P0014 HATA KODU

sahincem20001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2016
Mesajlar
141
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar

2 hafta önce aracımda şöyle bir sıkıntı oluştu. Yaylaya gitmiştim biraz yokuşlu yollara arabayı bir yere park ettim gittim geldi kontagı açtım ekranda acil aracı servise götürün yazısı çıktı tamam dedim kapattım bir daha da o yazı çıkmadı dedim heralde bir karışıklık oldu arabada herhangi bir sıkıntı yok ( çekiş gitme vb. ) neyse 2 gün sonra arabayı çalıştırdım motor arıza ışığı yandı çinden getirdigim obd 2 bluetooth cihazı ile aracın arıza koduna baktım ve karşıma P0014 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1) türkçe karşılığı : Kam Mili Çıkış Sensörü /Arka/Sağ/ Bank 1 Devresinde Zamanlama Hatası Düşük Performans (AVANS) Valf Zamanlaması Kaçık - Motor Mekanik Hata - Kam mili Sezicisi

araç sadece motor sogukken ilk çalıştırmada gırrrt diye bir ses yapıyor 1-2 saniye okadar. Video çektim dinleyebilirsiniz.
View: https://youtu.be/pSJYNpmZWGk

konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

aracım 2013 model astra j sedan 1.6 otomatik benzin + lpg li.

saygılar.
 
Şahin Bey; (sadece tahmin umarım isminiz doğrudur)

Paylaşım için teşekkürler, bu arada herhangi bir servis yada ustaya gösterdiniz mi ?

Mutlaka gösterilmesi gerekir, umarım ciddi bir sıkıntı değildir.
 
Şahin Bey; (sadece tahmin umarım isminiz doğrudur)

Paylaşım için teşekkürler, bu arada herhangi bir servis yada ustaya gösterdiniz mi ?

Mutlaka gösterilmesi gerekir, umarım ciddi bir sıkıntı değildir.

HOCAM GÖSTERDİM AMA ÖYLE CAN SIKICI BİR DURUMKİ HERKES BİRŞEY DİYOR. BENİM YABANCI KAYNAKLI SİTELERDEDE ARAŞTIRDIGIMA GÖRE SIRAYLA SELENOİD VALF EGZOZ OLAN VE EKSANTRİK DİŞLİ EGZOZ OLAN DEĞİŞMESİ GERECEK GİBİ... AMA BEN BÜTÜN FİKİRLERİ ALMAK İSTİYORUM...ARABADA BU 1 2 SANİYELİK SESTEN BAŞKA HİÇ BİR ŞEY YOK.
İLGİNÇ BİR DURUM GERÇEKTEN...
 
HOCAM GÖSTERDİM AMA ÖYLE CAN SIKICI BİR DURUMKİ HERKES BİRŞEY DİYOR. BENİM YABANCI KAYNAKLI SİTELERDEDE ARAŞTIRDIGIMA GÖRE SIRAYLA SELENOİD VALF EGZOZ OLAN VE EKSANTRİK DİŞLİ EGZOZ OLAN DEĞİŞMESİ GERECEK GİBİ... AMA BEN BÜTÜN FİKİRLERİ ALMAK İSTİYORUM...ARABADA BU 1 2 SANİYELİK SESTEN BAŞKA HİÇ BİR ŞEY YOK.
İLGİNÇ BİR DURUM GERÇEKTEN...
Allah kollaylık versin ;

umarım çözülür... konu ile ilgili Paylaşımlarınızı bekliyoruz..
 
Hocam şimdi videodaki ses bakılırsa ilk anda sanki ateşlemede bir dengesizlik oluyor ve birdenbire düzeliyor. Bu nedenle sensör arızası üzerinde durmak faydalı olacaktır. Ayrıca özel serviste veya yetkili serviste Tech denilen cihaza bağlatırsanız daha net bir arıza kodu ve nokta atışı bir çözüm konulacaktır. Benim önerim bu işi sallamayın.
 
Hocam şimdi videodaki ses bakılırsa ilk anda sanki ateşlemede bir dengesizlik oluyor ve birdenbire düzeliyor. Bu nedenle sensör arızası üzerinde durmak faydalı olacaktır. Ayrıca özel serviste veya yetkili serviste Tech denilen cihaza bağlatırsanız daha net bir arıza kodu ve nokta atışı bir çözüm konulacaktır. Benim önerim bu işi sallamayın.
Hasip bey yetkili servisede özel servisede götürdüm tech2 ye bagladılar P0014 diye bir arıza kodu veriyor. Yani öyle bir şeyki selenoid valf sensörleri olabilir selenoid valflar olabilir egzantrik dişli olabilir...Yani bunlara kalsa bu parçaların hepsini alıp denemek lazım. Ellerinde bunları deneyecek parça yokmuş bunları alacak olsam 1000 TL parça tutar bu yüzden de bende nokta atışı sonuç bulmaya çalışıyorum.
Aynı sorunu cruze de yaşayan bir arkadaş ( başka bir forumda ) sensör ve ekzantrik dişli egzos olanı değiştimiş sorun çözülmüş..ama bende aynı mı bilmiyorum.
 
Aynı arıza ile karşılaştım. Değişmesi gereken parça kam mili okuyucusu. Sensörü değil. Parça kodu 55562223 bunlardan 2 tane var. Google da arayın çıkıyor. GM ve Bosch marka bulunuyor. Bu okuyucularda sorun olup olmadığını denemek için yetkili servis ya da bi özel servise deyin ki. Subap yapılacak ya da işi uzun olan bi arabadan söküp sizin araca taksınlar sonra arıza ışığını söndürüp aracı test edin. Test şu şekilde olacak. Ortalama 3-4 km lik periyotlarla aracı kullanıp motoru kapatın tekrar çalıştırın yine 3-4 km gidin. Toplamda 20-30 km de bu arızayı tekrar vermezse ki ilk marştaki sesin de düzelmesi lazım zaten bu okuyucular değiştiğinde o zaman parça tedariğini yaparsınız.
 
Geri
Üst