Porya ile Bijon Aralığı Değiştirme

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba
2005 model astra g sedanım var şuanki bijon aralığı 4x100 ve istediğim jantları bu ölçüde bulamıyorum hatta jant bile bulamıyorum. Güvenli ve kalıcı yoldan ben bu bijon aralığını 5x110 olarak değiştirmek istiyorum. Sorduğum yerlerden çok farklı cevaplar alınca konu açma gereği duydum. Bir yer 1500 2000 lira civarı tutar dedi. Diğeri seninkiyle uyumlu çıkma porya bul değiştir çok tutmaz dedi. Benimde aklım karıştı. 5 bijon için arkalarıda disk yapmak gerekli heralde. Arkalarda disk olunca arkalara abs gerekecek mi onada mı tesisat çekilecek? Sadece uygun porya bulup değiştirsem veya frenleri yenileyeceğim zaman komple astra H ın frenlerini ve poryasını taksam olur mu merak ediyorum. Bilgilerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim
 
Herkese merhaba
2005 model astra g sedanım var şuanki bijon aralığı 4x100 ve istediğim jantları bu ölçüde bulamıyorum hatta jant bile bulamıyorum. Güvenli ve kalıcı yoldan ben bu bijon aralığını 5x110 olarak değiştirmek istiyorum. Sorduğum yerlerden çok farklı cevaplar alınca konu açma gereği duydum. Bir yer 1500 2000 lira civarı tutar dedi. Diğeri seninkiyle uyumlu çıkma porya bul değiştir çok tutmaz dedi. Benimde aklım karıştı. 5 bijon için arkalarıda disk yapmak gerekli heralde. Arkalarda disk olunca arkalara abs gerekecek mi onada mı tesisat çekilecek? Sadece uygun porya bulup değiştirsem veya frenleri yenileyeceğim zaman komple astra H ın frenlerini ve poryasını taksam olur mu merak ediyorum. Bilgilerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim

olmasına olurda hakkaten 2000 e yakın para harcarsın... benim bildiğim 5x110 jant az bulunuyor.4x100 bolca var...
 
olmasına olurda hakkaten 2000 e yakın para harcarsın... benim bildiğim 5x110 jant az bulunuyor.4x100 bolca var...

abi teşekkür ederim yorumun için 4x100 15 ve 16 gerçekten çok fazla ama istanbul ve ankaradaki neredeyse tüm jantçıları gezdim 150 200 jant satan dükkanda 3 4 tane 17 4x100 çıkıyor ve ben yavaştan 18 e geçmek istiyorum :) sırf jantlar için ankaraya gidip geldim. Aslında amacım opelin kendi bijon aralığında kalmak 5x110 diye yanlış yazmış olabilirim yani aklımda 2 jant var şimdi eklerim onlarıda merak ettiğim bu kadar masraflı olan şey nedir abi yani 2000 gerçekten çok yüksek bi meblağ neler değişmesi gerekiyor?

astra_coupe_turbo_vxr_wheels_by_logunsolo22-d3kxo90.jpg


resized1.jpg
 
Son düzenleme:
amaç 18 janta geçmekse sakın öyle bir hata yapma derim.
arkadaşımda 1.6 linea blue astra bertone var. aldığında 18 jant vardı. arabada öylesine iğrenç bir lastik kombinasyonu vardı. arkaya 2 kişi binsin sürte sürte gidiyordu araba.
bertone olduğu için 5 bijon 5*100'dü onun lastikler. 18 jantları açıkçası bedavaya verdi lastikçinin birine gitti replika porche jantı aldı aşağıdakinden. 5*110 adamlar hiç işlem yapmadan yavaş yavaş sıkarak oturttular. hem konfor hemde görsellik olarak mükemmel oldu diyebilirim .
porya değişimi içinde pert bir astra g bertone bulursan onun poryalarını olduğu gibi geçirebilirsin. ama ona harcayacağın emek parayı gider başka şekilde değerlendiririm.
2335561356zx.jpg
 
