Periyodik Bakım İçin ÖZEL SERVİS Tavsiyeleri ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mskirca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Speedy 'nin sloganı güzeldi: en yetkili özel servis. Hep aradığım şeydir.

Yetkili servisin sunumu, parça dahil işçilik garantileri, herşeyi kayıt altına almaları tercihe sebep. hem periyodik bakım cetveli sayesinde daha bozulmadan pek çok parçayı değiştirmeleri uzun vadede sorunsuz araç kullanmanızı sağlıyor lakin;

Araca yapılan müdahaleyi görmüyorsunuz, bazılarını tenzih ederim ama soru sormanıza dahi toleranslari yok, ne dedilerse kabuk etmek zorundasınız, arka planda işlerin pek çoğunu kalifiye olmayan elemanlara yaptırıyorlar, her şeyi de fazla fazla fatura ediyorlar.

Ama şöyle bir özel servis olsa :

TSE 12047 belgesine sahip,
Her işini faturayla yapıp, sisteminde kayıt altına alan,
İş ortamı ve sunumu güzel.
Müşteriyi bilgilendirmek ve elbette rızasını almak kaydıyla bakım cetveline uygun müdahale eden..

Tadından yenmez.

Bu özelliklere yakın servisler var, ben de onları tercih ediyorum.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Belge almanın çok zor bir olay olmadığını hatırlatmak isterim. Yetkili servislerin de belgesi var ve güvenilirlikleri ortada. TSE belgesi olmasın demiyorum ama herşey belge üzerinde kaldığından, yani uygulanmaya pek yansımadığından TSE belgesine sahip olması işletmeye çok ta birşey katmıyor... TSE belgesi haricinde tüm söylediklerinize katılıyorum.
Mesela benim 10 yıldır gittiğim bir özel servis var, bu servise 3 yıldır götürdüğüm aracın her yıl mazot filtresi şişip patlıyor(ki 2 yılda bir değişir) 10-15lt mazotumuz heba oluyor:) İlk iki yıl idare ettik, üçüncü yıl ücretsiz değiştirdiler. (Bu sene de 1-2 ay içinde bir mazot fışkırması bekliyoruz :) artık alışkanlık yaptı) Araştırdım ki yerli filtre kullanıyorlar. Orjinal filtre kullanmalarını istediğimde tüm vw grubuna bu markayı taktıklarını söylediler, kullandıkları motor yağı champion diye abuk bir marka... şimdi ben de sizler gibi malzemeleri almayı düşünüyorum fakat bu satın alacağım ürünlerin orjinal olup olmadığını nasıl anlarım? Bir de sürekli gittiğim yere elimde malzemelerle gidersem bana bozulurlar ve bunu ödeme esnasında faturada yansıtırlar:) yeni biryer bulacaz o zaman...
Madem yeni bir yer bulacaksınız, kaliteli malzeme kullanan bi yer bulun, malzeme almakla uğraşmayın.

Şu da var ki, bu iş böyle olmamalı. Müşteri memnun değilse bunu belirtmeli, ya onlar gereğini yapmalılar, ya da gerekirse anlaşmalı bi şekilde yolları ayırmalı [emoji4]

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Madem yeni bir yer bulacaksınız, kaliteli malzeme kullanan bi yer bulun, malzeme almakla uğraşmayın.

Şu da var ki, bu iş böyle olmamalı. Müşteri memnun değilse bunu belirtmeli, ya onlar gereğini yapmalılar, ya da gerekirse anlaşmalı bi şekilde yolları ayırmalı [emoji4]

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tanıdık olunca çok ta birşey denmiyor.
 
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve omeroz
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
Güle güle kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Periyodik 10bin km bakımını bugün yaptırdım. EGR Valfi temizliği ile toplamda 150tl işçilik verdim. Motorun sesi arabanin gidişi değişti :)

Malzemelerin Bosch olması tavsiyemdir. Özellikle karbonlu polen filtresini kesinlikle hangi araç olursa olsun Bosch kullanın ve aracın içerisindeki hava kalitesinin nasıl değiştiğini görün derim.

Bu arada bugün anahtar için Opel Gürses yetkili servise gitmiştim, işlemlerim esnasında beklerken EGR Valfi için parça + işçilik 1300tl fiyat verdiklerini duydum tevafuk oldu sonrasinda kendi aracimin EGR valfinin halini gördüm :) yani bu konu hem aracın performans ve yakıt tuketimi açısından hemde parçanın daha uzun ömürlü olmasi açısından önemli diye düşünüyorum. Siz siz olun bakım esnasında EGR Valfi temizliği yaptırın. WV yetkili servisleri bunu her 40bin km'de bir yapıyorlarmış. Bilgilerinize..
Aracınız kaç km.de?Diye yazdım ama başka bir konuda 130 bin demişsiniz..Benimde 128 binde..Bende geçen gün videolara baktım söküp temizlerimmi diye..Baya meşaketli..Çok ufak parçaları var içi içe geçmiş..Havalar ısınsın belki denerim..Olmazsa ustama temizletirken videosunu çekerim..
 
Aracınız kaç km.de?

130bin km de Cemil bey. Ve hiç sökülmemis bugüne kadar. Tüm bağlantı Civata ve vidaları fabrika montajindaki gibi duruyordu :) Şuan için büyük fark var çekişte, tabi yakıt sarfiyatı arttı hava miktarı arttığı için, ama 1 hafta içinde optimum değerlere ulaşır diye tahmin ediyorum.
 
Aracınız 1,3 mü,1,6 mı?
 
Valla açıkçası alt devirlerde bu 1,3 ler ölü..Ama sonra canlanıyor..Bende yapsam alt devirlerde ne gibi artış olur veya olurmu ben bunu farkedermiyim :)gibi sorular var..Egr valfi temizliği konunuzda bir video paylaştım..Hafta sonu hava güzel olursa onu deniycem..Bakalım sökmeden temizlik işe yarıyacakmı?
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Az önce petrolde yakıt alırken periyodik bakım fiyatı almak için ustalarıyla görüştüm. Egr valfini temizletmeyi düşündüğümü söyledim, egr arıza ışığının yanıp yanmadığını sordu. Yanmıyor deyince öyle bir işleme gerek olmadığını söyledi. Son aşamaya gelmesini bekleyecekmişiz demekki:)
Periyodik bakım için de shell helix yağ 168tl lt'sini sormadım. Filtrelere de fiyat yazarken wunder marka olduğunu görünce, (şu bahsettiğim mazot filtresi şişenden). petroldeki ustaya anlattım durumu, onlar takamamıştır 2 yıl garantisi var dedi.
Ben yine de tüm filtreleri bosch marka alıp shell petrol istasyonunda yaptırmayı düşünüyorum...
Petrolde yaptırmanın bir mahzuru olur mu sizce?

Unuttuğum bir nokta da triger seti ve rulman değişimi... petrolde olmaz...

Yine trigerle ilgili bilginize başvurmak istiyorum. Bakım tablosunda 120.000km de değişir yazıyor. Nereden aklımda kaldıysa km dolmasa da 5 yıl sonra değişir diye hatırlıyorum.
Araç 59.000km'de 2012 1.2 tdi vw polo
downloadfile.webp
 
Son düzenleme:
Geri
Üst