Ralliye duyulan ilgi bitme noktasına geldi

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
alıntıdır:

2843403.jpg
Ralli için 2007 hazırlıkları devam ediyor. Fakat sezon öncesinde gelen haberler hiç de iç açıcı değil. Seyirci ilgisinin azalması hatta yok olması, markaları farklı oluşumlara yönlendirmeye başladı. Geçtiğimiz yıl Dünya Ralli Şampiyonası’nda boy gösteren Renault rallilere veda etti. Sonrasında Fiat cephesinden Avrupa Ralli Şampiyonası’na katılım müjdesi gelirken, Türkiye’de yarışmakla ilgili kesin kararın verilmediği açıklandı.

Son Markalar Şampiyonu Subaru da bu yıl parkurlarda yok. Aynı şekilde Opel cephesinden de katılımla ilgili kesin bir karar çıkmadı. Bir tek geçtiğimiz yıl parkurlarda olan Ford Takımı kayıt yaptırmış durumda. Ayrıca bu yıl Dünya Ralli Şampiyonası da Türkiye’de yok... TOSFED ise bu durum hakkında sabırlı olmak gerektiğini ve kayıtların kapanmasına kadar uzun bir sürenin olduğunu söylüyor. Neyse, bekleyelim ve görelim o zaman...

Formula 1 Dünya Şampiyonası, Dünya Ralli Şampiyonası, Moto GP, LeMans, WTCC ve bunun gibi dünya çapında organizasyonları düzenleyen Türkiye’de 2007 yılında yerli motorsporlarında neler olacağı merak konusu. Kulislerden arka arkaya gelmeye başlayan haberler yeni sezonda özellikle Türkiye Ralli Şampiyonası’nda ilginç günlerin bizleri beklediğini ortaya koyuyor.

Geçtiğimiz yıl Türkiye Ralli Şampiyonası’nda yine önemli bir çekişme vardı. Şampiyonluk mücadelesi son ana kadar devam ederken, başa güreşen pilotlar birbirlerini geride bırakabilmek için mücadele verdi. Ancak gerek yapılan tanıtımların oldukça yetersiz olması, gerekse rallilerde geçmiş dönemlere kıyasladığımızda araçlar arasındaki farklılıklar nedeniyle mücadelenin azalması, yaşanan şampiyonluk savaşının eskiye oranla çok düşük olmasına neden oldu. Bunun sonucunda da ralliye olan ilgi azaldı, hatta bitme noktasına geldi. Türkiye çapında koşulan rallilerde etaplara sayılı seyirci gelirken, seyircilerin en önemli eğlence alanlarından biri olan servis alanları ise tam anlamıyla bomboş kaldı. Sadece takım yöneticileri ve takım görevlilerinin yer aldığı servis alanlarının boş kalmasında belki de en önemli rolü bu alanların şehir dışında olması oluşturdu. Birçok rallinin servis alanı takımlar ve yarışçılar için son derece düzgün bir şekilde organize edilirken, seyirciler için hiçbir aktivitenin olmaması da bu alanların boş kalmasında bir diğer önemli rolü üstlendi. Zaten etaplara bile gelmeyen seyirciler, servis alanlarında da dikkatlerini çeken bir organizasyon olmadığı için tribünleri boş bıraktı.

WRC’LERİN SON SEZONU

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından 2007 yılında yarışlarda uygulanacak olan kurallar doğrultusunda bu yılın sonundan itibaren WRC otomobillerin de Türkiye Ralli Şampiyonası’nda start alamayacağı açıklandı. Bu durumda ralli ile ilgili en çarpıcı gelişmelerden birisi de bu olmuş durumda. Buna göre ralli yarışlarında boy gösteren World Rally Car (WRC) araçları bu yıl son kez ralli parkurlarında start alabilecek. TOSFED tarafından açıklanan kurallara göre WRC otomobillerinin ulusal yarışlarda start alması 1 Ocak 2008 tarihinden itibaren yasaklanmış durumda. Aynı zamanda WRC otomobilleri 2007 yılı boyunca yarışacakları her yarışta 0.9 katsayı ile puan alacak. Yapılan bu düzenleme ile WRC otomobillerinin diğer araçlara göre olan üstünlüğü sona ermiş gibi görünüyor. Çünkü yarışın katsayı puanı ne olursa olsun WRC otomobille start alan bir ekibin elde ettiği puan ancak 0.9 katsayı puanı ile çarpılabilecek.