amaç 18 janta geçmekse sakın öyle bir hata yapma derim.
arkadaşımda 1.6 linea blue astra bertone var. aldığında 18 jant vardı. arabada öylesine iğrenç bir lastik kombinasyonu vardı. arkaya 2 kişi binsin sürte sürte gidiyordu araba.
bertone olduğu için 5 bijon 5*100'dü onun lastikler. 18 jantları açıkçası bedavaya verdi lastikçinin birine gitti replika porche jantı aldı aşağıdakinden. 5*110 adamlar hiç işlem yapmadan yavaş yavaş sıkarak oturttular. hem konfor hemde görsellik olarak mükemmel oldu diyebilirim .
porya değişimi içinde pert bir astra g bertone bulursan onun poryalarını olduğu gibi geçirebilirsin. ama ona harcayacağın emek parayı gider başka şekilde değerlendiririm.
2335561356zx.jpg


teşekkür ederim yorumun için abi daha çok oem jant tercih etmeyi düşündüğüm için et değeriyle falan bir sıkıntım olmayacaktı şuan 38et 7j jantlarım önler çok esnediği zaman sürtüyor porya değişimi uygun 2.0dti falan bulsam bile ne kadara patlayacak neler değişmesi gerekiyor hiçbi fikrim yok 18e geçmeyip 17 beğendiğim jantlar bile hepsi 5 bijon porsche jantlarını 3 4 yerde gördüm ama beğenmedim. aslında şuanki jantlarımı seviyorum ama önler sürttüğü için basamıyorum arabayı. poryayı 2 3 mm kadar tornalatmak mümkün mü veya jantın içeriden göbeğini maksat sürtmesin
 
teşekkür ederim yorumun için abi daha çok oem jant tercih etmeyi düşündüğüm için et değeriyle falan bir sıkıntım olmayacaktı şuan 38et 7j jantlarım önler çok esnediği zaman sürtüyor porya değişimi uygun 2.0dti falan bulsam bile ne kadara patlayacak neler değişmesi gerekiyor hiçbi fikrim yok 18e geçmeyip 17 beğendiğim jantlar bile hepsi 5 bijon porsche jantlarını 3 4 yerde gördüm ama beğenmedim. aslında şuanki jantlarımı seviyorum ama önler sürttüğü için basamıyorum arabayı. poryayı 2 3 mm kadar tornalatmak mümkün mü veya jantın içeriden göbeğini maksat sürtmesin

porya tornalanmaz zaten kalınlığı 10-15 mm bişey. jantı tornalarlar payı varsa ama intihar etsen en azından başkasına zarar verme ihtimalin olmaz :D yani sakın jantın içinden torna yaptırma.
sana nacizane tavsiyem uygun ET değerine sahip 17 jant sipariş verip getirtmen. cms ye falan bayisiyle konuş sonuçta fabrikası ülkemizde ve kaliteli jantları var belki beğeneceğin bi modeli vardır. çok daha ucuza gelir.
astra h da 18 tamamda astra g de 18 benim bildiğim pek kullanabilir bişi olmaz.
neler değişcek dersen emin değilim bakmak lazım ama poryalar diskler kaliperler kaliper taşıyıcıları... liste uzar gider.
sanki bi yerlerde vardı bi konu biri yapmıştı yıllar önce...
 
porya tornalanmaz zaten kalınlığı 10-15 mm bişey. jantı tornalarlar payı varsa ama intihar etsen en azından başkasına zarar verme ihtimalin olmaz :D yani sakın jantın içinden torna yaptırma.
sana nacizane tavsiyem uygun ET değerine sahip 17 jant sipariş verip getirtmen. cms ye falan bayisiyle konuş sonuçta fabrikası ülkemizde ve kaliteli jantları var belki beğeneceğin bi modeli vardır. çok daha ucuza gelir.
astra h da 18 tamamda astra g de 18 benim bildiğim pek kullanabilir bişi olmaz.
neler değişcek dersen emin değilim bakmak lazım ama poryalar diskler kaliperler kaliper taşıyıcıları... liste uzar gider.
sanki bi yerlerde vardı bi konu biri yapmıştı yıllar önce...

