Radyatör Suyu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan irfan2005
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
normal cesme sularındakı kırecı(kısır) ı hıc calgon reklemlarındadamı gormuyonuz safsu ıle antıfırızıkarıstırıp(yaz-kıs) koymak daha ıyı olur kanatımce cesme suyunda yuksek oranda calsıyum sulfat gıbı kırec yapıcı tuzlar oldugunda motorun sogutma sıstemıne zaralı olur..

bencede saf su...
:good:
 
Gerekirse sadece antifiriz konulur. bunu koyabilmek için öncelikle radyatörün içindeki sıvının derecesi ölçülmeli yani rasgele konulmuyor oradaki derece ölçülüp konuluyor. İşte şu kadar litrelik radyatör e şukadar antifriz şu kadar su konur gibi bir yaklaşım yanlış olur. Bunlar benim bildiklerim.
 
kesinlikle antifiriz tavsiye ederim, özelliklede mevsim kış ise su eksiltme olduğunda yanlızca antifiriz.
 
Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.

Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.
Donma noktasına dikkat
"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.
Antifirizler farklı olabilir
Antifriz değişiminin yılda bir defa yapılması gerekiyor. Ancak bu konuda en doğrusu, araç üreticisinin tavsiyesini dinlemektir.
"Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı" olduğu görüşü de yanlış bilinenler arasında yer alıyor. Çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir.
 
Gerekirse sadece antifiriz konulur. bunu koyabilmek için öncelikle radyatörün içindeki sıvının derecesi ölçülmeli yani rasgele konulmuyor oradaki derece ölçülüp konuluyor. İşte şu kadar litrelik radyatör e şukadar antifriz şu kadar su konur gibi bir yaklaşım yanlış olur. Bunlar benim bildiklerim.

"Bu kadar suya su kadar antifriz" ilk konulurken aslinda bi olcudur. Ancak zaman icinde antfirizin ozelligini yitirip yitirmedigini, takviye gerekip gerekmedigini anlamak icin bahsettigin olcum yapilmalidir.
selamlar..
Seyf Kamali
 
eğer antifiriz yeni konulduysa; soğutma sistemi üzerindeki zayıf noktaları delerek kaçağa neden olabilir; soğutma sisteminin çürümesini önler; suyun donma noktasını düşürür,kaynama noktasını yükseltir...

:good:
 
Geri
Üst