Söylediğimiz gibi WRC otomobiller bu yıl son kez parkurlara çıkacak. İşte bu durumda akla ilk gelen soru bu otomobillerin olmaması durumunda şampiyonada nasıl bir heyecan beklemek gerek oluyor. Fakat burada da göze ilk çarpan Super 2000 adı verilen kategorinin tüm dünyada büyük bir hızla gelişiyor olması. Parkurların efsane markaları ve hatta bazı yeni birkaç firma Super 2000 otomobillerini çoktan hazırladı. Yaşanan bu gelişmenin üzerine ülkemiz gibi yerlerde 2008 yılından itibaren Super 2000 adı verilen otomobiller arasında kıyasıya bir mücadele yaşanmasını bekleyebiliriz. Bu durumda aslında hepimizin en önemli beklentisi ralli tutkunları tarafından çok özlenen eşit güçlerdeki otomobillerle yarış izleme keyfi olacak gibi görünüyor. Böyle bir olayın gerçekleşmesi durumunda Türkiye’nin başarılı pilotlarını aynı güçlerdeki otomobillerle şampiyonluk mücadelesi verirken izleme şansına sahip olmuş olacağız.

İLGİ PİSTE Mİ KAYIYOR

İstanbul Park gibi önemli bir piste sahip olmasına rağmen ülkemizde pist yarışlarına ev sahipliğini halen İzmit Körfez Pisti ve İzmir Pınarbaşı Pisti yapıyor. İstanbul Park ise sanki sadece Formula 1’e ayrılmış gibi duruyor. Neyse, asıl konumuz bu değil.

Türkiye Ralli Şampiyonası’nda kulaklara gelen ve hiçte hoş olmayan dedikodular çoğunluktayken, Türkiye Pist Şampiyonası ile ilgili de umut verici haberler geliyor. Geçtiğimiz birkaç yıla oranla 2006 sezonunda yeniden ilgi görmeye başlayan pist yarışları bu çıkışını 2007 yılında da devam ettirecek gibi görünüyor. Güçlü otomobillerle yapılacak olan özel organizasyonların yanı sıra var olan takımlarında kadrolarına güçlendirdiği gelen açıklamalar arasındı. Geçtiğimiz yıl kurulan Kosifler Motorsport şimdiden ikinci otomobilini hazırladı ve yeni sezonu beklemeye başladı. Takım Alex Zanardi tarafından 2006 sezonunda kullanılan ve aynı yıl İstanbul Park Pisti’nde koşulan WTCC yarışını kazanan otomobili satın almış durumda.

Yurtdışında temsil gurur verir
2843404.jpg


Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu yetkilileri tarafından yapılan açıklamada Türkiye Ralli Şampiyonası ile ilgili kayıtların devam ettiğine değinildi. TOSFED yetkilileri yeni sezon öncesinde kayıt süresi bitene kadar beklemenin gerektiğini söylüyor. Yapılan açıklama şu şekilde: "2007 Türkiye Ralli Şampiyonası’na ilişkin olarak şu ana kadar 31 Ocak itibariyle bir marka (Ford), üç takım (Deltasport, Yurtiçi Kargo Rally Team ve Lassa Rally Team) yarışmacı lisanslarını almış bulunmaktadırlar. Ayrıca ilk yarışın 7 Nisan’da start alıyor olması nedeniyle takım veya marka lisansı alacak olan isimlerin başvurusu için halen bir süreç bulunmaktadır. Dolayısıyla tüzel kişilik sıfatıyla yarışacakların tamamı ancak ilk yarış öncesinde netleşmiş olacaktır. Şampiyonanın geçtiğimiz yıllardan ivme olarak hiçbir farkı bulunmadığı gibi sezonun ilk yarışı olan Ege Rallisi için de sponsorluk anlaşması sağlanmıştır. 2007 yılı sezonunda Türkiye’yi yurt dışında ve Avrupa Şampiyonası’nda temsil edecek ekiplerin olması ise bizim için şampiyonanın kan kaybı değil, tam tersine gurur vesilesi olacaktır. Sporcularımızın ve markalarımızın hedeflerini büyüterek, yurtdışına açılmaları ülkemiz ve sporumuz adına gerçekten çok önemli bir gelişmedir. Federasyon olarak yeni sezonun geçtiğimiz yıldan çok daha dinamik ve hareketli geçmesini bekliyoruz. Marka ve takım lisansı ile yarışacak ekiplerimizle birlikte, bireysel olarak yarışan tüm sporcularımızı da bu vesileye bir kez daha başarılar diliyoruz.

Yeni sezonda kimler var

Türkiye Ralli Şampiyonası ile ilgili kulislerde dolaşan en önemli dedikodu birçok markanın yeni sezonda olmayacağı yönünde. Bilindiği gibi geçtiğimiz yıl JWRC’de boy gösteren Renault Türkiye Takımı rallileri bıraktığını resmen açıkladı. Alınan bu kararda dünya genelinde Formula 1 ve World Renault Series’e yoğunlaşılması etkili oldu.

