otomatik vites sürüş teknikleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akheron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
otomatik vitesli hangi arabadan bahsediyoruz durum, marka ve modele göre degisir.örnegin binim arabada sehir ici manuel kullanirsam daha ekonomik oluyor.
 
Nadir abim aracı kullanmak değil ekönömik kullanmak istiyor arkAdaş...
Sen vuruyon kırbacı ondan sonrada her lpg konusunda isyaeaeeen ediyon :)
 
tam yada yarım otomatik genel olarak ekonominin yolu gaz pedalını okşamaktan geçiyor. Düzenli bakım kaliteli yakıt hava yol şartları diğer etkenler
 
Otomatiğin değil tüm arabaların ekonomideki püf noktası devri bulduktan sonra ayağını gazdan almaktır...
Otomatikte dikkat edeceğin tek nokta arabanın gereksiz vites değiştirmesini engellemek...bazı durumlarda örneğin tam rampanın sonuna gelmişken araba kendini 4 den 3 e çekme geregi duyar bu durumda vitesi holding yapacan veya kısa süreliğine manuel moda çekicen ki gereksiz vites atlamasın....
Olay bu...yoksam otomatik kullanmak daha zordur..
 
Otomatiğin değil tüm arabaların ekonomideki püf noktası devri bulduktan sonra ayağını gazdan almaktır...
Otomatikte dikkat edeceğin tek nokta arabanın gereksiz vites değiştirmesini engellemek...bazı durumlarda örneğin tam rampanın sonuna gelmişken araba kendini 4 den 3 e çekme geregi duyar bu durumda vitesi holding yapacan veya kısa süreliğine manuel moda çekicen ki gereksiz vites atlamasın....
Olay bu...yoksam otomatik kullanmak daha zordur..


:bir:
 
İnsan yaşayarak okuyarak öğreniyor :) tşkler çok faydalı bilgiler konuyu açan arkadaşada yorum yapan ve bizi bilgilendiren arkadaşlarada
 
Youtube'da bir video izledim 120 kilometre hızda 1.4 140 hp astra otomatik 5.2 yakıt tüketim değeri ile kullanıyordu,olabilir mi? Otomatik vitesi yeni kullanıyorum belirtmek isterim.
 
Kalktın gidiyorsun.1 desin.Pedala sert basarsan araç daha üst devirde değişim yapar.Ama pedalı okşarsan daha erken devirde 2 ye atar.Kısacası motor devrinin yükselme hızına göre vites değiştirir araç.
3.vt seyrediyorsun 1500 devirdesin ve devir yavaş yavaş 2000 oldu.hafifçe ayağını çekersen ( ki çok ince bir hareket) vites 4 e geçer. Ama pedala bu hareketi uygulamazsan 2500 gibi vites değişir.Pedala daha da sert basarsan daha üst devirde vites değişir.Bu nedenle devir 2-2.5 arasına geldiği an düz ve vitesin yükselebileceği bir yolda isen hafifçe gazı geri çek ve vites değiştikten sonra çok hafif basarak devam et.Bu şekilde aracı mümkün olan en üst viteste kullanarak daha az yakmasını sağlarsın.Yokuş ve yük durumlarında sürüş tarzı değiştirmen gerekir elbet.Ben şu an EDC şanzumanı ayağımla manuel kullanır gibi kullanabiliyorum.
Klasik otomatik viteslerde uzun tecrübem olmadı ve kullanım önerisi nedir bilemiyorum.
 
Geri
Üst