Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
polat abi hele şükür:D
93-94-95 vectra gt hakkında bilgi alacaktım senden.
turbo nasıl bir şahlanma yaratıyor bu aracta?
kalkışları nasıldır?
cok yakar mı?
gecen halı sahaya giderken avukat bi abimizin vardı,bindim araca arka koltuga sanki arabada değilmişsin gibi o derece harika..
ısıklarda görenler kafa ceviriyor..
aracın gidişi harika boğulma yok aracta istersen şehir içinde hep 1. viteste git harika bişey..
dizel turbo bir aracla benzinli turbo bir aracın turbolarının calısma prensibi aynımıdır?
turbo hangisinde daha canlı olur?
 
polat abi hele şükür:D
93-94-95 vectra gt hakkında bilgi alacaktım senden.
turbo nasıl bir şahlanma yaratıyor bu aracta?
kalkışları nasıldır?
cok yakar mı?
gecen halı sahaya giderken avukat bi abimizin vardı,bindim araca arka koltuga sanki arabada değilmişsin gibi o derece harika..
ısıklarda görenler kafa ceviriyor..
aracın gidişi harika boğulma yok aracta istersen şehir içinde hep 1. viteste git harika bişey..
dizel turbo bir aracla benzinli turbo bir aracın turbolarının calısma prensibi aynımıdır?
turbo hangisinde daha canlı olur?

furkanım opel marka olarak yeniyim fazla bilgim yok ama genel manada konuşacağım.

gt 150 beygir olanlar değilmi, bizim bir abide vardı memleketde trafiksiz yollarda bile çok yakardı diye hatırlıyorum. başka şikayetinide duymamıştım.
turbo her araçda kullanılan malzemeye göre %20 ila %50 arasında güç artışı sağlar. hani bu modifiyecilerin stage1 stage2 gibi tabir ettikleri olay.
buraya dikkat "TURBO AYNI KULLANIMDA ASLINDA EKONOMİ SAĞLAR" ancak bizim kullanım şartlarımız değişiklik gösterdiğinden mutlaka fazla yaktırıyoruz. ama bu fark bence o araçda 400 kuruşdan 500 kuruşa çıkması olur.
turbo her motoru yorar, ömrünü kısaltır. fabrikaların az beygir yüklemesi veya turboyu kullanmaması bundandır.
ayrıca araçda bazı yerler üretilirken belli standartlarda üretilir. mesela 150 beygirlik motora o beygire dayanacak şanzıman ve difransiyel takılır. ama sen bu motoru 180 beygir yaparsan şanzımanı ve difransiyeli kırman an meselesi olur.
tabi bu motor parçaları içinde geçerli, piston, sekman, enjektör, sibop, conta kısacası herşeyi turboya dayanıklı hale getirmek lazım yoksa onlarda limitlerinde çalışacaklarından kırılmaları an meselesi olur.
ucuz yollu turbo taktıranlar bu yüklerin maliyeti yerine turbonun hava basma gücünü kısarak devam ediyorlar.
mesela draglarda bir şahin vardı, turboydu ve bizim bir amerikancı arkadaşı geçtiydi. ama yollardada var turbo şahin ama aralarında dağlar kadar fark var.

turbocharger yani turbo bir ucu egzost sistemine bağlı olan ve çıkan gazın çevirdiği kanatların diğer ucu emmede bulunan kanatçıkları çevirmesi ile hava basmaya yarıyan bir sistem.
supercharger yani kompressor motorun kayışlarına bağlı ve haraketi motorun dönüşünden alan ama yine içeriye fazla temiz hava basan bir sistem.
turbo daha performanslı olduğundan daha yaygın.
ne işe yarar; mesela normal motorun 1 kerede aldığı havaya 1 birim diyelim ve içinde 10 tane oksijen olsun. turbo aldığı 3 yada ayarına göre 7 birim havayı sıkıştırıyor ve 1 birim hava haline getiriyor. bu sıkışmış 1 birimde oksijenlerimiz 30 oldu. ne kadar çok oksijen o kadar çok iyi ve kaliteli yanma. ama hava sıkışınca ısındı ve oksijenler haraketlenmeye başladı buda yanma kalitesini düşürücek. o zaman bu sıkışmış havayı turbodan çıktıkdan sonra motora girmeden soğutmak lazım. işte buda intercooler. yani turbonun ayrılmaz parçası.
bence turbonun en büyük avantajı beygir arttırmasından çok, torku düşük devirlerde arttırmasıdır.

