Peugeot 308'i test ettik. Bakın sonucu,artıları-eksileri ne olmuş?

aventador

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
1,500
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugun uzun zamandır nişanlımla incelemek istediğimiz ama bir türlü zaman ayıramadığımız incelemeleri yaptık.İlk olarak Peugeot 308'i inceledik. Sonra da Astra J 1.4 T 140 hp test aracını test ettik. 308 dizayn olarak çok çok iyi olmuş ama bunu sadece alure modelleri için diyebilirim. Diğer modellere opsiyon ekleme seçeneğinin olmaması çok garibime gitti. Mesela 1.2 vti Benzinli access paketine yani orta sınıf olan modeline panaromik cam tavan alamıyorsunuz. Bu sadece alure'ye konulmuş. Yani aracı özelleştirmek veya kişiselleştirmek zor değil,imkansız. Bunun için en yüksek paket olan alureyi tercih etmeniz gerekiyor ve 1.6 thp motor ile başlangıç fiyatı malesef 66.200,00 TL ki buna cam tavanı da eklerseniz yaklaşık 68.000,00 TL ediyor.Malesef çok pahalıya geliyor. Astra yolda daha güvenli ve daha iyi gidiyor.Süspansiyon yumuşak ve konforlu. Fiyat olarak da 62.000,00 TL verdiler. İkisi arasında kalsam direk Astra derdim. Açıkçası 308'in ergonomisini ve fiyatını beğenmedim.Şimdi gelelim düşüncelerime:




İncelediğim model Peugeot 308 1.6 e-HDİ 115 hp Alure manuel idi. Aracın rengi sedefli beyaz içi beyaz yarı deri döşemelere sahipti. Panaromik Cam tavan ve anahtarsız çalıştırma da araca sunulan opsiyonel tercihlerdendi.Ayrıca denon hifi müzik sistemi de mevcuttu. Verilen fiyat 73.560,00 TL pazarlıkla 72.000,00 TL düz yaptılar.

Aracı yaklaşık 10 km test etme imkanım oldu. Yoldaki rüzgar sesi pek içeri almıyor ama motor sesini biraz fazla içeri veriyor. 17" jant ve alçaltılmış şasi ile sert ve dinamik bir sürüşe sahip. Araç gaz tepkimelerine erken cevap veriyor.Panaromik cam tavan araca ferah bir iç mekan özelliği katmış.Arka diz mesafesi biraz daha iyi olabilirdi ama kendime göre sürüş koltuğunu ayarladığımda arkada pek darlık hissetmedim. (Boyum: 1,74) sürüş pozisyonu olarak aracı beğendim. Koltuklar gövdenizi sarıyor. İç mekan görüntü olarak çok sade. Ortada kocaman bir dokunmatik ekran var. Her şeyi onunla kontrol etmeniz mümkün. Anahtarsız çalıştırma olayı güzel. Elektronik park freni gaza bastığınızda kendini bırakıyor ve devreden çıkıyor. Süspansiyon biraz sert olduğundan yoldaki çukurları bariz hissettiriyor. Gittiğim yol stabil çevre yoluydu. Bozuk zemin yok denecek kadar az hatta hiç yoktu diyebilirim.Buna raggmen sarsıntıları içeride hissetmek mümkün.Gündüz led ve asistan lambalar araca güzel bir hava katmış. Son olarak izlenimlerimi yazmak istiyorum artı ve eksileriyle.

Artıları;

+Panaromik cam tavan ve döşemeler araca ferah bir mekan görünürlüğü katmış.
+Araç gaz tepkimelerine harika cevap veriyor.
+Kör nokta yok denecek kadar az.
+Sürücü pozisyonu çok iyi.
+Mültimedia ses sistemi gayet başarılı.
+Yol tutuşu çok iyi.
+Fren mesafesi başarılı denilebilir.
+Donanım olarak çok çok yeterli.
+Malzeme kalitesi başarılı.

