Bugun uzun zamandır nişanlımla incelemek istediğimiz ama bir türlü zaman ayıramadığımız incelemeleri yaptık.İlk olarak Peugeot 308'i inceledik. Sonra da Astra J 1.4 T 140 hp test aracını test ettik. 308 dizayn olarak çok çok iyi olmuş ama bunu sadece alure modelleri için diyebilirim. Diğer modellere opsiyon ekleme seçeneğinin olmaması çok garibime gitti. Mesela 1.2 vti Benzinli access paketine yani orta sınıf olan modeline panaromik cam tavan alamıyorsunuz. Bu sadece alure'ye konulmuş. Yani aracı özelleştirmek veya kişiselleştirmek zor değil,imkansız. Bunun için en yüksek paket olan alureyi tercih etmeniz gerekiyor ve 1.6 thp motor ile başlangıç fiyatı malesef 66.200,00 TL ki buna cam tavanı da eklerseniz yaklaşık 68.000,00 TL ediyor.Malesef çok pahalıya geliyor. Astra yolda daha güvenli ve daha iyi gidiyor.Süspansiyon yumuşak ve konforlu. Fiyat olarak da 62.000,00 TL verdiler. İkisi arasında kalsam direk Astra derdim. Açıkçası 308'in ergonomisini ve fiyatını beğenmedim.Şimdi gelelim düşüncelerime:
İncelediğim model Peugeot 308 1.6 e-HDİ 115 hp Alure manuel idi. Aracın rengi sedefli beyaz içi beyaz yarı deri döşemelere sahipti. Panaromik Cam tavan ve anahtarsız çalıştırma da araca sunulan opsiyonel tercihlerdendi.Ayrıca denon hifi müzik sistemi de mevcuttu. Verilen fiyat 73.560,00 TL pazarlıkla 72.000,00 TL düz yaptılar.
Aracı yaklaşık 10 km test etme imkanım oldu. Yoldaki rüzgar sesi pek içeri almıyor ama motor sesini biraz fazla içeri veriyor. 17" jant ve alçaltılmış şasi ile sert ve dinamik bir sürüşe sahip. Araç gaz tepkimelerine erken cevap veriyor.Panaromik cam tavan araca ferah bir iç mekan özelliği katmış.Arka diz mesafesi biraz daha iyi olabilirdi ama kendime göre sürüş koltuğunu ayarladığımda arkada pek darlık hissetmedim. (Boyum: 1,74) sürüş pozisyonu olarak aracı beğendim. Koltuklar gövdenizi sarıyor. İç mekan görüntü olarak çok sade. Ortada kocaman bir dokunmatik ekran var. Her şeyi onunla kontrol etmeniz mümkün. Anahtarsız çalıştırma olayı güzel. Elektronik park freni gaza bastığınızda kendini bırakıyor ve devreden çıkıyor. Süspansiyon biraz sert olduğundan yoldaki çukurları bariz hissettiriyor. Gittiğim yol stabil çevre yoluydu. Bozuk zemin yok denecek kadar az hatta hiç yoktu diyebilirim.Buna raggmen sarsıntıları içeride hissetmek mümkün.Gündüz led ve asistan lambalar araca güzel bir hava katmış. Son olarak izlenimlerimi yazmak istiyorum artı ve eksileriyle.
Artıları;
+Panaromik cam tavan ve döşemeler araca ferah bir mekan görünürlüğü katmış.
+Araç gaz tepkimelerine harika cevap veriyor.
+Kör nokta yok denecek kadar az.
+Sürücü pozisyonu çok iyi.
+Mültimedia ses sistemi gayet başarılı.
+Yol tutuşu çok iyi.
+Fren mesafesi başarılı denilebilir.
+Donanım olarak çok çok yeterli.
+Malzeme kalitesi başarılı.
Eksileri;
-Dokunmatik ekrandan her şeyi kontrol etmek ergonomiyi ve sürüşü engelliyor.
-Motor sesini içeriye baya alıyor.
-Sert şasi çok sarsıntılı. İçeride her şeyi hissediyorsunuz.
-Direksiyon çok küçük.Göstergeler malesef gözükmüyor.
-Motor ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor.(Test aracında böyleydi)
-Bagaj hacmi küçük.
-Esp kapatma yalnızca 40 km'ye kadar. Bu hızdan sonra araç esp'yi otomatik olarak devreye sokuyor.
Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim...
İncelediğim model Peugeot 308 1.6 e-HDİ 115 hp Alure manuel idi. Aracın rengi sedefli beyaz içi beyaz yarı deri döşemelere sahipti. Panaromik Cam tavan ve anahtarsız çalıştırma da araca sunulan opsiyonel tercihlerdendi.Ayrıca denon hifi müzik sistemi de mevcuttu. Verilen fiyat 73.560,00 TL pazarlıkla 72.000,00 TL düz yaptılar.
Aracı yaklaşık 10 km test etme imkanım oldu. Yoldaki rüzgar sesi pek içeri almıyor ama motor sesini biraz fazla içeri veriyor. 17" jant ve alçaltılmış şasi ile sert ve dinamik bir sürüşe sahip. Araç gaz tepkimelerine erken cevap veriyor.Panaromik cam tavan araca ferah bir iç mekan özelliği katmış.Arka diz mesafesi biraz daha iyi olabilirdi ama kendime göre sürüş koltuğunu ayarladığımda arkada pek darlık hissetmedim. (Boyum: 1,74) sürüş pozisyonu olarak aracı beğendim. Koltuklar gövdenizi sarıyor. İç mekan görüntü olarak çok sade. Ortada kocaman bir dokunmatik ekran var. Her şeyi onunla kontrol etmeniz mümkün. Anahtarsız çalıştırma olayı güzel. Elektronik park freni gaza bastığınızda kendini bırakıyor ve devreden çıkıyor. Süspansiyon biraz sert olduğundan yoldaki çukurları bariz hissettiriyor. Gittiğim yol stabil çevre yoluydu. Bozuk zemin yok denecek kadar az hatta hiç yoktu diyebilirim.Buna raggmen sarsıntıları içeride hissetmek mümkün.Gündüz led ve asistan lambalar araca güzel bir hava katmış. Son olarak izlenimlerimi yazmak istiyorum artı ve eksileriyle.
Artıları;
+Panaromik cam tavan ve döşemeler araca ferah bir mekan görünürlüğü katmış.
+Araç gaz tepkimelerine harika cevap veriyor.
+Kör nokta yok denecek kadar az.
+Sürücü pozisyonu çok iyi.
+Mültimedia ses sistemi gayet başarılı.
+Yol tutuşu çok iyi.
+Fren mesafesi başarılı denilebilir.
+Donanım olarak çok çok yeterli.
+Malzeme kalitesi başarılı.
Eksileri;
-Dokunmatik ekrandan her şeyi kontrol etmek ergonomiyi ve sürüşü engelliyor.
-Motor sesini içeriye baya alıyor.
-Sert şasi çok sarsıntılı. İçeride her şeyi hissediyorsunuz.
-Direksiyon çok küçük.Göstergeler malesef gözükmüyor.
-Motor ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor.(Test aracında böyleydi)
-Bagaj hacmi küçük.
-Esp kapatma yalnızca 40 km'ye kadar. Bu hızdan sonra araç esp'yi otomatik olarak devreye sokuyor.
Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim...