dostum tüm yazılarını okudum, ben omega üzerine yoğunlaştığımdan ve elektronik yönetimli yani beyinli şanzımanları yeni anlamaya başladığımdan tam şudur demem özellikle görmeden imkansız ama ipuçlarına gelirsek
auto gearbox yazısı 2 şekilde yanar birisi pozisyonmetre denilen seçici şalterin eskimesinden, fişine yağ bulaşmasından veya fişin çıkmasından, içindeki gresin akmasından veya pislik tutmasından, veya ufak ayar sorunlarından, özellikle halatlı vectralarda halatın boşluk yapmasından yazar
ikinci yazma şeklide içindeki selenoidlerin arızasındandır. selenoidi ölçmesi çok kolaydır. ohm metre ile selenoide giren 2 uca tutarsan ve kısa devre verirse sağlamdır. ama hiç bir ses vermezse bozuktur.
tabi beyin vsde arıza yapabilir, kablo demetide olabilir ama zor ihtimaller.
AUTOGEARBOX yazınca araç korumaya geçer ve D iken 3le kalkar, ama manuel olarak 1-2-3 yaparak kullanabilirsin.
aracı kullanma şeklin daha öncede belirttiğim üzere gereksiz balata aşımına neden olmuş, balatalarını yakmışsın veya bitirmişsin. gelen kokuda yağ kokusuyla birlikde aynı debriyaj balatası yanma kokusuna benzer. en büyük belirtisi araçda basıp gitmeme veya normalden yavaş gitmek şeklinde gözükür. yani eskiden 5.vites 2000 devirde 90km hız yapıyorsan o vitesin balatası aşınmışsa yada yanıksa 80 le 70 le gidersin. balatalar kaçırırken bazen hız sensörü gerekenden düşük okuma yaparsa autogearboz yapabilir çünki hesapladığı hız çıkmaz.
aracın yağ zamanının geçmeside önce geç vites DÜŞÜRME şeklinde başlayıp vuruntulu geçme hatta boşa çıkmalara kadar uzanıyor.
sanırım senin sorunun balataların aşınmasından yada yanmasından kaynaklanıyor, şanzıman inip komple açılıp yapılacağı için komple revizyon yapmak daha mantıklı çünki;
250 şanzıman indirme 500-700 arası tamir takımı (kullandığın takım çok önemli amerikan malı tavsiyemdir) 250 gibi yağ benzin vs birde şanzıman işçiliği vardır ben omegalardan 500 alıyorum.
kimin iyi olduğu konusuna gelirsek bursada bmw mercedes gibi şanzımanları yapan en iyi ustaya bırakılan omega girdiğinden beter çıktı üstelik 1000 tl parası gitti (sözde işçilik almamışlar sadece tamir takımıymış 1000tl) adam mersodan bmwden anlar ama opelden anlamamış.
kimisi daha dürüst, tanıdığına demişki 3-5 lira bmwden mersodan kazanıyom niye senin arabanı 500e yapayım.
revizyon gerçekden otomatikçinin dürüstlüğüne kalmış bişi. tamir takımı aldırıp sadece arızalı parçayı değiştirenlermi dersin, 5 para etmez tamir takımı kullananlarmı, eski yağ koyanlarımı, filtreyi benzinle yıkayıp takanlarmı, sıfırı 100 lira olan parçayı çıkma 225e satanlarmı.
tamamen otomatikçiye kalmış işin. bol şans
hem şehirdışı işi hem hastalıkla uğraşırken yeni okudum abi mesajını, yanıt için teşekkür ederim.
normalden yavaş gitme durumunu km saatinden bakarak karşılaştıramam çünkü eskiden mesela 2000 devirde kaç km ile gidiyordu hatırlamıyorum o yüzden karşılaştıramam ama arabanın gidişinde belli bir zayıflık var, yani artık arabadan keyif almıyordum, gaz yemiyormuş gibi gitmiyordu. buda senin dediğin balata yakma konusuna geliyor anlaşılan