2006 yılını Markalar Şampiyonu olarak tamamlayan ve başarılı bir sezon geçiren Subaru ise geçtiğimiz günlerde Türkiye Ralli Şampiyonası’nda olmama kararı aldı. Fiat cephesinden de aslında oldukça önemli haberler geliyor. Takımın artık hedef olarak gözünü Avrupa Ralli Şampiyonası’na çevirdiği ve hazırlıklarını bu şampiyonada start almak için yaptığı da önemli haberler arasında. Özellikle bu haber ülkemiz adına büyük önem taşıyor. Çünkü yıllardır hayalini kurduğumuz bizi dünya çapında temsil edecek bir ekip bu yıldan itibaren yola çıkacak ve belki de bu tür bir kapının kilidini açmış olacak. Opel Takımı’nın ise yeni sezonda ralliler ile ilgili ne yapacağı henüz kesin olarak belirlenmiş değil.

Günümüzde markalar arasında TOSFED’e başvurusu ulaşmış tek firma olarak Ford görülüyor. Ancak Ford’un da geçtiğimiz yılın aksine biraz farklı olarak parkurlarda olacağı belirtiliyor. Ülkemizi Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında temsil eden Atölye Kazaz da gözünü yine dünyaya çevirmiş durumda. Takımın genç yeteneklerle JWRC’de mücadele etmek için çalışmalarını sürdürdüğü belirtiliyor. Bununla birlikte ralliye kayıt yaptıran takımlar arasında önemli yenilikler bulunuyor. Deltasport, Yurtiçi Kargo Rally Team ve Lassa Rally Team şu ana kadar TOSFED’e kayıtlarına yaptıran takımlar.

Bu yıl Shell Eco-marathon’da Türkiye’den 14 ekip yarışacak

Türkiye’nin genç mühendisleri, bu yıl 22’ncisi düzenlenen Shell Eco-marathon yarışmasında dördüncü kez yerlerini alacak. Gençlere yarının en az yakıtla en fazla yol alan otomobillerini bugünden üretmelerine imkan veren Shell Eco-marathon Yarışması’na bu yıl Türkiye’den 14 okul katılma hakkını kazandı. Yarışmada Türkiye’yi İstanbul’dan Kültür Fen Lisesi, Eyüboğlu Eğitim Kurumları, Özel Marmara Koleji, Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi, Özel Şişli Terakki Lisesi, Özel Kasımoğlu Coşkun Lisesi, Özel Toprak Lisesi, Doğa Koleji, İstanbul Teknik Üniversitesi (2 ekiple katılıyor), Yıldız Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İzmir’den Ege Üniversitesi ile Eskişehir’den Atatürk Anadolu Teknik Lisesi öğrencileri temsil edecek. 11-13 Mayıs tarihleri arasında Fransa’daki Nogaro Yarış Pisti’nde düzenlenecek olan yarışmaya, geçtiğimiz yıla göre katılımı en çok artıran ülke olan Türkiye’den 2 okul ’urban’, 12 okul ise ’prototip’ klasmanlarında katılacak.

haber linki:
http://www.hurriyet.com.tr/otoyasam/5906396.asp?gid=55
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Drag lar filan varken ralli pek heyecen verici değil açıkcası
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
paylaşım için tesekkur
 

aga78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
2,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
ralli başka bi heyecan herkesin haddi degil drag drift te felan pilotan çok araca bakılır ama ralli wrc öyle degil bence tamamen pilot ve co pilot çok seri çok yorucu bi kullanım toprak ve asvalt parkurlar çok keyifli toz duman iskender atakan emre yerlici tozunu attırıyolardı bi zaman ama drag dirtf tabi ilgi çekmeyi başardı film lerle ve son mod olaylarıyla yinede virajlarda arac kullanmak kadar sevdigim bir sürüş şekli yok dar egimli ve viraj eski şile yolu özledim valla
 

volkanx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.volkanx.tr.cx
Rallinin tadı tozundadır, hatta sürücü sizseniz arkanızda bıraktığını tozu gördüğünüz andaki keyifi hiçbi drag vermez....
 

Bahadır

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
497
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
yazık unutulması kötü
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ralliye duyulan ilginin azalmasının sebebi bariz ortada,sokak taki herkes kendince drag yapabiliyor,zevkini alıyor ve gidiyor izlemeye.Eğer ralli eğitimler verseler millet daha çok zevk alıp izlemeye gider kuru kuru bakmaktan tozun içinde kalmaktan kim zevk alır..
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Pist yarışları sunduğu imkanlar bakımından seyirci açısından daima daha zevkli ve daha rahattır.Ralli gibi parkurlu yarışlar da zevkli ama zevkli olduğu kadar eziyetli, ha babam oradan oraya taşınmak gerekiyor...Pist yarışlarında (Le Mans 24 saat vb. yarışlar hariç) sonuç genelde 2 saat içinde belli olur, dolayısı ile heyecan da 2 saatlik bir süre içinde doruk noktasında kalır.Ralli'de 3 gün bekle bakalım noolcek diye...
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ayrıca pist yarışlarında sabit dursanız bile sürekli her tur arabalar önünüzden geciyor.Ralli de ise seyirci parkurları dışında öyle degil...Dolayısı ile araba önünüzden gecip gidiyor...
 
Üst