Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arabada aradığın ne burak, genişlik serilik yada kullanım maliyeti, yazarsan sana alternatifleri sunalım belki aklına gelmeyen bir model öneririz.
 
barış litresi kaç para ankarada yada kaçdan alıyon sen. 16bin olupda hava filtresini değiştirmediysen bence acilen değiştir.
yanlış hesaplamadıysam ortalamada 20 kuruş yakıyorsan iyi bir değer.

432 km yaptı. 11 litre Gaz ankara da 149 hala :). dolayısyla 165 kr civarı yakıyor. memnunum. Hava filtresini değiştirdim ancak LPG için filtre varmış 2 adet toplam 50 tl. Onları değiştirsem mi acaba.
 
mandal sadece güvenlik için. D N arasında gerek yok zaten kendide geçer. mandalsız geçiyorsa tehlike yoktur ama mandal bozulmaz değil.

P den çıkarken mandal ister
R den P ye ister N ye istemez
N den R ve D ye geçerken ister
D den istemez.

motor yüksek devrinde iken D 3 2 1 e geçirmek iyi değildir. evet motor freni için iyi ama şanzımandaki yağ 3000 le dönerken siz birden 2-3 vites düşüp 5000 e zorlarsanız tüm sistemde şok etkisi yaratır. yağı yabana atmayın çok kuvvetlidir. motorla şanzımanı birbirine bağlayan sadece yağdır.

tesekkürler abi yine de her geçiste kullansak bi zararı olur mu
 
arabada aradığın ne burak, genişlik serilik yada kullanım maliyeti, yazarsan sana alternatifleri sunalım belki aklına gelmeyen bir model öneririz.
Polatcım araba işini bitirdik. Babam araba macerasını yine Laguna ile sürdürmeye karar verdi. Sene sonu kampanyaları başlayınca sıfır en dolusundan benzinli Laguna alacağız. Yardımlarınız için teşekkürler.
 
432 km yaptı. 11 litre Gaz ankara da 149 hala :). dolayısyla 165 kr civarı yakıyor. memnunum. Hava filtresini değiştirdim ancak LPG için filtre varmış 2 adet toplam 50 tl. Onları değiştirsem mi acaba.

valla ben değiştirmiyorum, o gaz filtrelerinide birazcık para tuzağı görüyorum. sağlam yerden gaz alırsan km olarak uzat.
ama en güzeli filtreleri gözünle kontrol et sence kirli ise değiştir. bu arada benzin filtresi gibi renginin değişikliğinden ziyade o filtreler küçük parça toplamak içindir. yani rengi temiz olsada bir süre sonra değişiyor, önemli olan küçük parçalar tutup tıkanmadığı ki bence oda zor.

benimkiler 100bine yaklaştı baktım geçenlerde hiçbişi yok. bu arada takılı olduğu yerin kapağı çok hassas (bende kutu ve kapak plastik taktıkdan sonra kaçırdı teflon sardım) söküp takmayı motor soğuk haliyle ve hassasca yapmalısın, köpüklede kontrol et. gazcıya yaptırırsan temiz olsada değişmesi lazım diyecek.

bu arada makine müh.odasının sızdırmazlık kontrolü yaptığı yerde kontroller ücretsiz. sadece rapor paralıymış. sizlerden ricam mümkünse 6 ayda bir keyfi sızdırmazlık kontrolü yaptırın nasılsa bedava. benimki kaçırıyormuş haberim yoktu. sızdırmazlık almaya gittiğimde farkettik. hortumun biri sertleşip kırılmış.

bu hem yakıtınızı etkileyecek, hemde yangın çıkmasına neden olabilecek birşey. bu arada önemli bir husus LPG patlamaz ama (yanlış anlamayın tanklar bu konuda güvenlidir), ama borudaki gaz bitene kadar yanacak, bu yanma arabanın parçalarını tutuşturacaktır. gaz 30 saniye yansa bu boyanızın tutuşmasına yeter. boya tutuşunca komple arabayı yakar.
 
Polatcım araba işini bitirdik. Babam araba macerasını yine Laguna ile sürdürmeye karar verdi. Sene sonu kampanyaları başlayınca sıfır en dolusundan benzinli Laguna alacağız. Yardımlarınız için teşekkürler.

valla renoda çalışmış biri olarak şunu söyleyebilirim, lagunacılar tuhaf bir alışkanlıkla pek değiştirmiyorlar. inan kaliteden değil bir tür alışkanlık.

aynı durum passatcılar içinde var. arabanın oturma düzeni nedeniyle (gömülüyon pencereden sadece kafan gözüküyor) başka arabalarda kendilerini güvensiz - tuhaf hisseden müşterilerim var.

ben tuhaf buluyorum ama gerçekten böyle durumlar ile karşılaşıyoruz.

