radyatör değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan savas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
bu akşam kalilifer petekleri tıkalı diye radyatörcüye gittim.asit koyup 1 saat bekleyip içini temizlediler.sonra radyatörü gösterdim adam kadetin orjınal radyatörü olmadığını ve boyut olarak büyük olduğunu bende zaten motorun geç ısındığını söyledim.değiştirirsek iyi olacağını söyledi ve otomatik olan aracımın şanzumanıda daha rahat sogutacak orjınale yakın sıfır takabileceğini söyledi ve 250 tl olarak anlaştık.şuanda ki radyatörden daha ince olacağını ve daha çabuk ısınıp-soğucağını söyledi.sizce değiştirmekle doğrumu yaptım ne önerirsiniz.
 
Bence gereği yoktu. Mantığıma göre kalorifer radyatörü ne kadar büyük olabilirki, en büyüğünden olsa soğutma suyu en fazla 0,5 litre fark eder. Yarım litrelik su fazlalığı aracın ısınmasını etkilemez gibime geliyor. Diğer yandan daha hacimli olan kalorifer radyatöründe daha fazla sıcak su olacağından aracın içinin ısınması daha iyi olacaktır. Benim eski Kadett'in kaloriferi de fazla ısı vermiyordu, ne yaptımsa fazla bir şey fark etmedi. Radyatörün önünü kısmen kapatarak idare ediyordum.
 
savaş abi ben daha çok şuan üzerindeki kalitesiz radyatörün arıza verip motor ve otomatik şanzumanı yakıp zarar verir endişesi ile değiştirme kararı verdim.yolda giderken su akıtıp zaten parça sorunu çektiğim aracıma zararından korktum garanti olsun orjinal olsun diye sonuçta hem şanzumana bağlı hemde motora bağlı üzerindeki öylesine uydurulmuş fakat şu ana kadar sorun çıkarmasada ne bileyim.....
 
bu gün radyatörü değiştirdim ve aynı zamanda fan müşürü değişti çalışmıyordu.aracın motorunun ısınma zamanı biraz kısaldı.yeni takılan radyatör küçük aliminyum plastik malzemeden oluşuyor ve çabuk soğuyor.bakalım ileride ki zamanda kulanırken daha iyi test etmiş olacam.eskisi tel ile bağşıysı bir yeri bu orjınali olduğundan takozları güzel oturdu ve kaputu açtığınızda güzel görüntü ile karşılaşıyorsunuz.250 tl maloldu herşey dahil .
 
kalorifer petegi tıkalı olsa şişletmeden asitle acılırmı bizimki soguk üflüyorda :)
 
petege asit doldurup 1 saat bekletip sonra tazikli su ile içi temizliyorlar fakat işi bilen ve daha önce bu işi çok yapmış birine yaptırın çünkü kalifer peteğinin delinme riski var.
 
ooo riskli iş yaa şiletek diyoruz arabanın gögüsünü cıkaracaklarmıs korkumdan yaptıramıyorum yoksa dursun surda yaza ne kaldı :):)
 
kışın sıcağı yazın soğuyu severim.ben olsam gider denerim yaptırırım eğer delinirse yenisini taktırırım nede olsa piyasada vectra b parçaları mevcut.
 
bu gün radyatörü değiştirdim ve aynı zamanda fan müşürü değişti çalışmıyordu.aracın motorunun ısınma zamanı biraz kısaldı.yeni takılan radyatör küçük aliminyum plastik malzemeden oluşuyor ve çabuk soğuyor.bakalım ileride ki zamanda kulanırken daha iyi test etmiş olacam.eskisi tel ile bağşıysı bir yeri bu orjınali olduğundan takozları güzel oturdu ve kaputu açtığınızda güzel görüntü ile karşılaşıyorsunuz.250 tl maloldu herşey dahil .
Değişen radyatör hangisi. Ben kalorifere ait radyatörü değiştirdin sanıyordum ama satırlara bakılırsa soğutma ile ilgili olanını değiştirmişsin. Eğer öyleyse önceden yazdıklarımı unut.
 
Geri
Üst