- Katılım
- 30 May 2016
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Arkaşdalar Merhabalar Vectra C 1,9 tdci 2005 model bir araç sahibiyim.
aracımda p2279 Arıza kodu vermekte.
İlk önce araca hangi işlemler yapıldı anlatayım. ona göre görüş ve önerilerinizi sunarsanız sevinirim.
1) Aracın emme manifoltu kelebeklerin de arıza olduğu tespit edildi. kelebekler yerinden çıkıyordu, tekrar yerine takıldı. belli bir süre kullandıktan sonra (300-500 km arası) tekrar yerinden çıktığı tesbit edildi. buna istinaden aracın manifoltu ve manifolt motoru değiştirildi (orjinal), ara bağlantıyı sağlayan pipo (yada çubuk gibi birşey) oda çıkma olarak değiştirildi. Buraya kadar açılmışken triger setinide yeniledik.
2)bu işlemler yapıldıktan sonra kalıcı bir egr hatası verdi. Egr orjinali ile değiştirildi. ama hala hata kodu gitmedi. beyinciye gösterildi. ve elektirik alınmadığı tespit edildi. onuda yaptırdık. egr hatasınıda bir şekilde hallettik.
3) Arkasına araç map sensörü hatası verdi, map sensörünüde bana sormadan ustam çıkma bir tane bulup takmış. ve o arıza kodu da silindi, (bana söylenen bu onu takarken yanında değildimama değişen parça elimde.)
4) bu olaydan sonra P2279 kodlu arızayı aldık ( hava atlatma sisteminde kaçak gibi bir açıklaması var kodun) ustam hava emiş debimetresinden olabilir bunu da değiştirelim. yada deneyelim düzelirse değiştiririz yoksa geri iade ederiz dedi. Debi metreyi de değiştirttik. belli bir yol aldı ve tekrar arıza lambasını yaktı yine aynı kod P2279
Araç hala bu şekilde arızalı olarak duruyor.
Gözlemlerimi aktarayım.
Öncelikle sabah çalıştırdığımda yada hararet 90 ları vurmadığında anahtar işaretini vermiyor. çok güzelde çalışıyor her şey yolunda. belli bir yol yaptıktan sonra 30-40 km sonra anahtar işareti çıkıyor. araç turboya geçmiyor, Belli bir süre daha devam ediyoruz. Anahtar İşareti kayboluyor ve herşey normale biniyor. sonra Tekrar Aynı evreleri yaşamaya başlıyoruz. İstop edip çalıştırdığımızda arıza siliniyor. belli bir yol aldıktan sonra tekrar yanıyor. Özellikle 2000 devirde çevresinde sabit kullanıldığında yanıyor. İstop edip tekrar çalıştığında arıza kayboluyor. En sonunda motor arızayı yaktı. kalıcı olarak duruyor, ama arızayı sildirmedim. motor arızası yanık olduğu halde şimdi bazen herşey yoldunda çekiş tam. turbo çalışıyor. sonra çekişten düşüp 3000 devrin üstüne çıkmıyor.
Bana yardım edebilecek birisini arıyorum yada başına böyle birşey gelen varmıdır. şimdiden çok teşekkürler.
aracımda p2279 Arıza kodu vermekte.
İlk önce araca hangi işlemler yapıldı anlatayım. ona göre görüş ve önerilerinizi sunarsanız sevinirim.
1) Aracın emme manifoltu kelebeklerin de arıza olduğu tespit edildi. kelebekler yerinden çıkıyordu, tekrar yerine takıldı. belli bir süre kullandıktan sonra (300-500 km arası) tekrar yerinden çıktığı tesbit edildi. buna istinaden aracın manifoltu ve manifolt motoru değiştirildi (orjinal), ara bağlantıyı sağlayan pipo (yada çubuk gibi birşey) oda çıkma olarak değiştirildi. Buraya kadar açılmışken triger setinide yeniledik.
2)bu işlemler yapıldıktan sonra kalıcı bir egr hatası verdi. Egr orjinali ile değiştirildi. ama hala hata kodu gitmedi. beyinciye gösterildi. ve elektirik alınmadığı tespit edildi. onuda yaptırdık. egr hatasınıda bir şekilde hallettik.
3) Arkasına araç map sensörü hatası verdi, map sensörünüde bana sormadan ustam çıkma bir tane bulup takmış. ve o arıza kodu da silindi, (bana söylenen bu onu takarken yanında değildimama değişen parça elimde.)
4) bu olaydan sonra P2279 kodlu arızayı aldık ( hava atlatma sisteminde kaçak gibi bir açıklaması var kodun) ustam hava emiş debimetresinden olabilir bunu da değiştirelim. yada deneyelim düzelirse değiştiririz yoksa geri iade ederiz dedi. Debi metreyi de değiştirttik. belli bir yol aldı ve tekrar arıza lambasını yaktı yine aynı kod P2279
Araç hala bu şekilde arızalı olarak duruyor.
Gözlemlerimi aktarayım.
Öncelikle sabah çalıştırdığımda yada hararet 90 ları vurmadığında anahtar işaretini vermiyor. çok güzelde çalışıyor her şey yolunda. belli bir yol yaptıktan sonra 30-40 km sonra anahtar işareti çıkıyor. araç turboya geçmiyor, Belli bir süre daha devam ediyoruz. Anahtar İşareti kayboluyor ve herşey normale biniyor. sonra Tekrar Aynı evreleri yaşamaya başlıyoruz. İstop edip çalıştırdığımızda arıza siliniyor. belli bir yol aldıktan sonra tekrar yanıyor. Özellikle 2000 devirde çevresinde sabit kullanıldığında yanıyor. İstop edip tekrar çalıştığında arıza kayboluyor. En sonunda motor arızayı yaktı. kalıcı olarak duruyor, ama arızayı sildirmedim. motor arızası yanık olduğu halde şimdi bazen herşey yoldunda çekiş tam. turbo çalışıyor. sonra çekişten düşüp 3000 devrin üstüne çıkmıyor.
Bana yardım edebilecek birisini arıyorum yada başına böyle birşey gelen varmıdır. şimdiden çok teşekkürler.