HAYIRLI UĞURLU OLSUN, KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.
 
valla ben değiştirmiyorum, o gaz filtrelerinide birazcık para tuzağı görüyorum. sağlam yerden gaz alırsan km olarak uzat.
ama en güzeli filtreleri gözünle kontrol et sence kirli ise değiştir. bu arada benzin filtresi gibi renginin değişikliğinden ziyade o filtreler küçük parça toplamak içindir. yani rengi temiz olsada bir süre sonra değişiyor, önemli olan küçük parçalar tutup tıkanmadığı ki bence oda zor.

benimkiler 100bine yaklaştı baktım geçenlerde hiçbişi yok. bu arada takılı olduğu yerin kapağı çok hassas (bende kutu ve kapak plastik taktıkdan sonra kaçırdı teflon sardım) söküp takmayı motor soğuk haliyle ve hassasca yapmalısın, köpüklede kontrol et. gazcıya yaptırırsan temiz olsada değişmesi lazım diyecek.

bu arada makine müh.odasının sızdırmazlık kontrolü yaptığı yerde kontroller ücretsiz. sadece rapor paralıymış. sizlerden ricam mümkünse 6 ayda bir keyfi sızdırmazlık kontrolü yaptırın nasılsa bedava. benimki kaçırıyormuş haberim yoktu. sızdırmazlık almaya gittiğimde farkettik. hortumun biri sertleşip kırılmış.

bu hem yakıtınızı etkileyecek, hemde yangın çıkmasına neden olabilecek birşey. bu arada önemli bir husus LPG patlamaz ama (yanlış anlamayın tanklar bu konuda güvenlidir), ama borudaki gaz bitene kadar yanacak, bu yanma arabanın parçalarını tutuşturacaktır. gaz 30 saniye yansa bu boyanızın tutuşmasına yeter. boya tutuşunca komple arabayı yakar.

uyarın için sağol. sızdırmazlık kontrolunu bu hafta içi yaptırıyorum. bu arada filtre gaz filtresi yani tıkalı veya değişmes duurmuna gelmiş olsa yakıtı etklemezmi yaktım normal gibi görünüyor...
 
uyarın için sağol. sızdırmazlık kontrolunu bu hafta içi yaptırıyorum. bu arada filtre gaz filtresi yani tıkalı veya değişmes duurmuna gelmiş olsa yakıtı etklemezmi yaktım normal gibi görünüyor...

en büyük belirgenliğini gaz çekişinde belli ediyor, yani araba seriliğini kaybediyor çünki gaz az geçiyor. özellikle yüksek devirlere ulaşamamak en kolay anlaşılır hali. yani araba 6700 devirde gaz keserken şimdi 5500 deviri geçememesi gibi belirgin özelliği.
yakıtı çok az etkilesede geçen gaz kadar gidiceğinden araba farkedilmeyebilir.

aslında lpg sistemleri konusunda üreticilerde bilgisiz. yani nedir ne değildir ne olacak bilen yok. çünki inceleme ve geri dönüş az. bilgiler ustayla müşteri arasında kalabiliyor. bence biraz daha özen gösterilse çok fazla verim alabiliriz lpg den.

şuan için lpg benim nazarımda ilk dizeller gibi, yani sadece özde kullanıyoruz. alınan verim %30-40 civarında. ilerde lpg konusunda gelişmeler yaşandıkca verimin %90 lara dayanacağını düşünüyorum. yani ilerde common rail dizeller gibi verim alacağız.
benim ilk yapmak istediğim arabamın avans ve ateşleme zamanlarını oynatmak ve lpg ye uygun hale getirmek. tahminen o ayarlarda %20 performans artışı sağlayabilirim. ama yakıt demiyorum sadece verim yanma verimi. mesela benzin 7de1 oranla yanarken halen lpg nin tam karışım oranını çözebilmiş değiliz. 7de1 orana devam ediyoruz. bence lpg bu oranda daha az oksijen buluyor, 7de2 yapsak bu sefer hava fazla geliyor, 2 deki oksijenleri turbo gibi 1 orana sıkıştırmak deha iyi yanma yapacak gibime geliyor. mesela elektrikli bir hava basma olayı gibi.
bu arada lpg oktanı 120 yani tam ayarlanırsa benzinden fazla verim alabiliriz.
 
Geri
Üst