p0601 arıza kodu, şanzıman kontrol ünitesi bellek performansı hatası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan halit58
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

halit58

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
30 May 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, bu arıza kodu ile ugrasmaktayim, lütfen yardım edin, Sivas ta yaşamaktayım...... motor arıza ışığı yanıyor ve araç çekişten düşüyor, kapatıp açınca düzeliyor fakat ışık yanıyor, belli bir süre sonra ışık sönüyor, belli bir zaman sonra tekrar yanıyor, yazılım dan dediler yetkili serviste yazılım yapıldı sorun düzelmedi , yazılım doğru olmamış o yüzdendir dediler, mekanik bir problem olmaz bu kod ile dediler..........başka ustalar şanzıman kontrol ünitesi değişecek yazılımla olmaz diyorlar....lütfen yardım eder misiniz? Araci başka şehre de götürebilirim.....arıza ile ilgisi var mı bilmiyorum ama bazen de depo dolu olmasina rağmen FİLL FUEL yazısı çıkıp kayboluyor, araç 1.4 tam otomatik Essentia, 2017 model, 40 bin km de
 
GÜNCELLEME..... Birçok usta şanzıman beyni değişecek dedi, en ucuz fiyat veren 40 bin TL ( 11. Ay 2024), istedi, 100 bin TL ver şanzımanı komple değiştirelim diyen oldu ;) sonra çok uzun araştırmalar sonucu YouTube da Rus ustalar buldum, bu arızayı yapanları, WhatsApp tan ulaştım, Google translate kullanarak iletişime geçtim, onlar da şanzıman beyni değişmesi lazım dedi......sonra GM nin Chevrolet Cruze, Captiva modelleri için bu arıza koduna ilişkin bültene ulaştım, önce elektrik kablolarının kontrol edilmesi söylüyor ve en son şanzıman beyni değişmeli diyor......fakat benim götürdüğünü hiç bir usta kaputu bilr açmadı, direkt şanzıman beyni değişecek dediler, hatta birisi şanzıman sıvısında su vardır o yüzden beyin bozulmuştur dedi ver parayı halledelim dedi;) tabiki oda kaputu bile kaldırmadı...... birçok kaputu açıp kabloları incelememe rağmen bir sorun görmemiştim, ölçme gibi bir bilgim olmadığı için sadece bir kopukluk var mı diye çok kez bakmıştım......... umutlarımin tamamen kırılıp 100 bin TL civarı ödeme yapmak için son bir usta ile görüşmeye gidecektim, şu kaputu son kez açayım dedim, akü kutup başına bağlı bir kablo vardı, onu oynattım ve araba arızaya düştü, tekrar oynattım ışık söndü, tekrar oynattım ışık yandı;) kabloyu sabitledim ( o sıra elime bir bez geçti, bezi altına koydum) ve bingo;) artık hiç ışık yakmıyor, vitesler kusursuz geçiş yapıyor.......en kısa zamanda bir ustaya götürüp buranın sabitlenmesi sağlayacağım......... işin özü 100 bin TL ödeyecekken sıfır TL ile arabayı kendim yaptım.....belki böyle bir problem yaşayan olursa diye tüm süreci yazdım...... resimleri ekleyeceğim, Rus ustanın videosunu da ekleyeceğim.......bir yerde okumuştum Opel in stop lambası geçse şanzıman arızası verir diye:) büyük paralar harcamadan elektrik kablolarını mutlaka kontrol edin , çünkü ustalar yapmıyor.......Rus videolarinda P0601 ve P0700 aynı anda veriyordu, benim araç ise sadece P0601 arıza kodu veriyordu......
 
IMG_20241118_152822.webpIMG_20241118_152827.webpIMG_20241118_152832.webp
 

Bu video ile benim araçtaki arıza, ve sarsıntılı vites geçişleri tamamen aynı idi, araba resmen sallanıyordu, video da o sarsıntı belli oluyor zaten
 
GÜNCELLEME..... Arabanın arızasının o kablo ile hiç bir alakası yokmuş, orası akünün kutup başı imiş, orayı kaynar su ile temizledik, oksitleri tamamen giderdik, ve araba kusursuz çalışıyor.......arıza cihazına bağladık arıza kodunu kendi kendine silmiş, herşey tertemiz......demekki opelde şanzıman arızası var ise önce akü kutup başı temizlenmeli ve akü değiştirilmeli aksi halde 100 bin TL ye sağlam şanzımanı değiştirirler.....arabadan hiç anlamadığım halde arızayı çözmek de garipti gerçekten, daha akü kutup başını bile bilmiyorum......öyle bir arıza idi ki yolda giderken küüüt diye bir ses geliyor, ve arıza ışığı yanıyor, arabayı P konuma almak istiyorsunuz her geçişte araba resmen deprem gibi sallanıyor, her gören şanzıman gitmiş senin diyordu......sıfır TL masraf ile akü kutup başı temizliği ile her şey düzeldi......herkese faydası olması dileğiyle
 
Geri
Üst