Renault 11 Rainbow

Teşekkür ederim :)

O reklamların olduğu döneme biz yetişemedik ama zamanın efsane arabalarından her ne kadar tutulmasa da :)
Aslında tutulmamasını anlamıyorum çok çok az yakıyorlar bilinçli kullanıldıklarında.


Teşekkür ederim :)



Teşekkür ederim . Rolling konusunda vectra B nin suçu yok günümüzde ki bir çok arabada elektronik sistemler araç ile aranıza bir şekilde giriyor .
Eski araçlar daha samimi .
Aslında reno halen iyi araçlar yapsa da halk üzerinde eskisi kadar etkili değil .
Halkta geçmişten gelen bir ağız alışkanlığı ile örneğin birim fiyatı 60.000 olan Latitude ve İnsignia kıyaslaması yapılırken insanlar insignia yı tercih ediyor.
Latitude iç kalite olarak ve genişlik konfor açısından bir tık daha üstün olsada karoser olarak sağlam değil .

Renault'un politikası şuan da tamamen Formula 1 odaklı ve Renault Sport araçlarında kaliteden ödün vermiyor . Yalnız son ürettiği modellerde Renault sporttan bir şeyler eklenmeye başlandı .

Opel ve Renault karşılaştırılması fanatikler arasında ölümüne yapılır :D İki markanın da olumlu olumsuz bir çok yönü var .

Bir Opel sahibi olmak istesem , kafamda tek model var :)
2013-14 Astra 1.6 16V 115 Classic Njoy Sedan . Hastayım bunlara . İnsignia da seviyorum .
Eski modellerdense alırım gözüyle baktığım sadece bal köpüğü Astra Bertone Coupe 1.6 :)


Bir de şu var, Opel'in iç malzemesi Renoya göre daha bir oyuncaklı ve estetik. Opel sonuçta bir Alman. Bunu da unutmamak lazım. Motor kıyaslamasına girmeye gerek yok çünkü artık bir motor birçok markada birden kullanılıyor. COrsa'nın 1.3 cdti ı nasılsa megane'ında 1.5 dci si çok başarılı motorlar.
 
Dostum araba gerçekten temiz duruyor. Benimde ilk arabam 89 model Renault 11 Flash'dı. O zamanlar kafaya koymuştum Flash alacağım diye. Çevremdekiler ne yapacaksın 1700 motoru çok yakar falan demişlerdi. Ben aldırmadım bir kere kafama koymuştum ve çalıştığım şirketteki bir arkadaştan almıştım. Arabayı aldığımda biraz bakım istiyordu. Bakımlarını yaptırdım ve kullandım. İnanın o flashın verdiği zevk bambaşka idi. Belki ilk arabam olması da etkidir ama çoğu yeni model arabayı arkamda bırakıyordum. Sürüşü de ayrı bir zevkti. Seri, atak, her yola geliyor. Bir tek fren konusunda sıkıntılı idi malum bu arabalarda. Opel'imi şimdi onun gibi kullanamıyorum. Kıyamıyorum bu yollarda :) Ama o flash'ın tadını unutamıyorum. O zaman iyiki almışım diyorum.:rakir:
 
92 model broadway' a tam 10 sene bindik. İlk 4-5 yıl iyiydi sonra sağında solundan başladı, seri atak pratik bir araçtı çünkü motoruna göre çok hafifti(800 kg sanırım). Ön sinyaller arka stoplar kaportaya vidalı değil sıkıştırmalıydı ve gerçekten çok basitti :) kaputlar hep öne doğru açılırdı şimdiki gibi amortisör felan yoktu. Ön iki cam otomatik ve merkezi kilit vardı. Arkalar torsiyonluydu ve sanayiye çekip kafaya göre arka tekerler alçaltılıp yükseltilebiliyordu. 5-6 senelik geçmişide olsa arka cam içinde ALOHA yazılı ya da İstanbul boğaz manzaralı çift katlamalı perdeler meşhurdu gene :)

O yıllarda tipik halk aracıydı ve lüx olanı 21' lerdi. Hele kırmızı concordlar yakardı ortalığı, makam araçları hep 21' lerdi o zamanlar.

Bir ara 9 fairwaylar çıktı ama 1.6 motoru kasaya aşırı fazla gelince çoğunu devirdi vatandaş :) ve üretimi kestiler hemen.

O yıllarda daha zengin olanlar Vectra A kasa ve Mazda 323 sedan araçlara biniyorlardı ve bambaşka bir duyguydu.
 
Son düzenleme:
92 model broadway' a tam 10 sene bindik. İlk 4-5 yıl iyiydi sonra sağında solundan başladı, seri atak pratik bir araçtı çünkü motoruna göre çok hafifti(800 kg sanırım). Ön sinyaller arka stoplar kaportaya vidalı değil sıkıştırmalıydı ve gerçekten çok basitti :) kaputlar hep öne doğru açılırdı şimdiki gibi amortisör felan yoktu. Ön iki cam otomatik ve merkezi kilit vardı. Arkalar torsiyonluydu ve sanayiye çekip kafaya göre arka tekerler alçaltılıp yükseltilebiliyordu.

O yıllarda tipik halk aracıydı ve lüx olanı 21' lerdi. Hele kırmızı concordlar yakardı ortalığı, makam araçları hep 21' lerdi o zamanlar.

Bir ara 11 fairwaylar çıktı ama 1.7 morotu kasaya aşırı fazla gelince çoğunu devirdi vatandaş :) ve üretimi kestiler hemen.

O yıllarda daha zengin olanlar Vectra A kasa ve Mazda 323 sedan araçlara biniyorlardı.

Babamda da broadway var 97 model. Rally denemelerimi o arabayla yapmıştım :D virajlarda 4 lastiği bir kaydırırdım, araç full dolu iken stabilize yolda el freni çekerek u dönüşü yapıyordum en son. Sonra motor takozunu kırdım. O günden sonra aklım başıma geldi ve yaptığım işlerle arabaya ne kadar zarar verdiğimi anladım ve o günden sonra birdaha böyle şeyler yapmadım. Gençlik ateşiydi işte :rakir: Benim kahrımı çok çekti o broadway ve hala duruyor babam kullanıyor. Maaşallahı var arabanın hala. Bu araçlar düz yol otoban arabası değil. Az bozuk, eğimli yol arabaları. Keçi gibi tırmanır. Bizim burada yollarda bu araca uygun olduğundan zevki başka oluyor :) Bu arada fairway reno 9'un ve 1600 motor. O arabalarıda çok seviyordum. Bizim halkımız 1600 motoru duyunca geri duruyor bu tip araçlarda. Bu arabalar eskide kaldı artık ama tadı unutulmaz arabalardı benim için. Opelime binince ayrı bir hava var. Konfor, estetik, güven var. Ama flashımda da sürüş zevki başka idi. :rolleyes:
 
Babamda da broadway var 97 model. Rally denemelerimi o arabayla yapmıştım :D virajlarda 4 lastiği bir kaydırırdım, araç full dolu iken stabilize yolda el freni çekerek u dönüşü yapıyordum en son. Sonra motor takozunu kırdım. O günden sonra aklım başıma geldi ve yaptığım işlerle arabaya ne kadar zarar verdiğimi anladım ve o günden sonra birdaha böyle şeyler yapmadım. Gençlik ateşiydi işte :rakir: Benim kahrımı çok çekti o broadway ve hala duruyor babam kullanıyor. Maaşallahı var arabanın hala. Bu araçlar düz yol otoban arabası değil. Az bozuk, eğimli yol arabaları. Keçi gibi tırmanır. Bizim burada yollarda bu araca uygun olduğundan zevki başka oluyor :) Bu arada fairway reno 9'un ve 1600 motor. O arabalarıda çok seviyordum. Bizim halkımız 1600 motoru duyunca geri duruyor bu tip araçlarda. Bu arabalar eskide kaldı artık ama tadı unutulmaz arabalardı benim için. Opelime binince ayrı bir hava var. Konfor, estetik, güven var. Ama flashımda da sürüş zevki başka idi. :rolleyes:

Evet 9 serisi ve 1.6 motordu :)
 
reno iyidir.. en azından yedek parçası çok ucuz ve bol.. bende bir tane dacia solenza var motor şanzıman iç aksam full reno.. motor olarak e7j r9 - r11 motorunun enjeksiyonlusu clio 1 ve 2 motoru hem seri hem sorunsuz hemde az yakıyor.. triger seti bile 65 tl opel veya farklı avrupa araçlara göre bakım maliyeti neredeyse 4/1 fiyatına ancak konfora ve güvenilirliğe geldiğimizde yine avrupa araçların 4/1 i kadar :) aracınız güzelmiş güle güle kullanın... zamanında 1,7 89 modeli bendede vardı..
 
Maşallah araç temiz kalmış. Uzun süre Renault 12 - 9 ve Flash kullandım. Gerçekten oldukça sağlam arabalar. Şimdilerde memlekette kullanmak için gene eski tüfek bir Renault araba arayışına girdim.
 
Maşallah araç temiz kalmış. Uzun süre Renault 12 - 9 ve Flash kullandım. Gerçekten oldukça sağlam arabalar. Şimdilerde memlekette kullanmak için gene eski tüfek bir Renault araba arayışına girdim.

Acemiliğim 88 model renault 12 de geçmişti :D Direksiyonunu, minibüs gibi vitesini unutmuyorum :) Tam arazi aracıydı. Artık o kadar alışmıştım ki o yaşta o direksiyonu tek elimle çeviriyordum. Hep derim zor arabada araba kullanmayı öğrenen tüm araçları rahat kullanır. Bende reno 12'de öğrendiğim için diğer araçlarda zorlanmadım. Her aracın kendine has bir anısı, zevki var :rolleyes:
 
Maşallah araç temiz kalmış. Uzun süre Renault 12 - 9 ve Flash kullandım. Gerçekten oldukça sağlam arabalar. Şimdilerde memlekette kullanmak için gene eski tüfek bir Renault araba arayışına girdim.
Bulabileceğin en temiz reno yu Tosyada bulursun abi. Uzaklarda arama. Hala çok hastası var :D
 
Bulabileceğin en temiz reno yu Tosyada bulursun abi. Uzaklarda arama. Hala çok hastası var :D

Tosya ve civarında Renault fiyatları almış başını gitmiş, ben Vectra B'yi 15'e verdiğimde Renault 9 lara 12 isteniyordu :maden:

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:08 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:07 ----------

Sizin Ascona'ya istenen fiyatı duysan aklın şaşar :)
 
Geri
Üst