o kadar tehlikeli mi abi ya :D çok bakındım ama bi türlü bulamadım o tarz bi konu belkide gözümden kaçmıştır. Bu sezon yeni jantlar gelcek diyolardı en uygunu o şekilde yapmak heralde intihar falan korktu gözüm çamurluk açtırmada çok kalitesiz bi iş kamberde sakatmış davlumbazı sökmeyi öneriyorlar ama davlumbazamı çamurluğamı sürtüyor onu anlayamadım hart hurt sesler geliyor ama lastiğin üzerinde iz yok nasıl anlayabilirim nereye sürttüğünü çamurluğa mavi davlumbaza kırmızı pastel boya sürsem belli olur mu acaba
 
o kadar tehlikeli mi abi ya :D çok bakındım ama bi türlü bulamadım o tarz bi konu belkide gözümden kaçmıştır. Bu sezon yeni jantlar gelcek diyolardı en uygunu o şekilde yapmak heralde intihar falan korktu gözüm çamurluk açtırmada çok kalitesiz bi iş kamberde sakatmış davlumbazı sökmeyi öneriyorlar ama davlumbazamı çamurluğamı sürtüyor onu anlayamadım hart hurt sesler geliyor ama lastiğin üzerinde iz yok nasıl anlayabilirim nereye sürttüğünü çamurluğa mavi davlumbaza kırmızı pastel boya sürsem belli olur mu acaba

jantın içinden tornalatmak demek sağlam bir çukura girdiğinde çatlamasına kırılmasına davetiye çıkarmak demek bana göre. aksini iddia edenede şaşırırım açıkçası. ülkemizdeki çukurların bozuk yolların ne boyutta olduğunu hepimiz biliyoruz. oem jant çatlayıp kırılabiliyoken taşıma kuvvetinde azalma olacak bi iş sonrası tornalanmış jant çok daha fazla riskli.
davlumbaza sürtme illaki kendini belli eder sürten yer kabak gibi belli olur lastiği sökünce.
davlumbazı söken insanlar bolca var memlekette sonra sis farının ön farın oralardan çamur eksik olmaz.
sen 17 jant bak beğen kardeşim ne arabana eziyet et ne kendine nede bütçene...
4x100 17 jant diye arattım güzel jantlar mevcut. 1000 lira civarına mis gibi jant alırsın...
 
jantın içinden tornalatmak demek sağlam bir çukura girdiğinde çatlamasına kırılmasına davetiye çıkarmak demek bana göre. aksini iddia edenede şaşırırım açıkçası. ülkemizdeki çukurların bozuk yolların ne boyutta olduğunu hepimiz biliyoruz. oem jant çatlayıp kırılabiliyoken taşıma kuvvetinde azalma olacak bi iş sonrası tornalanmış jant çok daha fazla riskli.
davlumbaza sürtme illaki kendini belli eder sürten yer kabak gibi belli olur lastiği sökünce.
davlumbazı söken insanlar bolca var memlekette sonra sis farının ön farın oralardan çamur eksik olmaz.
sen 17 jant bak beğen kardeşim ne arabana eziyet et ne kendine nede bütçene...
4x100 17 jant diye arattım güzel jantlar mevcut. 1000 lira civarına mis gibi jant alırsın...

şuanki jantlarımı seviyorum abi ama heves mi diyim daha iyisini istemek mi diyim bilemedim bide sürtüyorlar basamıyorum arabayı 3.5 yayla leylek gibi kaldı yurtdışında yıldıza benzeyen 5 kollu jantın 17 4x100 leri var onlardan bi türkiyede denk gelse tadından yenmez ama hiç rastlamadım :( birde bijon deliklerini doldurup yeniden delik açıyorlarmış oda sağlıksız gibi geliyo kulağa o konuda ne düşünüyosun abi? benim şuanki jantlarımda öyle diye düşünüyorum çünkü jantın tasarımıyla çok alakasız yerde delikler

L1685a.jpg
 
Geri
Üst