Radyatör Değişimi Sonrası Su Eksiltm

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bozy3L
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bozy3L

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
9 Mar 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba Arkadaşlar 99 Model Vectra 2.0 CD paket aracım var.
KM Olarak şu anda 230329 KM'de, araç yaklaşık 3 yıldır bende.
Düzenli olarak bakımlarını yaptırıyorum ve aldığım günden bugüne kadar yağ veya su eksiltme sorunu yaşamadım, ta ki geçen haftaya kadar.
Geçen hafta aracımı 5-10km kullandıktan sonra çalışır vaziyette araçtan inip ayaküstü arkadaşımla muhabbet ederken kaputtan dumanların yükseldiğini gördüm, bir baktım ki araba olan suyu boşaltmaya başlamış, hemen hararet göstergesine baktım 95-105 derece civarındaydı ve arabayı stop ettim.
Stop etmiş halde bakarken radyatörde patlak olduğunu ve suyu oradan boşalttığını gördüm. Zaten o sırada sanayide olduğum için aracın suyunu tamamlayıp 300m ilerideki tamircimin yanına gittim.
Radyatörü değiştik, işimiz bitti çıkıyoruz derken, devirdaim pompasından su kaçırdığını farkettik onu da değiştirdik.
Sonra aracı aldım çıktım, şu anda sorun araç ile her 90-100km mesafe gittiğimde 1Lt civarı su eksiltiyor. Çalışmasında çekişinde herhangi bir sorun yok. Tek sorun su eksiltiyor oluşu. Rutin bakımları 20 gün önce yaptırmıştım (yağ, yağ ve benzin filtresi, hava polen filtreleri ) yağ eksiltme gibi bir sorunum da yok.
Haricinde yağa su karışma gibi bir durum yok. Aracı park ettiğimde çıkarken bakıyorum su kaçırdığı bir yer yok.
Sorunun ne olduğunu çözemedim. Usta da çözemedi.
 
merhaba Arkadaşlar 99 Model Vectra 2.0 CD paket aracım var.
KM Olarak şu anda 230329 KM'de, araç yaklaşık 3 yıldır bende.
Düzenli olarak bakımlarını yaptırıyorum ve aldığım günden bugüne kadar yağ veya su eksiltme sorunu yaşamadım, ta ki geçen haftaya kadar.
Geçen hafta aracımı 5-10km kullandıktan sonra çalışır vaziyette araçtan inip ayaküstü arkadaşımla muhabbet ederken kaputtan dumanların yükseldiğini gördüm, bir baktım ki araba olan suyu boşaltmaya başlamış, hemen hararet göstergesine baktım 95-105 derece civarındaydı ve arabayı stop ettim.
Stop etmiş halde bakarken radyatörde patlak olduğunu ve suyu oradan boşalttığını gördüm. Zaten o sırada sanayide olduğum için aracın suyunu tamamlayıp 300m ilerideki tamircimin yanına gittim.
Radyatörü değiştik, işimiz bitti çıkıyoruz derken, devirdaim pompasından su kaçırdığını farkettik onu da değiştirdik.
Sonra aracı aldım çıktım, şu anda sorun araç ile her 90-100km mesafe gittiğimde 1Lt civarı su eksiltiyor. Çalışmasında çekişinde herhangi bir sorun yok. Tek sorun su eksiltiyor oluşu. Rutin bakımları 20 gün önce yaptırmıştım (yağ, yağ ve benzin filtresi, hava polen filtreleri ) yağ eksiltme gibi bir sorunum da yok.
Haricinde yağa su karışma gibi bir durum yok. Aracı park ettiğimde çıkarken bakıyorum su kaçırdığı bir yer yok.
Sorunun ne olduğunu çözemedim. Usta da çözemedi.
Canta testi ve üst kapak çatlak mı diye teste yaptırın. Eğer herşey normalse boruları kontrol edip edin sistemde hava kalmış olabilir. Motor soğukken suyu tamamlayıp kapak açık bir şekilde çalıştırın motor çalışırken havayı atacaktır. Kapakta eskimişse yine su eksiltir
 
Geri
Üst