P0170 arızasının birçok nedeni var ben tam 9 ay araştırdım çünki bana söylenenler farlık farklıydı fakat ençok söylenense öndeki O2 sensörü (%60) ve Hava Akış Debimetresi [Corsa C'lerde kronik sorunmuş](%40). Hatta eksoz'daki ufacık bir delik bile bu arızaya yol açabilmekte.
Aracı ilk aldığımda ustanın bana söylediği muhtemel bu arızayı yapabilecek parçaları değiştirdim. Bujileri, hava filitresini, benzin filitresini değiştirdim düzelen birşey olmadı neyse en azından yenileri takılmış oldu. Boğaz kelebeğini temizlettim yine aynı hata. Motora giden boruları temizlettim yok her seferinde aynı hata kod'u adamı hasta eder valla.
Sonradan aracı aldığım şahısla görüştüm o'da bana aracı satmadan önce Yetkili Servise götürdüğünü servisinde O2 sensörünün arızalı olduğunu söylediğini bildirdi bana kendiside arabayı satacağı için bu masrafa girmek istemediğini belirtti. Kendisine O2 sensörü olduğuna eminmisiniz diye sorduğumda koskoca XXX Yetkili Servis dedi onlardan dahamı iyi bileceğiz dedi. Fakat benim içime yatmamıştı bu konuşma.
Araştırmalarım sonucunda her ikisininde temizlenme durumu oluyordu. Önce Hava akış debimetresini temizlettim fakat değişen birşey olmadı. Sonradan kendim öndeki O2 sensörünü söktüm 2 saat tinerde beklletim sildim kuruttum geri taktım fakat yine aynı arıza.
Canım çok sıkılıyordu birde Hava debimetresini söküp kendim temizledim sanırım temizleme işini aşırıya kaçırmışım (içine kolonya felan döktüm

üstündeki devreyi ölçtürdüm) hava debimetresini kökten bozdum. Yeni hava debimetresi taktırdım orjinal olsun istemiştim fakat yan sanayiye razı olduk. Hava akış debimetresini değiştirince sorunum tamamen ortadan kalktı.
Ben aracı biraz fazla şıkıştırdığımda veya yağışlı havalarda P0170 hatası alıyordum tabi hata kodunu silmek için akü başını sök tak bıkmıştım. Ayrıca P0170 arızası verdikten kısa bir süre sonra Eksoz emisyon lambası yanıyordu ve araç siyah duman atıp eksoz hafif kurumlaşma yapıyordu.
Eğer sorunlar benim tarif ettiğim gibiyse büyük bir ihtimal Hava Akış Debimetresinde. Ayrıca P0170 arızası aldıktan ve belli bir süre sonra Eksoz emisyon ışığı yandıktan sonra Tech2'ye bağlatın ve O2 sensörü ve Hava akış debimetresi ölçümlerine bakın çünki anladığım kadarıyla eksoz emisyon lambası yandıktan sonra arızalı parça devre dışı kalıyor ve araç ECU değerlerinde çalışıyor.
Eğer bulabilirseniz geçici olarak bi hava akış debimetresi taktırın belli bir süre kullanın ve arıza ışığı yanmazsa hava akış debimetresinin parasını ödeyin, tekrarlarsa bu sefer O2 sensörünü deneyin
3 Yıldır kullandığın ve 2 yıl daha kullanacağım I9500'den gönderildi.