Performans Buji Aldim çok Memnun Kaldim.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan soneryen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Corsacılar karışmış :).. Beyler sakin. Konuşmak karışmak haddime degilde msn adreslerinizi alın uzlaşın kendi aranızda oradan konusun..


ForuMUMUZ da Hic gerek yok..
 
skyeye' Alıntı:
Aynı devride motor eskisine oranla daha fazla güç üretiyorsa neden hız eskisine oranla daha fazla olamasın ki?Turbo olsa zaten çok daha farklı rakamları konuşuyor olurduk...

Çünkü arabanın belirli şanzıman oranları ve belirli bi max devri vardır deilmi, araba güçlendiğinde sen eğer oranlarla oynamazsan yada devir kesiciyi yukarıya taşımazsan sadece devirlenme hızın artar;) Örnek veriyorum aynı şanzımana sahip 100hp ve 200hp corsa olsun, yarış deil de yanyana yürüsünler bunlar, ikiside 4000 devirdeyken aynı hızda gitmezlermi sence?? Eğer bunu anlayabilmişsen zaten hızının artmıyacağını anlamışsındır demektir;)
 
VeNoM_35' Alıntı:
Çünkü arabanın belirli şanzıman oranları ve belirli bi max devri vardır deilmi, araba güçlendiğinde sen eğer oranlarla oynamazsan yada devir kesiciyi yukarıya taşımazsan sadece devirlenme hızın artar;) Örnek veriyorum aynı şanzımana sahip 100hp ve 200hp corsa olsun, yarış deil de yanyana yürüsünler bunlar, ikiside 4000 devirdeyken aynı hızda gitmezlermi sence?? Eğer bunu anlayabilmişsen zaten hızının artmıyacağını anlamışsındır demektir;)

Üstelemiyim diyodum ama sanırım bazı eksik bilgilere sahipsin, aşağıdaki yazıyı okumanı tavsiye ederim.Yazı Tork hakkında...Özellikle sonuna dikkat et.Bu arada biyerden tanışıyor muyuz, göz kırpıp durmanın özel bir sebebi mi var?

Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
[SIZE=-1]Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan [/SIZE]
[SIZE=-1]aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok [/SIZE]
[SIZE=-1]parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.[/SIZE]
[SIZE=-1]Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….[/SIZE]

[SIZE=-1]İyi de nedir bu tork?[/SIZE]
[SIZE=-1]Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya [/SIZE]
[SIZE=-1]havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için [/SIZE]
[SIZE=-1]bu yazıyı okuyun.[/SIZE]
[SIZE=-1]MKSA sisteminde (metre kilogram saniye amper ) Kuvvet birimi NEWTON'dur [/SIZE]
[SIZE=-1]Newton'un tanımı şöyledir:[/SIZE]
[SIZE=-1]NEWTON: Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran [/SIZE]
[SIZE=-1]kuvvet bir Newton'dur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Herhangi bir noktaya uygulanmaya çalışılan kuvvet, o noktaya [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olarak en yakın noktadan uygulandığında daha etkilidir.[/SIZE]
[SIZE=-1]Burada MOMENT kavramı ortaya çıkar.[/SIZE]
[SIZE=-1]MOMENT: Bir kuvvetin bir noktaya göre momenti diye; o nokta ile kuvvet [/SIZE]
[SIZE=-1]vektörünün arasındaki dikmenin, kuvvet ile çarpımına denir. Aşağıdaki şekilde [/SIZE]
[SIZE=-1]f2 kuvvetinin, çemberin merkezine göre momenti: bu kuvvet vektörüne [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan k ile f2 kuvvetinin çarpımıdır .[/SIZE]
[SIZE=-1]F3 kuvvetinin aynı noktaya göre momenti ise sıfırdır. Neden ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü f3 kuvvetinden çemberin merkezine olan dikme yoktur [/SIZE]
[SIZE=-1]veya değeri 0'dır bir sayının 0 ile çarpılması sonucu sıfır olur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Aynı şey f1 ile düşünüldüğünde moment: f1 ile d'nin çarpımıdır.[/SIZE]
[SIZE=-1]TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen [/SIZE]
[SIZE=-1]bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.[/SIZE]
sekil1.gif