Eksileri;

-Dokunmatik ekrandan her şeyi kontrol etmek ergonomiyi ve sürüşü engelliyor.
-Motor sesini içeriye baya alıyor.
-Sert şasi çok sarsıntılı. İçeride her şeyi hissediyorsunuz.
-Direksiyon çok küçük.Göstergeler malesef gözükmüyor.
-Motor ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor.(Test aracında böyleydi)
-Bagaj hacmi küçük.
-Esp kapatma yalnızca 40 km'ye kadar. Bu hızdan sonra araç esp'yi otomatik olarak devreye sokuyor.


Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim...
 
Peugeot iyidiiir :)
Hele dizeli 2 kere iyidir:)

Gozleminizi begendim klasik peugeot tarif etmişsiniz...
 
Merakımdan soruyorum
Panoramik cam tavanın Allah göstermesin kaza takla durumunda dezavantajı olduğu söylenebilir mi?
 
Değerlendirmeleriniz çok güzel..Tarafsız bir yazı olmuş...Kaleminize sağlık, oto dergilerine test rehberi olacak kadar beğendim gerçekten de :bir:

Peugeot'da tercihlerin en başında motor opsiyonu gelir kanımca..Yani mesela opel , mercedes, bmw alıyor olsanız öncelik sırası donanım paketinde olur genel olarak ama söz konusu peugeot olunca özellikle de dizel motorlarının memnuniyet vericiliği ile donanım, tercih olarak motor opsiyonundan sonra 2. geliyor...Siz de opel kullanıcısı olarak önce donanıma odaklanmışsınız bu konjektürde :) ben de peugeot alacak olsam ben de en yüksek donanım ya da orta donanımda neler var diye bakar ardından da motor opsiyonunda karar vermeye çalışırdım..Fakat küresel dünya piyasası mıdır yoksa sadece belli başlı firmalara ait bir politika mıdır tam kestirebilmem için biraz daha etüt etmem gerekir, özellikle yeni araçlar kalite yönünden pek verimsiz oluyor.. Benim de bursa şançelikte gördüğüm kadarıyla tasarım ve iç kalite olarak tatmin edici bir tarafı yok gibi (önceki 308 ler açısından) tamam, ekstra donanım var elbette ve bu kaliteye olumlu katkı vermiş ancak araçta içten ve dıştan ''bir şey(ler) eksik'' izlenimi bırakmıştı bende..
Peugeot denildiğinde unutamadığım bir modeli varsa bu da sedan 406 HDI dır..Namı değer ''fransız mercedesi'' diye geçer... Türkiye'de kıymeti bilinmeyen, adeta zulüm gören bir model bana göre..Gelmiş geçmiş en iyi peugeot otomobili diyebilirim..Bilmiyorum katılır mısınız ama şimdiki 508 bile eline su dökemez nazarımda...
Sonuç itibariyle eğer ekonomi ve performansı aynı anda arıyorsanız, donanımı 2. plana atıp peugeot tercihi etmek akla mantığa uygun ama duygusal açıdan da anlaşılması zor bir araç :)
 
Merakımdan soruyorum
Panoramik cam tavanın Allah göstermesin kaza takla durumunda dezavantajı olduğu söylenebilir mi?

Çelik bar oluyor bu gibi araçlarda. Youtubeden bulduğum zaman videoyu ekleyeceğim sizin için. :)

Değerlendirmeleriniz çok güzel..Tarafsız bir yazı olmuş...Kaleminize sağlık, oto dergilerine test rehberi olacak kadar beğendim gerçekten de :bir:

