliyormusunuz demiş ama, ben nerde olursa olsun gaza asıldığım zaman patinaj yaptırmakda zorlanmıyorum ki; neden ara gazı çekme ihtiyacı duyayım.
Bu espirim; yanlış anlaşılmasın lütfen!:sorry:
Elimden geliğince bu konuda yazılanlara katılmaya çalıştım eğer bir hatam yanlış anlaşılma olduysa affola. Ben sadece otomatik vitesle ilgili bilgilerimizi pekiştirmek istedim. Saygılar...
arkadaşlar bu vectra dti lardaki tiptironik olayı hakkında fikirleriniz nedir alırsam manuelini mi terich ediyim tiptironiğinimi aşırı derecede fazla arıza sorunu okudum tiptironik vectralarda gözüm korkdu.. manuelde 1 den direk 5 atma otomatik şanzıman beyin arazaları v.b..