[SIZE=-1]Şekildeki tekerleğin ortasından bir mil geçtiğini ve tekerleğin bu mil etrafında [/SIZE]
[SIZE=-1]döndüğünü varsayalım. Tekerleğe tatbik edilen kuvvet F 3 ise teker dönmez. [/SIZE]
[SIZE=-1]F 2 ise tekerlek bu kuvvetin dik bileşeni oranında döner. F 1 ise tekerin [/SIZE]
[SIZE=-1]dönme eksenine göre momenti tani torku:[/SIZE]
[SIZE=-1]Tork = d * F 1'dir d ile uygulanan kuvvet arasındaki açının dik olması [/SIZE]
[SIZE=-1]gerekir (momentin tanımı).[/SIZE]
[SIZE=-1]Eğer F2 kuvveti yönünde bir kuvvet vektörü söz konusu ise bu kuvvetin [/SIZE]
[SIZE=-1]F1 bileşeni ni bulmak gerekir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Şekilde q açıları eşittir. F1 = F2 .sin q'dur halde buradaki tork [/SIZE]
[SIZE=-1]T = d * sin q .F2 olur veya kuvvetin dik bileşeni yerine uygulanan kuvvete [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan uzaklığı bulalım. Şekildeki dik olan doğru parçası k olsun[/SIZE]
[SIZE=-1]sin q = k/d dir k = d * sin q olur Moment tanımına göre [/SIZE]
[SIZE=-1]tork = k * kuvvet T = d * sin q . F 2 olur.Yani ilk formüle bu şekilde de ulaşılır.[/SIZE]
[SIZE=-1]Bu formülden görüldüğü gibi ( sin q değeri en fazla 1 olduğu için ) [/SIZE]
[SIZE=-1]sin q 1 şartını sağlayan kuvvet tatbikinde tork en fazladır. [/SIZE]
[SIZE=-1]Sin q = 1 değeri q= 90 derece için geçerlidir. O halde kuvvet dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]eksenine dik olduğu zaman tork en büyüktür.[/SIZE]
[SIZE=-1]q = 180 veya q = 0 derece için sin 0 olduğundan tork 0 olur yani dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]olmaz. Bu da F3 yönünde çekme veya zıddı olan itme kuvvetidir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Bu kapı kanadından dik olarak çekilen bir döner kapının neden dönmediğini [/SIZE]
[SIZE=-1]açıklar. [/SIZE] [SIZE=-1]Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar. [/SIZE]
[SIZE=-1]Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.[/SIZE]
[SIZE=-1]Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli [/SIZE]
[SIZE=-1]olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde [/SIZE]
[SIZE=-1]dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,[/SIZE]
[SIZE=-1]daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.[/SIZE]
[SIZE=-1]Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.[/SIZE]
 
yaa konu nekadar güzeldi gene paramparça laf dalaşı olmuş hiç gerek yok böyle şeylere kim ne iş yapar arabasına ne kadar harcar neden yapar kimseyi ilgilendirmiyor hiç muhalefetlik yapmaya gerek yok ayrıca uzatmayada gerek yok konu hakkında konusulsun lütfen herkesde haddini bilsin coluk cocuk geyik muhabbeti alanı degil burası forum paylasım forumu


SEVİYELİ FORUMLAR
 
lnd' Alıntı:
yaa konu nekadar güzeldi gene paramparça laf dalaşı olmuş hiç gerek yok böyle şeylere kim ne iş yapar arabasına ne kadar harcar neden yapar kimseyi ilgilendirmiyor hiç muhalefetlik yapmaya gerek yok ayrıca uzatmayada gerek yok konu hakkında konusulsun lütfen herkesde haddini bilsin coluk cocuk geyik muhabbeti alanı degil burası forum paylasım forumu


SEVİYELİ FORUMLAR

+1000
 
abi markası niye yok bu bujinin?
 
skyeye' Alıntı:
Üstelemiyim diyodum ama sanırım bazı eksik bilgilere sahipsin, aşağıdaki yazıyı okumanı tavsiye ederim.Yazı Tork hakkında...Özellikle sonuna dikkat et.Bu arada biyerden tanışıyor muyuz, göz kırpıp durmanın özel bir sebebi mi var?

Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
[SIZE=-1]Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan [/SIZE]
[SIZE=-1]aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok [/SIZE]
[SIZE=-1]parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.[/SIZE]
[SIZE=-1]Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….[/SIZE]

[SIZE=-1]İyi de nedir bu tork?[/SIZE]
[SIZE=-1]Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya [/SIZE]
[SIZE=-1]havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için [/SIZE]
[SIZE=-1]bu yazıyı okuyun.[/SIZE]
[SIZE=-1]MKSA sisteminde (metre kilogram saniye amper ) Kuvvet birimi NEWTON'dur [/SIZE]
[SIZE=-1]Newton'un tanımı şöyledir:[/SIZE]
[SIZE=-1]NEWTON: Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran [/SIZE]
[SIZE=-1]kuvvet bir Newton'dur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Herhangi bir noktaya uygulanmaya çalışılan kuvvet, o noktaya [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olarak en yakın noktadan uygulandığında daha etkilidir.[/SIZE]
[SIZE=-1]Burada MOMENT kavramı ortaya çıkar.[/SIZE]
[SIZE=-1]MOMENT: Bir kuvvetin bir noktaya göre momenti diye; o nokta ile kuvvet [/SIZE]
[SIZE=-1]vektörünün arasındaki dikmenin, kuvvet ile çarpımına denir. Aşağıdaki şekilde [/SIZE]
[SIZE=-1]f2 kuvvetinin, çemberin merkezine göre momenti: bu kuvvet vektörüne [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan k ile f2 kuvvetinin çarpımıdır .[/SIZE]
[SIZE=-1]F3 kuvvetinin aynı noktaya göre momenti ise sıfırdır. Neden ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü f3 kuvvetinden çemberin merkezine olan dikme yoktur [/SIZE]
[SIZE=-1]veya değeri 0'dır bir sayının 0 ile çarpılması sonucu sıfır olur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Aynı şey f1 ile düşünüldüğünde moment: f1 ile d'nin çarpımıdır.[/SIZE]
[SIZE=-1]TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen [/SIZE]
[SIZE=-1]bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.[/SIZE]
sekil1.gif

[SIZE=-1]Şekildeki tekerleğin ortasından bir mil geçtiğini ve tekerleğin bu mil etrafında [/SIZE]
[SIZE=-1]döndüğünü varsayalım. Tekerleğe tatbik edilen kuvvet F 3 ise teker dönmez. [/SIZE]
[SIZE=-1]F 2 ise tekerlek bu kuvvetin dik bileşeni oranında döner. F 1 ise tekerin [/SIZE]
[SIZE=-1]dönme eksenine göre momenti tani torku:[/SIZE]
[SIZE=-1]Tork = d * F 1'dir d ile uygulanan kuvvet arasındaki açının dik olması [/SIZE]
[SIZE=-1]gerekir (momentin tanımı).[/SIZE]
[SIZE=-1]Eğer F2 kuvveti yönünde bir kuvvet vektörü söz konusu ise bu kuvvetin [/SIZE]
[SIZE=-1]F1 bileşeni ni bulmak gerekir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Şekilde q açıları eşittir. F1 = F2 .sin q'dur halde buradaki tork [/SIZE]
[SIZE=-1]T = d * sin q .F2 olur veya kuvvetin dik bileşeni yerine uygulanan kuvvete [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan uzaklığı bulalım. Şekildeki dik olan doğru parçası k olsun[/SIZE]
[SIZE=-1]sin q = k/d dir k = d * sin q olur Moment tanımına göre [/SIZE]
[SIZE=-1]tork = k * kuvvet T = d * sin q . F 2 olur.Yani ilk formüle bu şekilde de ulaşılır.[/SIZE]
[SIZE=-1]Bu formülden görüldüğü gibi ( sin q değeri en fazla 1 olduğu için ) [/SIZE]
[SIZE=-1]sin q 1 şartını sağlayan kuvvet tatbikinde tork en fazladır. [/SIZE]
[SIZE=-1]Sin q = 1 değeri q= 90 derece için geçerlidir. O halde kuvvet dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]eksenine dik olduğu zaman tork en büyüktür.[/SIZE]
[SIZE=-1]q = 180 veya q = 0 derece için sin 0 olduğundan tork 0 olur yani dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]olmaz. Bu da F3 yönünde çekme veya zıddı olan itme kuvvetidir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Bu kapı kanadından dik olarak çekilen bir döner kapının neden dönmediğini [/SIZE]
[SIZE=-1]açıklar. [/SIZE][SIZE=-1]Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar. [/SIZE]
[SIZE=-1]Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.[/SIZE]
[SIZE=-1]Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli [/SIZE]
[SIZE=-1]olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde [/SIZE]
[SIZE=-1]dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,[/SIZE]
[SIZE=-1]daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.[/SIZE]
[SIZE=-1]Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.[/SIZE]