Peugeot'da tercihlerin en başında motor opsiyonu gelir kanımca..Yani mesela opel , mercedes, bmw alıyor olsanız öncelik sırası donanım paketinde olur genel olarak ama söz konusu peugeot olunca özellikle de dizel motorlarının memnuniyet vericiliği ile donanım, tercih olarak motor opsiyonundan sonra 2. geliyor...Siz de opel kullanıcısı olarak önce donanıma odaklanmışsınız bu konjektürde :) ben de peugeot alacak olsam ben de en yüksek donanım ya da orta donanımda neler var diye bakar ardından da motor opsiyonunda karar vermeye çalışırdım..Fakat küresel dünya piyasası mıdır yoksa sadece belli başlı firmalara ait bir politika mıdır tam kestirebilmem için biraz daha etüt etmem gerekir, özellikle yeni araçlar kalite yönünden pek verimsiz oluyor.. Benim de bursa şançelikte gördüğüm kadarıyla tasarım ve iç kalite olarak tatmin edici bir tarafı yok gibi (önceki 308 ler açısından) tamam, ekstra donanım var elbette ve bu kaliteye olumlu katkı vermiş ancak araçta içten ve dıştan ''bir şey(ler) eksik'' izlenimi bırakmıştı bende..
Peugeot denildiğinde unutamadığım bir modeli varsa bu da sedan 406 HDI dır..Namı değer ''fransız mercedesi'' diye geçer... Türkiye'de kıymeti bilinmeyen, adeta zulüm gören bir model bana göre..Gelmiş geçmiş en iyi peugeot otomobili diyebilirim..Bilmiyorum katılır mısınız ama şimdiki 508 bile eline su dökemez nazarımda...
Sonuç itibariyle eğer ekonomi ve performansı aynı anda arıyorsanız, donanımı 2. plana atıp peugeot tercihi etmek akla mantığa uygun ama duygusal açıdan da anlaşılması zor bir araç :)

Sizin değerlendirmeniz de çok güzel olmuş.Selefine göre 308'de daha hafifmiş.Artık araçların hafiflemesi bilmiyorum hangi açıdan bakılıyor ama olumlu yönde değerlendiriliyor. Galiba olası muhtemel ekonomidir sebebi. :)

Araç dizayn ve özellik açısından aklımı almadı desem yalan olur. Çok hoşuma gitti ama malesef paket seçenekleri ve fiyatı beni araçtan uzak durmaya itti. 1.2 vti motoru sordum turbo beslemeli olmadığını söylediler. Elimde broşürü de var onda da yazmıyor. Bu da eksi bir durum oluşturdu bende. Ama araç artıları ve eksileriyle değerlendirirsek bence alınası.

Evet 406 zamanın çok şık ve ihtişamlı aracıydı.Türkiye'de sınıfında satış rekorları kırmıştı dün gibi hatırlarım.Hatta yan komşumuzda hala var taş gibi araç. :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:41 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:05 ----------

Videoyu da buldum.Cabrio bir araç ve takla testi...

http://www.youtube.com/watch?v=_lE88-6TmEA

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:56 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:41 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=_rvkSmNctGc
 
Direksiyon, göstetge ve bagaj yorumlarınıza katılmıyorum malesef.
 
Direksiyon, göstetge ve bagaj yorumlarınıza katılmıyorum malesef.

Bahadır Bey direksiyonun kavraması güzel ama uzun insanlar için dizayn edilmemiş gibi.Boyunuz biraz daha uzunsa malesef gösterge panellerine hakim olamıyorsunuz.Eğilip bakmanız ya da direksiyon üstünden kafanızı uzatmanız gerek.Ben böle inceledim. :)

Bagaj da aracın boyutuna göre bana küçük geldi... Biraz daha büyütülebilirdi.Arka koltuk diz mesafelerinin de çok ahım şahım büyümediğini katarsak bu olaya daha iyi anlarsınız beni. :)
 
Hocam birkaç da resim çekeydin iyi olurdu. Ama yorumuna sağlık.

Ayrıca bana halırsa Peugeot un alınacak araçları 406 - 407 - 508 .
Bunlar benim hoşuma gidiyor ve tok ayrıca da rahat duruyor. Tamam sizin baktığınız segmente göre değiller belki.
 
Hocam birkaç da resim çekeydin iyi olurdu. Ama yorumuna sağlık.

Ayrıca bana halırsa Peugeot un alınacak araçları 406 - 407 - 508 .
Bunlar benim hoşuma gidiyor ve tok ayrıca da rahat duruyor. Tamam sizin baktığınız segmente göre değiller belki.

407'yi pek sevmiyorum 508 kullanma fırsatım ve inceleme fırsatım olmadı ama fena değil. 406 ise efsanedir benim için. :bir:
 
Geri
Üst