MErhaba. Yardım ederseniz sevinirim. Opel grubu ile aynı motora sahip olduğundan marka bağımsız olarak düşünerek konuyu açıyorum.
Aracım 1.4 Cruze. A14NET motor. Aracım bakımları düzgündür.
Tesadüfen OBD' den P0171 '' system too lean.'' hatası aldım. Akabinde, egzostan rölantide siyah duman, gaz verince fazlalaşan seviyede siyah duman bir kez atıp bırakıyor. Buna takiben, motor çok çok az olmak kaydı ile tekleme yapıyor. Bujileri söktük. Kapkara çıktı.
Enteresan kısmı, hata kodu bazen gidiyor. Duman ve diğer belirtiler ortadan kayboluyor.
Bujileri temizledik. Olabilecek tüm sensörleri söküp temizledik. BOğaz kelebeğini temizledik. Sensörlere bağlı olan soketleri tek tek söküp temizledik.
Enjektör temizleyici kattık. ( 70 km oldu ) Henüz hala problem gitmedi.
Ayrıca ltft stft yüksek. + %35 lerde. oldukça fakir çalışıyor.
Çekişte, veya yürürken farketmediğim kadarı ile sorun da yok. Ekran da arıza ışığı arada yanıyor.. Başına gelen eden çözüm bulan varmı acaba?
Bilge bir arkadaşımın önerisi ile;
Kansiter valfinin manifold'a girdiği noktayı çıkartarak elimle kapattım. STFT değeri değişmedi.
Araç çalışırken, MAF sensörü soketini çıkarttık. STFT değeri değişmedi.
Buradan yola çıkarak sorunun O2 bank1 sensörde olabileceği kanaatini getirerek O2 sparişi ettim. Bekliyorum.
OBD'den baktığımda 0,1-2 arası voltaj üretiyor. Gayet fakir. Umarım, bir başka nokta da fakire düşüp O2 doğruru gösteriyor olmasın.
Aracım 1.4 Cruze. A14NET motor. Aracım bakımları düzgündür.
Tesadüfen OBD' den P0171 '' system too lean.'' hatası aldım. Akabinde, egzostan rölantide siyah duman, gaz verince fazlalaşan seviyede siyah duman bir kez atıp bırakıyor. Buna takiben, motor çok çok az olmak kaydı ile tekleme yapıyor. Bujileri söktük. Kapkara çıktı.
Enteresan kısmı, hata kodu bazen gidiyor. Duman ve diğer belirtiler ortadan kayboluyor.
Bujileri temizledik. Olabilecek tüm sensörleri söküp temizledik. BOğaz kelebeğini temizledik. Sensörlere bağlı olan soketleri tek tek söküp temizledik.
Enjektör temizleyici kattık. ( 70 km oldu ) Henüz hala problem gitmedi.
Ayrıca ltft stft yüksek. + %35 lerde. oldukça fakir çalışıyor.
Çekişte, veya yürürken farketmediğim kadarı ile sorun da yok. Ekran da arıza ışığı arada yanıyor.. Başına gelen eden çözüm bulan varmı acaba?
Bilge bir arkadaşımın önerisi ile;
Kansiter valfinin manifold'a girdiği noktayı çıkartarak elimle kapattım. STFT değeri değişmedi.
Araç çalışırken, MAF sensörü soketini çıkarttık. STFT değeri değişmedi.
Buradan yola çıkarak sorunun O2 bank1 sensörde olabileceği kanaatini getirerek O2 sparişi ettim. Bekliyorum.
OBD'den baktığımda 0,1-2 arası voltaj üretiyor. Gayet fakir. Umarım, bir başka nokta da fakire düşüp O2 doğruru gösteriyor olmasın.