eh ben sana ne dıyeyım skyeye usenmedın bukadar yazı yazdın yanı e madem sen kendıne bilgine bu kadar guvenıyorsun nıe bu kadar polemıge gırıyorsun demekkı emın degılsın bılgılerınden yada hayal alemınde yasıyorsun ama su bır gercek yaptıkların alakasız seyler pıyasada war bı geyıktır donuyor "taslat araba hızlansın" varmı boyle bırsey allah askına araba conta yakar taslatırsın yag kacırır taslatırsın da bu ne alaka sen dıorsunkı taslattım araba hızlandı sakın bu duygu pısıkolojık olmasın?????

bırde bu smile lara fazla takılıyor ınsanlara tehdıt ve hakaret savuruyorsun bence bu yanlıs eger kalıtelı bır opel cıyım dıyorsan boyle galayana gelme derım ben saygılarrr iyi forumlar
 
istanbool' Alıntı:
eh ben sana ne dıyeyım skyeye usenmedın bukadar yazı yazdın yanı e madem sen kendıne bilgine bu kadar guvenıyorsun nıe bu kadar polemıge gırıyorsun demekkı emın degılsın bılgılerınden yada hayal alemınde yasıyorsun ama su bır gercek yaptıkların alakasız seyler pıyasada war bı geyıktır donuyor "taslat araba hızlansın" varmı boyle bırsey allah askına araba conta yakar taslatırsın yag kacırır taslatırsın da bu ne alaka sen dıorsunkı taslattım araba hızlandı sakın bu duygu pısıkolojık olmasın?????

bırde bu smile lara fazla takılıyor ınsanlara tehdıt ve hakaret savuruyorsun bence bu yanlıs eger kalıtelı bır opel cıyım dıyorsan boyle galayana gelme derım ben saygılarrr iyi forumlar

1-Bu yazıyı yazan ben değilim, alıntıdır.Copy paste denen olay var Allah'a şükür.Teknolojiyi kullanmak şart.
2-Dizele performans bujisi önermiyor musun hala?Yoksa dizellerde buji olmadığını farkedebildin mi?Teknik bilgim var dediğin bu mudur?Dikkat edersen ben kendimi hiç bir konuda senin yaptığın gibi profesör ilan etmedim.Aydınlanmamız açısından bilimsel çalışma ve tezlerini bizlerle paylaşırsan sevinirim.
3-Kapak taşlama konusunda herkes aptal bi sen akıllısın demekki.Demek ki port-polish dediğimiz seri üretimde maliyeti yüzünden uğraşılmayan partiküllerin zımparalanmasının fayda sağladığı da yalanmış...
4-Smile'lar yeri ve zamanında kullanılmak için var, her aklına geldiğinde sayfayı doldurmak için değil.Dolayısı ile gereksiz, yersiz ve yanlış amaçla kullanım durumunda uyarıda bulunmam doğaldır.Gördüğün tehtidleri paylaşırsan sevinirim.
5-Hala bunca hatalı tutumuna rağmen bu tutumunu devam ettirdiğin için muhtemelen sana güle güle.Sitemizin senin ve senin gibi insanlara ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum.
6- +NOS
 
dıesel e buji olayı ztn espırıydı ama sen anlayamamıssın ne kdr guzel bır forumdu burası senın yuzunden sogudumm cokbılmıssın ama hıcbırsey bılmıyorsun e ztn o kuvvet egrısını senın cızdıgıne ınanmak aptallık olur ama sunu soyleyım tam bı polemık adamısın ınsanın canı sıkılıyor
 
Bu arada biyerden tanışıyor muyuz, göz kırpıp durmanın özel bir sebebi mi var?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst