Otomatik vites yağ değişimi hakkında bilgi

aracım 170 bin km de, daha önce şanzıman yağı değişmişmi bilemiyorum, arabanın çekişinde gidişinde bir problem hissetmiyorum, şanzıman yağını yenisi ile değiştirsem yakıt tüketimi azalırmı?

Yağ değişimi yakıt tüketimi değil otomatik vitesin sağlığı için olmaz ise olmaz.
 
yağ, zamanla bozulunca, aktarma yağ vasıtası ile olduğundan, çekişte düşüklük yapacağı ve yakıt sarfiyatını artıracağını tahmin ediyorum, aracım vectra b 2.0, LPG de son ölçümlerime göre 38 krş yakıyor, şehir içi 100 km de 13,8 litre yakıt demek, değer normal mi tam olarak emin değilim ama dizel 1,3 linea bile kilometrede 28 kuruş yakıyor.
 
yetkili serviste aracın şanzıman yağına baktılar, yağın çok eski olmadığın yanlız yağda yanık kokusu olduğunu söylediler, eskiden yağ değişimi geç yapılmış olabileceğini ve bu sebeple balataların aşınmış olabileceğini ve değişim gerekebileceğini söylediler, açıkçası ben bu işi pek anlamadım, aracın gidşinde çekişinde vites geçişlerinde bir problem yok, ayrıca otomatik şanzımanda balatanın ne işi var onuda anlayabilmiş değilim.
 
yetkili serviste aracın şanzıman yağına baktılar, yağın çok eski olmadığın yanlız yağda yanık kokusu olduğunu söylediler, eskiden yağ değişimi geç yapılmış olabileceğini ve bu sebeple balataların aşınmış olabileceğini ve değişim gerekebileceğini söylediler, açıkçası ben bu işi pek anlamadım, aracın gidşinde çekişinde vites geçişlerinde bir problem yok, ayrıca otomatik şanzımanda balatanın ne işi var onuda anlayabilmiş değilim.

Otomatik araçlarda balata olur. İşte bunlar balata.

JEEP%20CHEROKEE%20BALATA%20SET%C4%B0-228x228.jpg
 
şanzıman bakımının 2000 tl civarı tutabileceğini öğrendim, peki aracın gidişinde herhangi bir problem yok, aracı da 1,5 - 2 sene ya kullanırım ya kullanmam, bu durumda bakım yaptırmam gerekli mi?
 
Fatih aynen öyle revisyon edilir şanzuman genelde otomatik araçların yağlarına zamanın da bakılması durumunda en az 150 000 km bana mısın demez... bu sadece sembolik bir rakam.. yapın kokması da işte bu balataların yağsız olmasından dolayı kavrulması anlamına gelir. Gidiyor diyor isen yağını değiştir koku olup olmadığını kontrol et. Artık yapacağın şey nerede tırak orada bırak. Başka da fazla yapacak bir şey zaten yok.
 
genelde araba işinde çalışıyorsa dokunma mantığı vardır, çoğu tamirci sorun yoksa elleme der, birkaç usta aracı test sürüşü yaptı gidişinde problem olmadığını söyledi, yağın kokması olayını da biraz araştırdım, eski yağ tamamen boşaltılmamış ise doğal olarak içerde kalan yağla karışınca koku da gitmiyormuş, ben böyle kullanmaya devam edeceğim.
 
Fatih aynen öyle revisyon edilir şanzuman genelde otomatik araçların yağlarına zamanın da bakılması durumunda en az 150 000 km bana mısın demez... bu sadece sembolik bir rakam.. yapın kokması da işte bu balataların yağsız olmasından dolayı kavrulması anlamına gelir. Gidiyor diyor isen yağını değiştir koku olup olmadığını kontrol et. Artık yapacağın şey nerede tırak orada bırak. Başka da fazla yapacak bir şey zaten yok.

Ben onuda revize ediyorum abi sadece 1300 tl bütün şanzıman malzemelerine para verdim amerikan malı kit filtre balata vs. cıcık gibi olacak inşallah :)
Nigar bu sefer 4000 tl sırf malzeme masrafı açtı bana motor ve şanzıman
 
Ben onuda revize ediyorum abi sadece 1300 tl bütün şanzıman malzemelerine para verdim amerikan malı kit filtre balata vs. cıcık gibi olacak inşallah :)
Nigar bu sefer 4000 tl sırf malzeme masrafı açtı bana motor ve şanzıman

Hehehehe Vallahi otomatik vites işi eskiden daha kötü durum da idi. Çünkü ustası yoktu anlayan desen hiç yok ama şimdi biraz daha iyi durum da çünkü adam gibi bu işi yapanlar var. Hemde garantili şekilde. ;) ama her zaman kendi işinin ustası olmak kadar güzel bir şeyde olamaz. ;)
 
demek revize malzemeleri 1300 tl tutuyor, işçilik, yağ değişimi vs de 2000 i geçer o zaman.
Ben onuda revize ediyorum abi sadece 1300 tl bütün şanzıman malzemelerine para verdim amerikan malı kit filtre balata vs. cıcık gibi olacak inşallah :)
Nigar bu sefer 4000 tl sırf malzeme masrafı açtı bana motor ve şanzıman
 
Geri
Üst