sistem dizel benzin aynı çalışsada bence şuanda commonrail sistemiyle birlikte dizel motorlarda turbonun performans arttırımı %70 %120 yi buldu.
common railsiz %30 ile %60 arasındaydı.
benzinde %50den fazlası çok sorun çıkartıyor.
 
eywallah abicim,çok teşekkür ederim..
 
Herkese selamlar. 3 gündür köyüme gitmiştim sesten uzak kafamı dinledim. Dolayısıyla foruma giremedim. Köye Doblo'yla gidip geldim. Yük açısından çok rahat ettirdi ancak kesinlikle uzunyol yapılacak araba değil :) 2002 model turbosuz dizel. Sollamalarda sollanmıyor :D Rampa mı? Yandık :) Kullanış rahat ancak oyuncak araba gibi. Ankara'ya dönüp Laguna'ma bindim oh be dedim :)
 
polat gidelim adanaya binelim benim arabaya 200 tl benzin atarız...çarşıda gazipaşada,mavi bulvarda,adnan mendereste otobanada çıkarız...uvultu eşliğinde kafa dağıtırız....
 
hoşbulduk abilerim =))
 
Daha bu yaşıma kadar hiç otomatik vites kullanmadım.
Nasıl bir duygu hakkaten bilmiyorum.
 
Daha bu yaşıma kadar hiç otomatik vites kullanmadım.
Nasıl bir duygu hakkaten bilmiyorum.
Ben de sizin gibi geçen seneye kadar hiç kullanmamıştım. İlk defa otomatik Vectra B kullandım ama kullanmamın sebebi o aracı alacak olmamdı, test etmiştim :) Vectra B sevgisi bende zaten vardı, otomatik olmasada alacaktım o arabayı ama alınca iyiki otomatikmiş dedim. En başta rahatı tattım. Trafikte millet ikide bir 1'e takıp kalkış yapıp tekrar durup boşa alıp terlerken benim ayağımı frenden kaldırmam yetiyordu :) Üstelik araba durduktan sonra D'den P'ye almanın zevkide bambaşka :) Şu an manuel Laguna kullanıyorum. Fazla aramıyorum benim için çokta farketmiyor ama otomatik gerçekten büyük rahatlık.
 
Otomatik vites araç almaya korkuyorum. İkinci el araçta otomatik vites, arızalı falan olur, masraf ister, parçası işçiliği pahalıdır diye.
Ben şahsen araba alacak olsam otomatik vites olunca tırsıyorum. Mutlaka kullanımı daha kolaydır. Otomatik vites kullananlar kolay kolay düz vites kullanmıyormuş diye duymuştum.
 
Otomatik vites araç almaya korkuyorum. İkinci el araçta otomatik vites, arızalı falan olur, masraf ister, parçası işçiliği pahalıdır diye.
Ben şahsen araba alacak olsam otomatik vites olunca tırsıyorum. Mutlaka kullanımı daha kolaydır. Otomatik vites kullananlar kolay kolay düz vites kullanmıyormuş diye duymuştum.
Otomatik vites, manuel vitesten daha zor bozulur/yıpranır. Bunu bir otomobil dergisinde okumuştum. Serviste kontrol ettirdikten sonra kesinlike evladiyelik bir sistem. Ne arıza ne başka birşey duymadım şimdiye kadar... Bi alışan bi daha kolay kolay bırakmaz...
 
Geri
Üst